Bukefalos 28 år!

Vi som pluggar del VII

Alltså, antiklimax... :arghh:
Inte nog med att kursansvarige stängde av alla kontaktvägar till henne när vi skulle ha digital avslutning, så att det inte gick att nå henne för att få hjälp när inloggningen strulade. (SÅ jeffla irriterande! Orkar inte dra detaljerna)
Idag har jag fått mitt examensbevis i brevlådan. Och då stämmer inte mina betyg med det som tidigare finns på lärportalen. GAAAHH!! :arghh::arghh:
 
Alltså, antiklimax... :arghh:
Inte nog med att kursansvarige stängde av alla kontaktvägar till henne när vi skulle ha digital avslutning, så att det inte gick att nå henne för att få hjälp när inloggningen strulade. (SÅ jeffla irriterande! Orkar inte dra detaljerna)
Idag har jag fått mitt examensbevis i brevlådan. Och då stämmer inte mina betyg med det som tidigare finns på lärportalen. GAAAHH!! :arghh::arghh:

Vad står det för betyg i Ladok? Det är från Ladok som uppgifter om betyg inhämtas vid utfärdande av examen.
 
Nu börjar jag närma mig slutet på höstterminen, avslutas på fredag genom en salstentamen på plats i Skövde, temat är lek.
Känns ju lite sådär med tanke på alla ökade fall etc. ( Har hunnit ta 2 sprutor 💉), men bara att göra 😇

Vårterminen startar upp den 17:e, böckerna är inhandlade, väntar bara på leverans 🚚 📦

Senaste uppgiften som rättades var observationsrapporten, fick VG på den 🥳

Uppgiften som ligger och rättas just nu är anknytningsteorier och näst på tur att rättas är ju då fredagens kommande tentamen.

Betygskalan är U/G, (och VG på större uppgifter) 👌
Anknytningsteorier tyckte jag var skit tråkigt 🤣 Alltså de var så mycket att läsa och kändes som man aldrig blev klokare 🤪 Fast klara ju kursen så ska inte gnälla uppenbarligen fastna något 🤣
 
Vi har fått litteraturlista för nästa kurs. En obligatorisk bok genom hela kursen som inte går att få tag i någonstans, den är slut på alla nätbokhandlar och finns inte på biblioteket :banghead: Sen småpublikationer som ska gå att köpa på Moviums nätbokhandel, men nej, den går inte att nå sidan på :banghead: :banghead: :banghead:
 
Anknytningsteorier tyckte jag var skit tråkigt 🤣 Alltså de var så mycket att läsa och kändes som man aldrig blev klokare 🤪 Fast klara ju kursen så ska inte gnälla uppenbarligen fastna något 🤣
Hade en sån dålig lärare i det ämnet, tur det fanns böcker 📚, h*n kändes som totalt ointresserad ibland av det h*n skulle lära ut för att sedan sväva helt iväg från vad som står i böckerna och började djupdyka ännu mer 🤪 vilket bara blev to mutch ibland.

Har du @MayGrace något minne om tentan i lek?, är ju ett stort område som berörs 😅

Vet bara att vi ska få 3-4 frågor kring olika aspekter m.m. om lek och att man ska skriva 1-2 handskrivna sidor per fråga.

Men är ju så många begrepp etc. Hur tusan ska man ha koll på allt 🤪
 
Hade en sån dålig lärare i det ämnet, tur det fanns böcker 📚, h*n kändes som totalt ointresserad ibland av det h*n skulle lära ut för att sedan sväva helt iväg från vad som står i böckerna och började djupdyka ännu mer 🤪 vilket bara blev to mutch ibland.

Har du @MayGrace något minne om tentan i lek?, är ju ett stort område som berörs 😅

Vet bara att vi ska få 3-4 frågor kring olika aspekter m.m. om lek och att man ska skriva 1-2 handskrivna sidor per fråga.

Men är ju så många begrepp etc. Hur tusan ska man ha koll på allt 🤪
Nej haha gjort fått godkänt och förträngt ungefär 🤣 Skoja nej kommer inte ihåg exakt det var ju under termin 2 så var ju några terminer sedan.
 
Men suck, under chatten loggar läraren bara ut. Nog för att det inte var en tidsbokat chatt men allt är redan så segt på utbildningen. Jag vill ha schema för iaf en kurs nästa vecka och jag vill veta hur skolan tänker kring kommande LIA. Jag tycker inte det är rimligt att få pendla minst 2,5 timmar per dag, och det finns inte ekonomiskt utrymme att bo på vandrarhem mån-fred :arghh:
 
Hoppar in i den här tråden läser 7,5 poäng nu och ska skriva uppsats i höst. Har inte pluggat på nio år och det här ämnet jag skriva uppsats i var nog 20 år sedan jag läste. Men det var kortaste vägen till en examen. Kursen börjar nästa vecka men börjat lyssna på föreläsningar nu. Är 50 procent distans och nu läser jag teori och metod.
 
Fick betyg på senaste tentan (som var i quiz-form på Canvas samt en essäfråga) på Ladok. I Canvas syns det dock inte vilka poäng jag fick på tentan.. Frågade kursansvarig och fick svaret att det endast är betyget som publiceras, inget annat. Förstår inte hur man tänkt där, det är väl ändå poängen på quizen och essät som betyget grundas på så poängen måste vara uträknade 😏

Hade ju varit intressant att veta om man t.ex. precis missat eller klarat ett betygsnivå, vi fick information om hur många poäng som krävdes för G respektive VG. Så man vet ju att man fått över/under en viss summa, men jag vill veta exakt 😆 Har någon av er upplevt detta? Känns så himla konstigt att poängen hålls hemliga..
 
Jag hade lyxproblemet att jag hade två handledare till kandidaten att välja på. En som jag pratat med redan i höstas och en som erbjöd sig. Valde den som erbjöd sig och fick den här responsen:
Jag har som sagt jobbat mycket med detta och det hade varit väldigt kul om ditt projekt kunde bli ett pilotforskningsprojekt eller liknande. Vi kan prata mer om val av tema. Vill du ta ett kort zoom-möte redan imorgon eftermiddag så passar det mig.
Plus en massa litteratur! Det här kan nog bli himla bra! :up: :up: :up:
 
Vad roligt vad läser du och vad ska du skriva om?
Läser till Landskapsingenjör och ska skriva något om alternativ/framtida användning av begravningsplatser. Kan man byta markanvändningen och isf efter hur lång tid? Och vad kommer hända med stora begravningsplatser när människor i större utsträckning inte vill begravas eller strös i askgravlund.
 
Känner mig just nu mest förvirrad men förhoppningsvis klarnar det lite under det inledande seminariet på tisdag. Men just nu känner jag mig mest :eek::eek: över hur jag ska lyckas hitta fyra artiklar som tar upp en datainsamlingsmetod och en analysmetod. Det ska vara två artiklar av varje och man ska jämföra artiklarna med varandra, alltså två med datainsamling och två med analysmetod. Har ju inte läst ämnet heller på 20 år så jag känner mig milt sagt inte så uppdaterad. :confused::confused: Men det klarnar förhoppningsvis såsmåningom. Var glad att jag fick hem en kursbok idag ialalfall från biblitoteket. Inte så lång lånetid men tänkte det kunde vara bra att beställa dem för att få en översyn över böckerna och se om vilken som verkar vettig att köpa.
 
Känner mig just nu mest förvirrad men förhoppningsvis klarnar det lite under det inledande seminariet på tisdag. Men just nu känner jag mig mest :eek::eek: över hur jag ska lyckas hitta fyra artiklar som tar upp en datainsamlingsmetod och en analysmetod. Det ska vara två artiklar av varje och man ska jämföra artiklarna med varandra, alltså två med datainsamling och två med analysmetod. Har ju inte läst ämnet heller på 20 år så jag känner mig milt sagt inte så uppdaterad. :confused::confused: Men det klarnar förhoppningsvis såsmåningom. Var glad att jag fick hem en kursbok idag ialalfall från biblitoteket. Inte så lång lånetid men tänkte det kunde vara bra att beställa dem för att få en översyn över böckerna och se om vilken som verkar vettig att köpa.

Om du inte har sökt på många år så boka en tid med en bibliotekarie på ditt lärosäte så får du bra hjälp :-) Databaser på internet är en så himla fiffig hjälp när en ska leta artiklar.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 597
Senast: Hazel
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 301
Senast: Madalitso
·
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
Svar
18
· Visningar
635
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
576
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp