@gul_zebra Det enda raka är nog att boka dejt och känna hur det känns. Vill han inte ses så är det inget att fundera på. Träffas ni så vet ni ju sen hur ni känner irl.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och precis lika "allra bästa" är när andra parten till 'de', dvs 'jag själv' kan skriva rakt ut vad 'jag' vill.Men allra bästa är väl om de kan skriva rakt ut vad de vill.
Det låter deppigt. Men försök att inte ta det så personligt. Nätdejting skall ju var ett roligt och lättsamt sätt att komma i kontakt med, och förhoppningsvis träffa människor man annars inte skulle ha träffat.Jag är bara ledsen. Inget fungerar. Jag hittar bara fejkprofiler som skriver till mig. De profilerna raderas snabbt så jag fattar ju att de bara varit bluff. Ja, jag är inte lättpratad i mail så jag försöker föreslå en träff efter bara något mail, men då blir tydligen männen rädda och slutar att skriva. Och när jag har mailat några gånger utan att föreslå en träff så rinner det också ut i sanden. Nu har jag provat att svara även dem som bor 60 mil bort, får se om de är flyttbara. Jag skriver direkt att jag inte är flyttbar så slipper vi att slösa varandras tid på något som är helt dödfött från början pga avståndet
Och precis lika "allra bästa" är när andra parten till 'de', dvs 'jag själv' kan skriva rakt ut vad 'jag' vill.
För ansvaret ligger ju inte odelat på 'de' att håller liv i/återupplivar kontakten.
Som alltid gäller att om man är osäker på vad den andre vill, så är det upp till mig att fråga i klartext för att så snabbt som möjligt kunna få svar på en sådan fråga.
Det låter deppigt. Men försök att inte ta det så personligt. Nätdejting skall ju var ett roligt och lättsamt sätt att komma i kontakt med, och förhoppningsvis träffa människor man annars inte skulle ha träffat.
Vad är en "Fejkprofil?" Och vad är vitsen med en sådan?
Det har jag inte stött på ännu tror jag.
Kan det inte också vara personer som
A) fått napp på annat håll
B) Är osäkra på hela nätdejting-grejen och bara slutar efter en stund.
C) Får lite panik över att gå på dejt, och backar ur
?
Det var min gamla tråd misstänker jag och jo, den går att hitta fortfarande. Jag kollade nyss av ren nyfikenhet.Fejkprofiler är proffs som sitter och försöker lura av oss på pengar. De bor alltid väldigt långt bort och de skriver helst på engelska. Och de försöker lura dig att betala för deras flytt till dig. Om du googlar på "romance scam" så lär du få massor med information om det hela. Det var en tråd förut om detta här, men det är så länge sen så den finns antagligen inte kvar.
Det var min gamla tråd misstänker jag och jo, den går att hitta fortfarande. Jag kollade nyss av ren nyfikenhet.![]()
Det var rätt underhållande när jag låg hemma sjuk, men jag har inte orkat hålla igång fler liknande projekt. Nu tar jag död på dem rätt fort när de försöker. Det är lärorikt men tar tid, jag läste massor om fenomenet och fick råd från många utländska siter, men det går alltid ut på att få folk att betala förr eller senare. Pengar som ofta går till terrorverksamhet.Jag läste den ganska nyligen när jag hade en massa tid att slå ihjäl på jobbet... herregud, den är ju helt fantastisk.
Det var rätt underhållande när jag låg hemma sjuk, men jag har inte orkat hålla igång fler liknande projekt. Nu tar jag död på dem rätt fort när de försöker. Det är lärorikt men tar tid, jag läste massor om fenomenet och fick råd från många utländska siter, men det går alltid ut på att få folk att betala förr eller senare. Pengar som ofta går till terrorverksamhet.
Om man vill propsa på att den man söker ska ha något mellan öronen,
ger det en något underlig effekt hos den tilltänkte att stava just inttellekt så.
Det var rätt underhållande när jag var sjuk, framförallt när buke blev inblandat.Ja, alltså det är förstås fruktansvärt i sak. Men bitar av den tråden är så roliga att jag får kramp, love gardens och annat![]()