Vi Som Pluggar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi Som Pluggar

Kl
Första tentan gjord, kändes väl helt ok, så hoppas jag klarar den. Dags att fokusera och öva inför tentan på måndag!

kl

Jag har typ förträngt all skola nu under helgerna, föreläsningarna börjar inte förrän den 21a och har har lite varit intställd på att omtentorna ligger veckan innan, men nu när jag verkligen kollade upp det visade det sig att första är redan på torsdag, den 10e, och den andra är om en vecka, den 12e.

Jag har inte börjat plugga än, första kursen var det ett halvår sedan jag läste. Bläää...

Blä, det låter inte kul :(!

Knapplån.
Jag har tre tentor i januari och har inte börjat plugga till någon av dem. Två av dem är jag dock inte så orolig för, men den sista :eek:.

KL

jag sitter och forsoker gora kvallskursens grejer, totalt modfalld :( jag forstar inte hur man ska gora nagonting! :cry: jag kan forsat principerna men vet inte hur man raknar ut det matematiskt :( sitter med boken och anteckningar osv men det blir jag inte sarskilt smartare av......

KL

jag sitter och forsoker gora kvallskursens grejer, totalt modfalld :( jag forstar inte hur man ska gora nagonting! :cry: jag kan forsat principerna men vet inte hur man raknar ut det matematiskt :( sitter med boken och anteckningar osv men det blir jag inte sarskilt smartare av......

Ta kväll!

Nya tag i morrn. :)

KL

Hur många vuxenpoäng på att skriva färdigt en rapport på sammanlagt 4000 sidor den här tiden en lördag? :rofl:

Men så ska jag jobba klockan 7 i morgon bitti också. En helt okej ursäkt antar jag....

4000 sidor? :p Men bra jobbat! Jag har superhelg jag. Inget plugg förrän måndag. :D

Ord såklart... en aning trött nu kanske ;)

6 timmar till uppstigning för att jobba. Får tänka på pengarna som jag ska köpa min framtida häst för!

KL

jag haller pa och fa tuppjuck pa den har javla skiten! jag forstar massor men ta mej fan inte tillrackligt for att fa fram svaren! det ar liksom basic matten som skiter sig for att jag ska kunna fa dem har mer komplicerade sakerna att funka (som jag typ forstar :angel:). Trodde deadlinen var den 7:e, men det ar den 17:e. Varsta turen...

eh jag har en massiv tenta den 17:e, sedan inlamningen av den har skiten.

insag precis ocksa att min forsat semester pa ett bra javla tag kommer jag inte att kunna aka pa. eftersom jag ska pa doktorrand intervju utomlands just da :( (helt underbart kul med intervjun, men jag hade ju sett fram emot lite semester)

kl
Fått en hel del gjort, definitionerna av aktivitet, miljö, fördom, attityd och genus sitter vettigt (repetera mkt imorgon!), utvecklingsfaserna sitter och ja, känner att jag är relativt förberedd! Imorgon ska jag övningstenta mig själv och se hur det går! Smått udda att jag pluggat riktigt bra nu mellan 23 och 02, hade jag satt mig på dan hade jag inte gjort ett skvatt :D

KL

jag haller pa och fa tuppjuck pa den har javla skiten! jag forstar massor men ta mej fan inte tillrackligt for att fa fram svaren! det ar liksom basic matten som skiter sig for att jag ska kunna fa dem har mer komplicerade sakerna att funka (som jag typ forstar :angel:). Trodde deadlinen var den 7:e, men det ar den 17:e. Varsta turen...

eh jag har en massiv tenta den 17:e, sedan inlamningen av den har skiten.

Jag brukar tänka när jag hamnar i dessa lägen..ta kväll! Gå o sov. Gå upp i morgon hyfsat tidigt o börja titta på det hela igen. Det är ingen idé att sitta kvar o få känslan av att man inte fattar.

Hur gör ni andra?

Knapp.

Börjar plugga den 14 till vårdadministratör. En aning nervös att börja i ''vanlig'' skola igen efter jag gick distans på gymnasiet och det var två år sedan jag tog studenten. Nästan glömt hur det är att ha en klass :D

Några bra tips såhär man ska tänka på när man börja en yh-utbildning. Kan ju tänka mig att det är jätteannorlunda emot gymnasiet. Jag är sååå nervös över att jag inte kommer klara av det här då jag inte har ett läshuvud för fem öre.

Jag pluggar andra året till affärsjurist. Visste inte vad jag ville bli först så jag pluggade historia och arkeologi ett par år innan. Men nu tror jag att jag har hittat rätt. Just nu tentapluggar jag fastighetsrätt :)

KL
Hur hittar man motivationen att komma tillbaka till skolan igen? Min motivation har varit dålig det senaste året. :( Och nu när jag bara har upploppet kvar vill jag ju bara klara det.

Du har ju inte så mycket kvar, det måste väl vara lite pepp att du nästan är klar? :laugh:

kl

Hur ser man till att inte få total krupp på några projektkollegor? :crazy: Varenda jäkla gång vi ska bestämma möte klagas det över att vi måste ses så himla tidigt. Tiden det är tal om är 9:00. Jag tycker inte det är speciellt tidigt?! Dessutom är det aldrig vi som bor långt bort (1,5-2 h resväg) som klagar...

speciellt nu är det viktigt att vi verkligen får saker gjorda, det är projektredovisningar torsdag-fredag och vi har sjukt mycket kvar att göra.

Hur ser man till att inte få total krupp på några projektkollegor? :crazy: Varenda jäkla gång vi ska bestämma möte klagas det över att vi måste ses så himla tidigt. Tiden det är tal om är 9:00. Jag tycker inte det är speciellt tidigt?! Dessutom är det aldrig vi som bor långt bort (1,5-2 h resväg) som klagar...

speciellt nu är det viktigt att vi verkligen får saker gjorda, det är projektredovisningar torsdag-fredag och vi har sjukt mycket kvar att göra.

Vad är deras förslag? Vad anger de för argument till den senare tiden? Vad gör att ni måste ha kl 9?

Deras förslag är 10, 11 eller "ett soft lunchmöte"... Helst det senare, för då hinner man ju rida innan också. "Vi behöver väl inte mer än 2 timmar?!" När vi har hur mycket som helst att göra.

Vi "måste" inte ha klockan 9, men med tanke på flummigheten i gruppen (som jag visserligen uppskattar oftast) så kommer vi ändå aldrig igång förrän en halvtimme senare så det drar ut på tiden så mycket.

För grejen är den att om vi börjar senare så kommer vi fortfarande sluta samma tid, det är ingen som vill stanna längre än till 14-15 ändå... Så mitt argument är att vi hinner mer om vi börjar tidigare!

Deras förslag är 10, 11 eller "ett soft lunchmöte"... Helst det senare, för då hinner man ju rida innan också. "Vi behöver väl inte mer än 2 timmar?!" När vi har hur mycket som helst att göra.

Vi "måste" inte ha klockan 9, men med tanke på flummigheten i gruppen (som jag visserligen uppskattar oftast) så kommer vi ändå aldrig igång förrän en halvtimme senare så det drar ut på tiden så mycket.

För grejen är den att om vi börjar senare så kommer vi fortfarande sluta samma tid, det är ingen som vill stanna längre än till 14-15 ändå... Så mitt argument är att vi hinner mer om vi börjar tidigare!

Har ni koll på exakt vad ni ska göra? Är uppgifterna uppdelade? Jag tänkte om ni vet vad ni ska göra, har struktur på mötena så behöver det inte ta mer än 2 timmar. Har ni dessutom delat upp uppgifterna och gjort färdigt eran del så är det ju bara sammanslagningen ni behöver göra ihop.

O är det så att folk inte prioriterar gruppuppgiften..så pratar man med skolan. Är man inte med..så får man heller inga poäng/betyg.

Det är just struktur vi inte har. Vi skulle behöva en projektledare, just nu är det bara hallaballoo känns det som.

Själva skriftliga arbetet är klart, just nu är det jobb med presentationer och opponering som ska göras. Allt ska vara klart på onsdag kväll, en del av det redan tisdag morgon. Och eftersom den enda som har gjort någonting under lovet är jag så har vi en del som måste göras.

Närvaro tas på alla möten och jag säger inte att de inte gör vad de ska, men det är lite för slapp inställning överlag. Vi pluggar heltid, då kan man inte räkna med att kunna rida hela förmiddagen eller gosa med hunden bara för att det är undervisningsfritt...

Ursäkta mitt gnäll ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag som många andra behöver hitta jobb till sommaren. Känner att jag inte orkar med att jobba i vården längre, så måste hitta något...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: Mirre
·
Skola & Jobb Hej! Jag håller på att leta arbete efter att ha läst klart på universitetet. Ingenjör som inte är renodlat datainriktad, men med väldigt...
Svar
10
· Visningar
795
Senast: Anna-Bella
·
Relationer Hej! Vill väll mest skriva av mig. Jag och mitt nu ex hade varit tillsammans i 4 år och bott ihop i 3 år. Jag hade ett samtal med...
Svar
6
· Visningar
990
Senast: cewe
·
Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 354

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka