Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Själv har första veckan i skolan varit sååå lugn!
Jag blir snarare stressad av det! Jag finner det här vara ett aber. Jag får massa tankar om att jag har glömt något.. Grym stress kanske helt i onödan..men iaf.
Försöker lära mig att chilla lite mer, men det är klurigt. Funderar på hur det ska gå i framtiden om jag inte kan släppa jobbet på fritiden?
Men ja, att ens fundera på sådana saker visar ju onödigheten i sakerna jag tänker på.
Har idag köpt en skönlitterär bok! Det vet jag inte när jag gjorde sist. Game of thrones blev det och jag ser fram emot att läsa nåt annat än faktaböcker, även om jag alltid slås av tanken "jag kunde ju likaväl ha läst en rapport...". Varför slås man inte av den tanken när man kollar på tv?![]()
Jomen visst är det så. Man tänker ju alltid "Nåt finns det att göra alltid" och sedan tänker jag alltid att man ju förlorar i princip en hel vecka studier om man tar de lugnt sådär i början. Men vi kunde faktiskt inte göra något i vår kurs, eftersom vi läser enligt PBL och inte hade vår basgrupp förrän på fredagen. Och ingen kurslitteratur.
Aaah denna stress. Alltid gör man nånting fel, känns det som iaf... Finns alltid nån som pluggar mer. Nån som pluggar mindre. Ibland inte logiskt vem av dessa personer som klarar tentan heller. Så står man där själv och väger sin insats och undrar vad man kan egentligen?
Det värsta just nu är väl den där tanken på att man ska ut och jobba och egentligen inte vet nånting alls. Men jag satsar för tillfället stenhårt på att bli ålexpert och det är ju ganska trevligt tycker jag.Mitt nästa mål är nog flodnejonögaexpert, eller möjligtvis havsnejonöga.
![]()