Bukefalos 28 år!

Vi som pluggar del VII

Skara är alltid bäst! 😎 jag vet knappt vilka jag känner där längre men hälsa från mig ändå! :)
Haha, vilken tur jag hade som fick Skara då! :D
Ska givetvis hälsa alla där från dig! Hon sa på telefon att de hade flera från vår linje så det lär vara några stycken ändå.
 
Har någon erfarenhet att skriva anteckningar och sedan dela det med någon som har stöd av skolan? Fick precis en förfrågan om att dela mina anteckningar med en klasskamrat som har rätt till stöd (aka jag får 2000 kr av högskolan att dela dessa med henom)

Har det funkat bra? Hen har fått ta del av mina anteckningar två gånger tidigare och gillar hur jag skriver. Jag sa att det kan vi göra, men var noga med att betona att mina anteckningar kan vara röriga ibland för att jag skriver så snabbt jag kan. Jag antar att jag är mest rädd för att inte vara tillräckligt noga som hen förväntar? Eller ja, om hen sett mina två anteckningar från tidigare föreläsningar så borde det inte vara några problem… kanske övertänker detta :laugh:
 
Håller på med en uppgift om leken i förskolan, man skulle skriva ca 1200-1500 ord, jag ligger på 1668 ord, om man räknar bort källförteckningen, kan man lämna in ändå?😅 ska in på tisdag, känns inte som jag kan plocka bort mer av texten.
 
Håller på med en uppgift om leken i förskolan, man skulle skriva ca 1200-1500 ord, jag ligger på 1668 ord, om man räknar bort källförteckningen, kan man lämna in ändå?😅 ska in på tisdag, känns inte som jag kan plocka bort mer av texten.
Kan du om formulera så att det blir kortare och mer koncist liksom?
 
Håller på med en uppgift om leken i förskolan, man skulle skriva ca 1200-1500 ord, jag ligger på 1668 ord, om man räknar bort källförteckningen, kan man lämna in ändå?😅 ska in på tisdag, känns inte som jag kan plocka bort mer av texten.

Det beror nog på din skola och institutionen och kanske viss mån läraren hur strikta de är. Har läst på några olika högskolor och institutioner och det har varit allt från godkänt till att jag fått underkänt när jag har lämnat in uppgifter och inte hållit mig inom ramen för antal ord. Efter den gången jag fick underkänt och fick en helt ny uppgift så har jag varit väldigt petig själv. Så kul var det inte. De hade inte ens bedömt den första fick tillbaka den med underkänt grundkrav ej uppfyllt.
 
Det beror nog på din skola och institutionen och kanske viss mån läraren hur strikta de är. Har läst på några olika högskolor och institutioner och det har varit allt från godkänt till att jag fått underkänt när jag har lämnat in uppgifter och inte hållit mig inom ramen för antal ord. Efter den gången jag fick underkänt och fick en helt ny uppgift så har jag varit väldigt petig själv. Så kul var det inte. De hade inte ens bedömt den första fick tillbaka den med underkänt grundkrav ej uppfyllt.
Bra att ha i åtanke, lyckades omformulera texten 👍
 
Har någon erfarenhet att skriva anteckningar och sedan dela det med någon som har stöd av skolan? Fick precis en förfrågan om att dela mina anteckningar med en klasskamrat som har rätt till stöd (aka jag får 2000 kr av högskolan att dela dessa med henom)

Har det funkat bra? Hen har fått ta del av mina anteckningar två gånger tidigare och gillar hur jag skriver. Jag sa att det kan vi göra, men var noga med att betona att mina anteckningar kan vara röriga ibland för att jag skriver så snabbt jag kan. Jag antar att jag är mest rädd för att inte vara tillräckligt noga som hen förväntar? Eller ja, om hen sett mina två anteckningar från tidigare föreläsningar så borde det inte vara några problem… kanske övertänker detta :laugh:
Från lärarhåll kan kan jag säga att det är otroligt värdefullt när någon kan ställa upp som anteckningsstöd. Övertänk inte utan vill de ha dina anteckningar, dessutom efter ”smakprov” skulle jag bara tacka ja, anteckna som vanligt, dela med mig och vara glad över att få lite pengar för det. 😊
 
Jag lyckades omformulera så jag hamnar på 1481 ord ✌️👏

Bra jobbat! Håller själv på med en uppgift där vi ska hålla oss mellan 3500-5000 ord och det är svårt. Ska både presentera en analysmetod och en insamlingsmetod, redogöra för fyra vetenskapliga artiklar, skriva om hur de använt teori och metod, analysera artiklarna och jämföra artiklarna. Är svettigt att få in detta tycker jag.
 
Har någon erfarenhet att skriva anteckningar och sedan dela det med någon som har stöd av skolan? Fick precis en förfrågan om att dela mina anteckningar med en klasskamrat som har rätt till stöd (aka jag får 2000 kr av högskolan att dela dessa med henom)

Har det funkat bra? Hen har fått ta del av mina anteckningar två gånger tidigare och gillar hur jag skriver. Jag sa att det kan vi göra, men var noga med att betona att mina anteckningar kan vara röriga ibland för att jag skriver så snabbt jag kan. Jag antar att jag är mest rädd för att inte vara tillräckligt noga som hen förväntar? Eller ja, om hen sett mina två anteckningar från tidigare föreläsningar så borde det inte vara några problem… kanske övertänker detta :laugh:
Jag har gjort det, men jag skulle renskriva mina anteckningar och anteckningarna blev tillgängliga för hela klassen och jag fick betalt per lektionstimme. Jag skrev noggrannare anteckningar än jag hade gjort om jag bara skrivit till mig själv, men vet att det var uppskattat av många i klassen. Om du vet vem det är så är det ju rätt lätt att kolla vilken nivå personen förväntar sig. Jag visste ju inte vem det var och varför den behövde anteckningsstödet så då är det svårare att veta vad som förväntas. Nu behövdes inte det längre (eller så var mina anteckningar inte enligt förväntan), men jag vet att det har pratats om att starta upp det igen eftersom många andra gillade det och då kan jag nog tänka mig att göra det igen - perfekt sätt att tjäna lite pengar på något jag mer eller mindre skulle gjort ändå.
 
Första handledningen idag på min kandidat-uppsats. Jag har kommit ofattbart långt med alla utkast klara fram till resultat-delen. Vilket är lite förvirrande för det har inte tagit speciellt lång tid, och jag har kommit så långt :confused::eek:

Har även fått klartecken att validera LIA:n på yrkeshögskolan på vinst eller förlust, vilket innebär att kartläggningen ska upp i maj till ledningen. Där får jag senare besked om jag kan ta ut en yrkesexamen eller ett studiebevis. Utbildningen slutar vecka 17 så det blir en lång väntan, men samtidigt det bästa alternativet :up:
 
Handledare tyckte att mina variabler var lite för vanliga och rekommenderade att byta ut minst en. Så det var bara att djupdyka ner i statistiken igen och leta fram en "tänk-utanför-boxen-variabel". Tar inte speciellt lång tid mer än att jag då fick byta årslaga och därmed ändra alla siffror :crazy: Jaja, fördelen med att ha kommit så långt fram är att jag lättare kan justera det han rekommenderade för en bättre examination.
 
Puttar lite på tråden som låg på sida fem.

Jag läser och läser inför tentor torsdag-fredag nästa vecka. Ingen inläsningstid har gjort att jag inte hunnit plugga så bra som jag hade velat men det finns nog en chans att det kan gå vägen ändå.

Brukar inte ha sinnesnärvaro till att äta nåt på tentor men den på lördagen har skrivtid 9-17 så jag får väl kanske ta med en banan i alla fall om jag ska skriva i åtta timmar. Är kanske inte ovanligt lång tid för de som har mer uppsatsliknande tentaformer (erkänner att jag inget vet om hur det är att plugga samhällsvetenskapliga ämnen :D). Vi brukar dock ha max 5 timmar så detta ska bli spännande!
 
Puttar lite på tråden som låg på sida fem.

Jag läser och läser inför tentor torsdag-fredag nästa vecka. Ingen inläsningstid har gjort att jag inte hunnit plugga så bra som jag hade velat men det finns nog en chans att det kan gå vägen ändå.

Brukar inte ha sinnesnärvaro till att äta nåt på tentor men den på lördagen har skrivtid 9-17 så jag får väl kanske ta med en banan i alla fall om jag ska skriva i åtta timmar. Är kanske inte ovanligt lång tid för de som har mer uppsatsliknande tentaformer (erkänner att jag inget vet om hur det är att plugga samhällsvetenskapliga ämnen :D). Vi brukar dock ha max 5 timmar så detta ska bli spännande!
😳 Sjukt lång skrivtid! Jag skulle ta med mig en rejäl smörgås, kaffetermos och godis 😁
 
Funderar på om jag tog mig vatten över huvudet när jag hoppade på heltidsstudier samtidigt som jag jobbar 80% vilket börjar gå upp mot 100 %. 🤯 Första delkursen gick, med nöd och näppe. Eller ja inte klart än om jag är godkänd då. Men hinna läsa 200-300 sidor och skriva 4-5 sidor i veckan känns tufft.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 641
Senast: Hazel
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 532
Senast: Madalitso
·
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
21
· Visningar
963
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
596
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Älgflugor
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp