Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
KL
Nej alltså det här orkar jag inte medJag tänker på honom konstant och det gör fysiskt ont i mig, för jag blir så rädd att han inte känner samma sak. Men han verkar tycka om mig. Eller, han har sagt att han tycker om mig och han vill att jag stannar här istället för att flytta till Sverige.
Visst, det har varit en hel del killar för mig, men såhär har jag aldrig känt för någon. Jag har aldrig ens upplevt såna här känslor.
KL
Min magkänsla stämde! Igår fick jag ett meddelande av honom där han skrev att han inte ignorerade mig, han ville bara ta saker lite långsammare. "Jag vet att det är dumt eftersom du inte är här så länge till, men om det går för fort så gör ju inte det situationen enklare, eller hur?"
Mitt svar tillbaka fick honom säkert att tro ännu mer att jag är crazy, men jag skrev exakt vad jag kände. "Jag vet att du förmodligen inte känner samma sak för mig som jag känner för dig. Jag har inte den bästa erfarenheten av killar och jag tror inte på kärlek, men du får mig att känna någonting som jag aldrig känt för någon annan förut och det skrämmer mig, för jag vill inte bli sårad. (min spådam sa faktiskt att jag skulle träffa någon som finns i närheten av mitt jobb, det skulle gå fort och jag skulle inte förstå vad som hände med mig, så jag antar att hon hade rätt på den punkten..)
Så. Du vet vad jag känner. Jag åker om 12 dagar så det är upp till dig om du vill träffa mig igen eller inte."
Nej, han har inte svarat![]()
Oh herregud, jag gjorde det nu. Skrev att jag hoppas att han inte tror att jag är galen för vi har inte känt varandra så länge och jag vill inte skrämma bort honom, men att jag tycker om honom väldigt, väldigt mycket och att det känns jättesvårt att flytta härifrån pga honom. Och att jag är för blyg för att säga det till honom.
Guuuuuuuuud jag känner mig som en barnunge! Nu förbereder jag mig på det värsta. Det fina med det värsta är att det kommer kännas mycket lättare att flytta härifrån isåfall.
Nej, han har inte svarat
Fast hörrudu, jag menade inte alls så, och jag är säker på att @Lillelorden inte heller menade att du inte skulle vara "normal", oavsett vad för värdering du lägger i det. Alla har vi ju våra saker att jobba med i livet, jag har det garanterat!Ja hörni. Jag vet att jag inte är normal. Jag vet att jag har problem. Jag vet att jag kommer förbli ensam resten av mitt liv. Det finns liksom en gräns för hur mycket mitt hjärta och psyke orkar med. Jag är alltid förberedd på det värsta, men det finns alltid en liten, liten, liten del förhoppning kvar inom mig. Och det är precis det som förstör mig.
Fast hörrudu, jag menade inte alls så, och jag är säker på att @Lillelorden inte heller menade att du inte skulle vara "normal", oavsett vad för värdering du lägger i det. Alla har vi ju våra saker att jobba med i livet, jag har det garanterat!
Det är väl fantastiskt att du har hoppet kvar, men om du själv ser vilket mönster du hamnar i kanske det är enklare att göra något åt det? Jag har själv gått i terapi för några år sedan, inte för att jag är den eviga singeln, men för att jag mådde dåligt. De verktyg jag fått med mig därifrån gett mig mer hopp i att jag kanske kan reagera mer hälsosamt när jag väl sätts i en situation där jag blir intresserad av någon. Jag har också haft lätt att falla totalt för personer tidigare, och blir lite väl "på".
Sen är detta bara ett nätforum. Jag känner dig inte mer än till de du berättat här, och kanske har det gett mig en helt felaktig bild. Är det så så hoppas jag du säger till, eller bara struntar i det jag säger.
Jag ville inte med mitt inlägg göra dig ledsen, utan ville se om du förstår hur det verkar utifrån. Misslyckades med detta förstår jag.
Nej nej, jag menade inte att någon av er sagt att jag inte är normalJAG säger att jag inte är normal. För jag vet att jag inte är det. Tog inte illa upp av det du skrev
Det som gör mig så ledsen är bara att jag alltid trott att jag skulle ha lite mer kontroll över mitt liv. Jag har alltid trott att jag skulle ha barn och vara gift innan 30. Men nu är det inte så och jag är inte ens i närheten för jag är aldrig god nog åt någon.
Hur gammal är du?
Nej nej, jag menade inte att någon av er sagt att jag inte är normalJAG säger att jag inte är normal. För jag vet att jag inte är det. Tog inte illa upp av det du skrev
Det som gör mig så ledsen är bara att jag alltid trott att jag skulle ha lite mer kontroll över mitt liv. Jag har alltid trott att jag skulle ha barn och vara gift innan 30. Men nu är det inte så och jag är inte ens i närheten för jag är aldrig god nog åt någon.
Fyller 30 om ett halvår
Fyller 30 om ett halvår
Ja hörni. Jag vet att jag inte är normal. Jag vet att jag har problem. Jag vet att jag kommer förbli ensam resten av mitt liv. Det finns liksom en gräns för hur mycket mitt hjärta och psyke orkar med. Jag är alltid förberedd på det värsta, men det finns alltid en liten, liten, liten del förhoppning kvar inom mig. Och det är precis det som förstör mig.
@OutOfService
Jag gillar inte att ni vill så olika och det sätter er i en tråkig situation, men jag tycker det är så starkt och bra av dig att du vågar tänka på hur viktigt det är för dig med barn och att du inte är beredd att kompromissa om det iom att det inte är du.