Vi Som Pluggar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi Som Pluggar

Haha, ibland är det bra att få perspektiv på saker :)

Kl
Usch vill inte pluggar, försöker verkligen men finns ingen motivation. För många tentor, för mycket jag inte kan, för mycket stress.....:(:wtf:
Men men...fixar jag detta är jag ledig tills mitten av September. Kan ju hoppas på det bästa.

Kom igen! Heja heja!

Dela upp allt du behöver plugga in i kortare delar så att du får känna dig grym ofta när du kan stryka ännu en del från listan över all omöjlig kunskap som behöver bankas in! :D

KL

Eeek, här har vi en som är så nervös att hon kunde spy. Har tentan från helvetet om knappt 2 timmar, med världens flummigaste professor som man inte förstår mycket av varken i tal eller skrift. Är sååå rädd för att komma in, sätta mig och inse att jag inte förstår vad han menar med en enda fråga! Vad gör man då? Jag lär ju få panik och ägna den första timmen åt att ha black out typ... Jag kan mycket om själva ämnet tycker jag, och har pluggat i mer än en månad, men hans sätt att uttrycka sig och blanda in en massa obegripliga ord kan verkligen sätta allt på spel känner jag. Får i alla fall ha med mig en svensk ordbok, det känns som en liten liten tröst i allt elände! Men guuud vad jag är skraj! :nailbiting:

Om det händer så sitt bara och läs alla frågorna, noga, skriv ner lite stödord som du tänker på när du läser frågorna och fortsätt så att försöka spåna fram något så att du inte behöver få panik över att du inget gör. Så brukar det lossna sen tycker jag!

KL

Återkommer i tråden igen. Slutspurten innan studenten nu, och har så mycket att göra att jag vill gräva ned mig :p Två hela kurser ska påbörjas och avslutas på egen hand innan 1 Juni, utöver det har jag 5 prov, 2 bokanalyser, några diktanalyser och 3-4 uppsatser + ett fördjupningsarbete om 1800-talet. Det känns tufft just nu, men jag hoppas att jag klarar det - och att jag levererar!

Kämpa kämpa! Du ska se att du fixar det. Ta en bit i taget och sen BAM, kommer du vara klar, med bra betyg och en härlig sommar framför dig :)!

Du fixar det!!!! Jag lovar lovar lovar lovar!!!

Jag läser en jätteskojig kurs nu, infektion! Tentan är 31a maj på nätta 22,5 hp :p, men jag tycker det är kul att få in snuskiga latinska bakterienamn och det är också kul med antibiotika. Det funkar så jäkla bra när det funkar :love:! Sen har jag anatomin på omtenta 8e augusti men jag är ändock vid gott mod, vad är sommarledighet mot att lära sig allt om någon enskild kranialnerv.........

Tack för tipset! Jag hann faktiskt läsa det innan tentan, har bara inte haft tid att svara förrän nu. Jag var faktiskt tvungen att göra precis så som du sa på en av frågorna, men lyckades ändå inte riktigt förstå vad han ville åt, så jag oroade mig inte i onödan direkt... Men de andra två frågorna kändes det som att jag skrev ganska starka svar på så jag får hoppas att det väger upp för den där sista, svaga. Det lär jag inte få veta förrän i juli, men fram tills dess ska jag njuta av sommarlovet och inbilla mig att jag skrev ihop till skyhöga betyg på båda tentorna! ;)

Haha, vad bra att du inte satt o oroade dig! Jag är övertygad om att det gick vägen. :)

Kl

Imorgon är det första tentan. Bokföring :yuck:
Men känns som jag har tillräckligt med kunskap för att klara den. Jag satsar inte på höga betyg (eftersom jag pluggar utomlands tycker jag det blir onödigt att försöka ha orimliga mål) utan att klara kursen, blir det bättre, så är det toppen!

KL

Har inte skrivit i tråden innan men nu jävlar är jag deppig så nu får ni peppa mig till max innan jag lägger mig på golvet i fosterställning! :arghh:

Fick precis reda på att jag kuggat min livs första salstenta, har två seminarieuppgifter att lämna in plus en hemtenta att skriva (man får tydligen inte komplettera tentor längre utan skriva helt nya?).
Fick reda på utav CSN här om dagen att jag inte är beviljad lån till nästa termin pga bristande studieresultat. Jag som sagt ja till lägenhet och allt.

På detta så ligger hela mitt kärleksliv i miljarder bitar och jag har noll koll på allt.
Jävla skitliv! :(

Andas! Beta av en bit efter den andra -tittar man på allt samtidigt blir man knäpp, man MÅSTE dela upp det.

kl
Själv sliter jag och kompisen med kandidatuppsatsen och vi hoppas att vi ska få in den på fredag som är första inlämningstillfället. Har fått tilldelat en examinator och det blev lite nervöst för det är en vi aldrig träffat -han hör inte ens till vår skola utan en annan högskola, känns sådär eftersom man inte vet vilket fokus han har. Well, inget att göra.

Som mooi skrev: Beta av det en uppgift efter den andra. Vad kan du göra för att få poängen du behöver för att CSN ska bli glada? Börja med det i så fall skulle jag säga. Och så fort poängen blir registrerade så får du pengar igen. Inte omöjligt att lösa! Du fixar det! :bump:

*knapp*

Själv tar jag examen på fredag. Mastersexamen. Lite sjukt att det redan är dags för det. :p

Själv sliter jag på med sista delmomentet på första året av programmet. Biokemi är inte helt lätt men jag är ändå märkligt lugn? Tenta om 2,5 vecka.

Du är säkert lugn för att du kan det mesta redan, och det är ju skönt. :)

Idag har jag en tenta på eftermiddagen, sen en tenta imorgon bitti. Eter det är jag äntligen klar.
Tentan i eftermiddag (accounting and finance) känns helt ok, tror den kommer gå bra, det är den imorgon är jag lite mer orolig för, för jag tycker det är svårt att plugga för två tentor samtidigt. Har ingen direkt lust att sitta upp hela natten ikväll.. Men men. Snart frukost och sen börjar pluggandet igen. :wtf:

Ja! Redan! :eek:

I sommar jobbar jag på Parken Zoo, efter det är planen att hitta ett jobb som på något vis är relaterat till min utbildning. ;)

Nja det vill jag nog inte påstå :D Haha men det går säkert bra, jag ska sätta igång och tentaplugga i veckan.

Vad skönt att du är klar snart, verkar jättejobbigt med så många tentor på en gång!

Kul! Hoppas det går bra att hitta jobb sen, verkar vara lite halvknepigt (minst sagt) inom ditt område.

Tror det kommer gå skitbra :)

Ja det är jobbigt, inte förtjust i upplägget, tycker det blir mer att man "lär sig för stunden" än faktiskt kunna innehållet i kursen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag som många andra behöver hitta jobb till sommaren. Känner att jag inte orkar med att jobba i vården längre, så måste hitta något...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: Mirre
·
Skola & Jobb Hej! Jag håller på att leta arbete efter att ha läst klart på universitetet. Ingenjör som inte är renodlat datainriktad, men med väldigt...
Svar
10
· Visningar
796
Senast: Anna-Bella
·
Relationer Hej! Vill väll mest skriva av mig. Jag och mitt nu ex hade varit tillsammans i 4 år och bott ihop i 3 år. Jag hade ett samtal med...
Svar
6
· Visningar
993
Senast: cewe
·
Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 383

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Födda-24
Tillbaka