Bukefalos 28 år!

Vi som pluggar del VII

Första tentan skriven efter en timmes sömn inatt och desto mer plugg :meh:. Gick dock hyfsat ändå. Jag har vanligtvis inte så här dålig studieteknik men ekvationen med två större tentor samtidigt, noll inläsningstid och heldagar i skolan (oftast) gick inte ihop annars. Nu blir det lite sömn, mat och nya tag med nästa tenta imorgon!
 
Jag är just nu så trött på grupparbeten så att jag inte vet ut eller in längre. Nog för att det aldrig varit en favorit hos mig, det är alltid folk som strular på ett eller annat sätt, men grupparbeten när ALLT är på distans och man inte har träffat en enda gruppmedlem innan är hemskt. Det känns som att det är mycket svårare och jobbigare än vad det brukar vara. Hade precis ett grupparbete som skulle in i förra veckan och sedan direkt på ett nytt grupparbete i ny kurs. Hinner knappt andas emellan :arghh:

Vi kör också grupparbete nu. Så otroligt jobbigt det är!!! Vill kunna sätta mig ner när andan faller på och inte behöva boka in något i förväg, vilket måste göras nu…

Jaja, jag fick iväg min enskilda uppgift här om dagen och fick ytterligare ett A på den, gruppuppgiften lämnade vi in i går så får se hur den blev.

Känns lite som det blev ”för många kockar, desto sämre soppa…” på den… Lite svårt när jag vill fortsätta ligga på B/A och andra man jobbar mer nöjer sig med E…. 🙈 Jag la ner några timmar extra och hoppas på att det höjer upp det tillslut iallafall.
 
Gaaah försöker plugga och komma nånstans men är så fruktansvärt galet okoncentrerad så jag fattar ju inte vad jag läser och känner att jag bara kör fast hela tiden. Borde logga ut härifrån och fortsätta men motivationen är låååååg just nu. :rolleyes:
 
Har slutprov om en vecka om mejlade min lärare i ämnet, för två veckor sedan och frågade om han vet ungefär hur det är upplagt osv. Har inte fått svar än… Blir typ sjukt irriterad. Om han inte vet så kan han väl åtminstone säg det.
 
64015915-7BAC-4FC6-848A-B82D8123CF99.jpeg


🥳🥳
 
Sliter med min inlämningsuppgift och just nu känns det som jag verkligen kört fast. :banghead::banghead::banghead: Vill bara bli klar nån gång men det är seeeegt nu hjärnan är inte med mig känns som att jag inte vet om jag gör rätt eller fel eller nånting. Nog dags för en paus och nya tag om en liten stund. Just nu känns det som att jag aldrig kommer att ro detta i land. :(
 
Väntar på att få tillbaka resultatet på senaste tentan och ångesten blir bara värre för varje dag som går. För sannolikheten är ganska stor att jag inte klarade den. Och omtentan är om knappt tre veckor, innan dess ska vi skriva två tentor till. Den ena är dagen innan och rätt omfattande och svår, har hört att det är en av de tuffaste på hela utbildningen. Förstår inte hur jag ska klara det? Det känns så himla oschysst att lägga omtentan så. Dessutom är det en spärrkurs så man får två omtentor på sig, sen blir man spärrad från termin tre :cry:

Nä, är riktigt skoltrött nu. Vi har haft åtta tentor sen i oktober, och inlämningar, seminarier och praktiska examinationer på det. Hade behövt lite lov typ bums... :crazy:
 
Sjukt omotiverad idag och känner mig trött på min text och min rapport. Måste minska ner den med sådär 1000 ord och det känns segt och svårt. Men ska skriva ut den och sätta mig och hårdredigera i den. Sista utvägen är väl att blunda och stryka med pennan men så långt ska det väl inte behöva gå. :p:D
 
Dags att söka till hösten. Funderar på att söka en till kurs på MAU istf HiG. Jag läser 45hp den här terminen (och inget i sommar 😱 ) så jag behöver ”bara” läsa 15 till hösten.
 
Känns som om jag skriver, ändrar och skriver ännu mer utan att ens förflytta mig i texten. Jaja, upploppet på C-uppsatsen ska säkert kännas så. Speciellt med tanke på att jag även har en YH-utbildning och heltidsjobb samtidigt. Aldrig mer.
 
Jag skrev så dåligt på en tenta förra veckan och det påverkar mig så sjukt mycket. Jag kan liksom inte släppa det och bara fokusera vidare på nästa ämnen och uppgift. Sitter bara och uppdaterar studentportalen och väntar på svar. Jag är lite sur också för jag upplevde inte att provet speglade vad som lärts ut under kursens gång. Det innehöll så mycket saker som vi inte gått igenom alls att jag seriöst funderade på om jag fått fel prov. Men det spelar ju ingen roll liksom. Jag borde kunnat det ändå.

Hur gör ni för att släppa och gå vidare?
 
Jag skrev så dåligt på en tenta förra veckan och det påverkar mig så sjukt mycket. Jag kan liksom inte släppa det och bara fokusera vidare på nästa ämnen och uppgift. Sitter bara och uppdaterar studentportalen och väntar på svar. Jag är lite sur också för jag upplevde inte att provet speglade vad som lärts ut under kursens gång. Det innehöll så mycket saker som vi inte gått igenom alls att jag seriöst funderade på om jag fått fel prov. Men det spelar ju ingen roll liksom. Jag borde kunnat det ändå.

Hur gör ni för att släppa och gå vidare?

Det är skitsvårt verkligen. Jag skrev rätt dåligt på en av de tre tentorna jag hade för tre veckor sedan, tror jag i alla fall. Hade ingen inläsningsdag alls till superstor tenta (omfattar nog runt 30 hp totalt). Trots att förutsättningarna för att kunna skriva bra var dåliga från början har det kännts skit och jag tappade sugen helt efteråt trots att man inte borde ta ut nåt i förskott. För mig avgör den här tentan vad jag kan jobba med i sommar så det är ju mycket som står på spel.

Har dock insett att jag kanske är lite väl hård mot mig själv med tanke på förutsättningarna, och att jag liksom har höjt kravnivån i smyg hela tiden. Tror det är väldigt lätt hänt. Att jobba som tillförordnad i sommar fanns inte ens på kartan när jag återupptog studierna i oktober.

En omtenta är verkligen inte hela världen och jag (och du) kan ju faktiskt ha klarat oss! Sen ska ju tentor vara rättvisa och omfatta det som står i kursmålen, kan du/ni ta upp det med kursledningen om ni är fler som upplever att ni examinerats på fel saker?
 
Det är skitsvårt verkligen. Jag skrev rätt dåligt på en av de tre tentorna jag hade för tre veckor sedan, tror jag i alla fall. Hade ingen inläsningsdag alls till superstor tenta (omfattar nog runt 30 hp totalt). Trots att förutsättningarna för att kunna skriva bra var dåliga från början har det kännts skit och jag tappade sugen helt efteråt trots att man inte borde ta ut nåt i förskott. För mig avgör den här tentan vad jag kan jobba med i sommar så det är ju mycket som står på spel.

Har dock insett att jag kanske är lite väl hård mot mig själv med tanke på förutsättningarna, och att jag liksom har höjt kravnivån i smyg hela tiden. Tror det är väldigt lätt hänt. Att jobba som tillförordnad i sommar fanns inte ens på kartan när jag återupptog studierna i oktober.

En omtenta är verkligen inte hela världen och jag (och du) kan ju faktiskt ha klarat oss! Sen ska ju tentor vara rättvisa och omfatta det som står i kursmålen, kan du/ni ta upp det med kursledningen om ni är fler som upplever att ni examinerats på fel saker?
Vad tråkigt att du också skrivit dåligt på en viktig tenta. Hoppas det gått bra trots allt!

Jag har också smyghöjt min kravnivå. Från att jag bestämde för mig själv att jag ska klara det till att jag ska vara bäst.

Allt mitt plugg är på distans, utom slutprov som är på plats, så jag känner ingen och pratade inte med någon på provdagen så jag vet inte om någon annan upplevde samma sak. Jag har också haft känslan genom hela kursen att den förutsatte att man kunde allt innan, vilket jag inte gjorde, men trots det har jag fått högsta betyg och sånt på alla upp. Därav tror jag det bidrog till min känsla att provet inte alls speglade vad som jag upplevde var viktigt från kursen.
 
Vad tråkigt att du också skrivit dåligt på en viktig tenta. Hoppas det gått bra trots allt!

Jag har också smyghöjt min kravnivå. Från att jag bestämde för mig själv att jag ska klara det till att jag ska vara bäst.

Allt mitt plugg är på distans, utom slutprov som är på plats, så jag känner ingen och pratade inte med någon på provdagen så jag vet inte om någon annan upplevde samma sak. Jag har också haft känslan genom hela kursen att den förutsatte att man kunde allt innan, vilket jag inte gjorde, men trots det har jag fått högsta betyg och sånt på alla upp. Därav tror jag det bidrog till min känsla att provet inte alls speglade vad som jag upplevde var viktigt från kursen.

Förstår, hoppas du klarat dig ändå. Har du fått högsta betyg på allt hittills har du ju verkligen gjort bra ifrån dig! Får du omprov så vet du ju lite mer nu vad du ska läsa på tänker jag och det är verkligen inte hela världen som sagt, man lär sig på det också. Jag var livrädd för omtentor när jag började plugga men efter en bit in på utbildningen åkte jag på några stycken och det avdramatiserade verkligen hela grejen. Ska försöka hitta tillbaka till det tänket lite jag med :)
 
Vet inte hur det gick till men jag klarade tydligen alla tre tentor. Känns himla skönt ändå. Den här veckan har varit en bergochdalbana med väntan på tentaresultat och dessutom lyckades jag missa anmälan till en mindre tenta jag skulle ha skrivit idag :banghead:. Först fick jag höra att det inte finns någon mer chans förrän i oktober men nu ska de antagligen fixa en omtenta ändå innan sommaren så jag får hoppas på det!
 
Ska ha en matematik tenta den 29/3, om hur barn lär sig matematik och olika teorier och hur grunderna i matematik är uppbyggt.

Är totalt 10 kapitel som man har sagt att man ska ha lite extra fokus på (från 2 böcker 📕).

Finns tillgång till exempel-tenta.

Hur brukar ni plugga för en större tenta?. Jag brukar komma ihåg det jag läser rätt så bra.

Hade ni läst kapitlen flera gånger eller hade ni läst och kollat på exempel tentan?

🙏😇
 
Ska ha en matematik tenta den 29/3, om hur barn lär sig matematik och olika teorier och hur grunderna i matematik är uppbyggt.

Är totalt 10 kapitel som man har sagt att man ska ha lite extra fokus på (från 2 böcker 📕).

Finns tillgång till exempel-tenta.

Hur brukar ni plugga för en större tenta?. Jag brukar komma ihåg det jag läser rätt så bra.

Hade ni läst kapitlen flera gånger eller hade ni läst och kollat på exempel tentan?

🙏😇
Jag skapar quiz på allt, det är bästa sättet jag lär mig på. :) jag lär mig nog häften på att skapa quizet och hälften på att träna på dom sen. Använde quizlet tror jag det hette. Gratis!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 525
Senast: Hazel
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 137
Senast: Madalitso
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
486
Senast: hamilton1
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 513

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp