Sv: Vi Som Pluggar
visserligen ar jag ar bra pa statistik, och tycker det ar kul. Men expert ar det nog nagra ar kvar till

fast jag finner att mer generella fragor gar att diskutera mera oppet, men ofta nar det kommer till specifika dataset sa maste man satta sig in djupare i projektet for att kunna ge bra rad om korrekt analys (och beroende pa projekt sa ligger det nagonstans mellan jatte-latt och oerhort komplicerat). Vad anvander di for program?
KL
Visserligen ar jag inte AU, men just nu ar jag halvvags in i en master of science med Uppsala, laser fristaende kurser men inriktar mig mest pa Ekologi - Etologi. Det ar min andra masters och maste saga att Uppsala ar mycket mer givande an vad Imperial ar! Helst skulle jag vilja borja en doktorrand istallet for att fa mer studie skulder, men pga av brollopet i Augusti har jag haft lite fullt upp sa forutom att jag knappt har sett nagra jag skulle vilja ansoka om sa har jag inte riktigt haft tid heller. + konkurrensen ar stenhard! har fatt svar pa tva dem senaste tva veckorna, den ena var visserligen ett stipendie som delas ut till flera men dem hade 500 sokande och den andra hade over 80 sokande till en position

den sista fick jag bra feedback pa iaf sa ansokan i sig sjalv ar det inget fel pa

Just nu ar det lite stressigt eftersom en forsknings rapport ska finslipas, dem tva kurser jag tar just nu ar oerhort intensiva, datakollektionen till ett oberoende projekt skulle behova samplas in och skrivas upp, dem dar doktorran ansokningarna ska fyllas i...mitt i allt kommer svarforaldrarna pa besok
SpanskaLoppan - man maste helt enkelt fa lite sjalvdisciplin , vilket ar oerhort svrat for i all fall mig, och helt enkelt skita i alla dem dar andra sakerna och plugga! (inte rasta hunden kanske, men stadningen och sant far man helt enkelt skjuta pa om det behovs). Jag blir oerhort latt distraherad, jag har lost det sa att nar det behovs sa pluggar pa natten det ar da jag blir minst distraherad och ar mest produktiv. Sa mitt huvudtips ar att komma pa vilken tid pa dygnet du ar bast pa att koncentrera dig pa plugget, och sa pluggar du da oavsett nar det ar eller hur konstigt andra tycker det ar!
Inglorion - som skulle behova skriva en labb rapport istallet for en hel artikel pa buke