Vi Som Pluggar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi Som Pluggar

Haha jag förstår att hon tröttnade, jag hatar min egen röst :p Men är fullständigt desperat till att lära mig allting :angel: Det är ändå ca 100 sidor :grin:

*kl*
Här pluggas det utvecklingsfaser, tjiho! Men det känns iaf lite bättre nu, börjar få grepp om det mesta. Tenta på måndag!

Åh men det där är rätt skoj!! Är det typ utvecklingsbiologi?

Jag förhör mig på en gammal tenta... Lite lite har gått in iaf! Heja heja mig :D.

Nja, mer utvecklingspsykologi! Har fokuserat på kära Eriksson (suck och fy!), han menar att man går igenom 8 kriser i livet och hur man hanterar kriserna påverkar hur identiteten utvecklas, kort sagt ;)

Nja, mer utvecklingspsykologi! Har fokuserat på kära Eriksson (suck och fy!), han menar att man går igenom 8 kriser i livet och hur man hanterar kriserna påverkar hur identiteten utvecklas, kort sagt ;)

Åhå! HAN..han läser jag också om. :D

O några andra pojkar inom ämnet. Tenta på torsdag. Mitt livs första salstenta. På tal om det..ni som har gjort sådana. Mat. Vad brukar ni har med er o äta o dricka?

Jag brukar ha med mig något att dricka samt något som snabbt får upp blodsockret (t.ex. Choklad ;)). Men inget som prasslar eller låter mycket när man äter det, som typ äpplen. Vi har dock nästan aldrig tentor på över fyra timmar :).

Vatten eller annan dricka, godis och eventuellt en smörgås. Ser till att inte ha påsar som prasslar, godiset har jag i en liten burk som jag öppnar innan tentan börjar.

Åh herregud, jag klarade husdjurstentan!! Puh! Dumma jag pluggade ju knappt någonting men jag hade tur och klarade mig med två poäng till godo på första delen och ett halvt (!) på andra...

Läxa: Plugga ordentligt nästa gång... :p

KL

jag skulle behova gora dem tva sma labbar som jag missade under kursens gang, gora nagonting emd varat grupp projekt som ska in nasta vecka (men ingen annan verkar ha gjort nagot heller sa kanner mig inte hel dalig iaf :angel: ) + plugga till tentan. Sen skulle jag behova gora klart inlamnings uppgifterna till kvalls kursen sa att jag kan fa godkant......jag har inte borjat pa nagot :o

kvalls kursen ar den jag far angest av, vill verkligen lara mig den med det ar sa svart och den andra kursen har tagit sa mycket tid under hosten.

Spenderat det mesta av lovet med att sova for att jag varit sa slut (alltsa mellan 10-12 timmar per natt och ar fortfarande helt slut under dagen).

Istallet sitter jag och vantar pa ett viktigt e-mail :angel: vill ha nu jue :rofl:

P.s. nu tankte jag ga pa en promenad som prokrastination, men forst ska jag leta ratt pa katten jag tappat bort i varat as stora garage....

Jag har oftast med inget alls. Nån gång i början har jag haft med en liten ask med russin, så man får en liten kick och minimalt med prassel. Vissa dukar ju upp en hel picknick på bordet, tar lunchpaus i princip. :p Har väl suttit som längst runt 4 timmar.
Har dock ibland ångrat att jag inte haft med mig vatten, om inte annat är det skönt att bryta av och göra något annat än att skriva eller stirra in i en vägg och vara tom i huvudet. :p

Vatten eller annan dricka, godis och eventuellt en smörgås. Ser till att inte ha påsar som prasslar, godiset har jag i en liten burk som jag öppnar innan tentan börjar.

Vatten. Är nog bättre än någon sockerfylld dryck.

Jag brukar ha med mig något att dricka samt något som snabbt får upp blodsockret (t.ex. Choklad ;)). Men inget som prasslar eller låter mycket när man äter det, som typ äpplen. Vi har dock nästan aldrig tentor på över fyra timmar :).

Aha..smart. Tänka på tystnaden. Påminner mig att ha öronproppar med mig.

Åh herregud, jag klarade husdjurstentan!! Puh! Dumma jag pluggade ju knappt någonting men jag hade tur och klarade mig med två poäng till godo på första delen och ett halvt (!) på andra...

Läxa: Plugga ordentligt nästa gång... :p

Eller...det löser sig. :p

Jag har oftast med inget alls. Nån gång i början har jag haft med en liten ask med russin, så man får en liten kick och minimalt med prassel. Vissa dukar ju upp en hel picknick på bordet, tar lunchpaus i princip. :p Har väl suttit som längst runt 4 timmar.
Har dock ibland ångrat att jag inte haft med mig vatten, om inte annat är det skönt att bryta av och göra något annat än att skriva eller stirra in i en vägg och vara tom i huvudet. :p

Aha..russin. Absolut! Jag var inne på lunchpaus men vet inte riktigt hur jag ska göra än. Det här är ju ett rätt kul äventyr. Hur överlever jag? Hur kommer jag på bästa sätt genom tentan så jag bäst presterar?

Kl
Första tentan imorgon! Har pluggat så mycket, men känns som det aldrig är tillräckligt :(

Se till att sova ordentligt natten innan, och ät frukost på morgonen. När du skriver tentan, hoppa direkt över de uppgifter som du inte på en gång kan svara på. På så vis förlorar du inte "lätta poäng" ifall tiden skulle rinna iväg. Därefter går du igenom tentan igen och tänker till lite mer på varje fråga.

Det är mina tips :)

Tack för tipsen, ska lägga mig vid 22, tentan börjar 09.30, så vill inte vara uppe allt för sen.
Gällande tentans layout har jag tur att det är bara a/b/c/d alternativ, dumma är dock att man får minus på vissa delar om man svarar fel.
Usch, vill bara att tentaperioden ska vara över, så jag får ha lov på riktigt. Pluggade t.o.m på julafton :(

*kl*

Måste bara berätta! Blev så himla glad idag när jag träffade min studiegrupp; vi hade alla fått långt över godkänt på PM:et som vi lämnade in före jul! Detta trots att det enligt uppgift skulle krävas något riktigt bra för att få mer än godkänt. Vi är alla helt enkelt riktigt bra. :D

KL

oh nu har jag hittat mitt block! det har alla anteckningar och en del losningar till min kvalls kurs! nu kanns det som att jag i alla fall har en chans att klara av inlamnings uppgifterna! blir att plugga modellering hela natten tror jag!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag som många andra behöver hitta jobb till sommaren. Känner att jag inte orkar med att jobba i vården längre, så måste hitta något...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: Mirre
·
Skola & Jobb Hej! Jag håller på att leta arbete efter att ha läst klart på universitetet. Ingenjör som inte är renodlat datainriktad, men med väldigt...
Svar
10
· Visningar
795
Senast: Anna-Bella
·
Relationer Hej! Vill väll mest skriva av mig. Jag och mitt nu ex hade varit tillsammans i 4 år och bott ihop i 3 år. Jag hade ett samtal med...
Svar
6
· Visningar
990
Senast: cewe
·
Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 354

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka