Bukefalos 28 år!

Vi som pluggar del VII

Just precis nu tycker jag dock att jag är dum i huvudet som inte bara nöjer mig med socionomexamen just nu.
 
Den ena av de två jag börjar 17/1 har lagt ut schema, den andra är inte ens "publicerad" i Canvas. Det är intressant för det är en lärare som är så jäkla noggrann med inlämningar och tider och sånt från vår sida men det går inte "both ways" så att säga.
Det här brukar jag tänka på ofta, det är så noga för oss studenter med tider och allt, men det gäller verkligen inte åt andra hållet...
 
Får fortfarande bara upp den ena kursen och ansvarig för den andra svarar bara att den är tillgänglig efter registrering i Ladok (vilket jag gjorde i måndags). Bah.

Går vi möjligtvis på samma lärosäte, för jag kan inte heller se kommande kurs än :meh:. Jag tar för givet att den startar den 17/1 men vet inte. Vi kan dock inte registrera på Ladok förrän nästa vecka som tidigast.
 
Går vi möjligtvis på samma lärosäte, för jag kan inte heller se kommande kurs än :meh:. Jag tar för givet att den startar den 17/1 men vet inte. Vi kan dock inte registrera på Ladok förrän nästa vecka som tidigast.

Jag har frågat it nu om det är mitt konto som är fel :p
 
Sent igår kväll (läs "i natt") lämnade jag in de sista dokumenten på min utbildning och de är redan rättade.
Det står nu klart att jag har fått VG på alla kurser på den här utbildningen och på fredag har vi examen - på distans! :banana:

Jag har också redan skrivit på anställningsavtal på det apotek där jag gjort min LIA. :bump:

Så efter att ha studerat i långa perioder, först på universitetet och sen bytt utbildning till den YH-utbildning jag nu avslutar, i nästan 10 år avslutar jag nu min tid som student!
 
Sent igår kväll (läs "i natt") lämnade jag in de sista dokumenten på min utbildning och de är redan rättade.
Det står nu klart att jag har fått VG på alla kurser på den här utbildningen och på fredag har vi examen - på distans! :banana:

Jag har också redan skrivit på anställningsavtal på det apotek där jag gjort min LIA. :bump:

Så efter att ha studerat i långa perioder, först på universitetet och sen bytt utbildning till den YH-utbildning jag nu avslutar, i nästan 10 år avslutar jag nu min tid som student!
Grattis!
Wow vilken resa! Hoppas att du kommer trivas på ditt nya jobb!
 
Går vi möjligtvis på samma lärosäte, för jag kan inte heller se kommande kurs än :meh:. Jag tar för givet att den startar den 17/1 men vet inte. Vi kan dock inte registrera på Ladok förrän nästa vecka som tidigast.
Jag kan inte heller registrera mig förrän på måndag och innan dess syns inte kursen. Lite segt. Kunde dessutom inte komma åt litteraturlistan innan jag kunde göra ett studentkonto den 2 januari så det är högst troligt att boken inte kommer förrän efter det att kursen börjat. Lite trist men det är en kvartsfart kurs så visst hinner jag i alla fall men det hade varit skönt att kunna börja lite i förväg eftersom jag ju jobbar också
 
Jag kan inte heller registrera mig förrän på måndag och innan dess syns inte kursen. Lite segt. Kunde dessutom inte komma åt litteraturlistan innan jag kunde göra ett studentkonto den 2 januari så det är högst troligt att boken inte kommer förrän efter det att kursen börjat. Lite trist men det är en kvartsfart kurs så visst hinner jag i alla fall men det hade varit skönt att kunna börja lite i förväg eftersom jag ju jobbar också

Ja sånt är riktigt segt eftersom man vill kunna planera men hoppas att den dyker upp efter registreringen på måndag för läraren svarar inte heller på mitt mail. Just min kurs går på halvfart, men jag läser även en YH-utbildning på heltid samt har 4 barn varav den minste är 3 månader så jag vill kunna planera. Visserligen är inte YH-utbildningen bättre heller för där skrev utbildningsledaren att hon ska prata med samordnaren nästa vecka, nya kursen börjar vecka 4 och där vet jag heller inget:meh:
 
NU dök kursen upp. 7 obligatoriska seminarier. Jisses. Man får missa 2. Det första krockar med en APT (första på länge) och resten har jag frågat chefen om jag får delta i på jobbet mot avdrag på flexen (har 36 timmar plus, går åt 12 om jag äter lunch under seminarierna 😅 ).

Och så hemtenta på slutet. 12 A4 inkl en fiktiv opponering. Tur man har en månad på sig att skriva 😁
 
Jag har nu fått veta att jag fått godkänt i alla ämnen och uppfyller kunskapskraven till Tcyk 1 och 2. Trean har jag inte fått besked om än.

Trots bra betyg och bra resultat på inlämningsuppgifter så ifrågasätter jag min kunskapsnivå. Jag känner inte att jag kan så mycket i verkligheten som jag borde.
 
Men suck, tre kurser börjar på måndag den 17/1. Men ingen som helst information varken från högskolan eller yrkeshögskolan. Lite irriterande faktiskt.
 
Jag har nu fått veta att jag fått godkänt i alla ämnen och uppfyller kunskapskraven till Tcyk 1 och 2. Trean har jag inte fått besked om än.

Trots bra betyg och bra resultat på inlämningsuppgifter så ifrågasätter jag min kunskapsnivå. Jag känner inte att jag kan så mycket i verkligheten som jag borde.

Det är nog vanligt att en känner så! Sen när du omvandlar kunskaperna till erfarenheter i arbetslivet brukar det falla mer på plats efter ett tag.
 
Jag har nu fått veta att jag fått godkänt i alla ämnen och uppfyller kunskapskraven till Tcyk 1 och 2. Trean har jag inte fått besked om än.

Trots bra betyg och bra resultat på inlämningsuppgifter så ifrågasätter jag min kunskapsnivå. Jag känner inte att jag kan så mycket i verkligheten som jag borde.
Jag tror att det är ett kvitto på att du faktiskt har lärt dig något! En del av inlärningen är ju just hur man inser hur mycket mer det finns att lära sig och att man faktiskt inte alls kan så mycket.

Jämför med hästar, jag vet iaf att ju mer jag lär mig desto mer korkad och okunnig känner jag mig :rofl:
 
I en av mina kurser är instruktionerna extremt bristfälliga. Sjukt frustrerande. Frågade en ganska lång fråga till läraren om första uppgiften och fick ett svar på exakt 4 ord tillbaka. Jag kan ingenting om ämnet ska tilläggas men det känns som hela kursen förutsätter att jag redan gör det.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 476
Senast: Hazel
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 588
Senast: Madalitso
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
450
Senast: hamilton1
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 299

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp