Vi Som Pluggar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi Som Pluggar

KL.
Jippi! Idag har jag skrivit kontrakt med en handledare till ett ex-jobb :D. Blir om hästar av alla djur (typ det sista jag kunde tänka mig) och träningsmetoders påverkan av välfärd. Blir huuuur spännande som helst. Jag riktigt längtar tills sista tentan före sommaren är gjord, så att jag kan börja designa projektet :). Senast den 14 februari är jag färdig veterinär, nu finns det på papper :banana:.

Vilket intressant projekt! Och helt i tiden också! :)

Själv är det dags imorgon. Framläggning och examen! Allt är klart förutom att faktiskt stå där och presentera och få klart det sista på exjobbet som ska in senast nästa fredag. Ljuset i slutet av tunneln syns ganska tydligt nu!

Håller tummar och tår för dig i morgon :)!

Ja, det är ett jätteintressant projekt. Det har bara blivit undersökt på det här sättet hos hundar tidigare, så förhoppningsvis resulterar det i en publicerbar artikel :).

Om du kommer ihåg får du gärna hojta när det är klart! Känner många som skulle vara hemskt intresserade, oavsett om det publiceras eller inte!

För min del är nu sista labbrapporten godkänd till slut, gud så vi kämpade med den. Kvar är ett seminarium, en dataövning och så tentan då. Sen är första året klart och sommarlovet är mycket välkommet :D

Låter som ett kul projekt, vem ska du ha som handledare?

Jag hoppas jag äntligen har fått skrivit klart om jonkanalerna i hjärtat på ett någorlunda förståeligt vis utan att gå i alltför mycket detaljer... :crazy: Saknar antagligen bara ett avsnitt i bakgrunds/teori avsnittet innan jag kan börja beskriva mer av projektet i "material och metoder"... *pust*

Lizan: Lycka till! Spännande!!

B. Forkman blir handledare :). Han har gjort undersökningar som liknar på hund, så nu var han sugen på att göra det på häst! Men det blir samarbete med en hästforskare på Århus Universitet, för han har inte så mycket styr på det med hästar :D.

Fick precis reda på att jag kuggat min livs första salstenta, har två seminarieuppgifter att lämna in plus en hemtenta att skriva (man får tydligen inte komplettera tentor längre utan skriva helt nya?).
Fick reda på utav CSN här om dagen att jag inte är beviljad lån till nästa termin pga bristande studieresultat. Jag som sagt ja till lägenhet och allt.
Det fixar du med augustitentorna!!

Hur mycket fattas det för att du ska få CSN?

Jag har nästan alltid legat på minus fram till augustitentorna, då har jag plockat alla poäng jag behövt. :)

kl

Nu är min kandidatuppsats inlämnad! Så skööööönt! Nu är det "ledigt" ett par dagar och på tisdag får vi uppsatsen vi ska opponera på -och opponeringen är 3 juni.

*knapp*

DÄR SATT DEN! :D

Visserligen lite jobb kvar med uppsatsen, men allt annat är klart och framläggningen idag gick skitbra! Fick en hel hög med beröm från en forskare som typ aldrig berömmer någon. GÖTT MOS! :D Fast hon tyckte det var synd att jag gjort ett så bra arbete på ett så meningslöst ämne eftersom det inte går att applicera på så mycket då mitt djurantal är så jävla litet.. Hahah... :D

You can now call me MASTER (of Science)!!! ;)

Jag längtar så sjukt mycket till fredag eftermiddag. Då har jag skrivit den sista tentan och kan strunta i allt vad plugg heter i ett par månader. Det går så trögt nu så jag vet inte vad. Inte det att jag är omotiverad till själva utbildningen, utan bara att det är slutet på terminen, man har pluggat konstant sen september förra året och vill bara inte mer just nu! Skoltrött. Det känns fysiskt omöjligt att ta upp boken och försöka lära sig saker. Men det är bara att bita ihop.

Jag och biokemi är inte kompis just nu :p Ska bli roligare i höst när det blir en aning mer programspecifika kurser :)

Woho! Grattis! :) Själv har jag ett år krav på min utbildning innan jag får ta examen! Nu har jag i alla fall "sommarlov" (känns konstigt att skriva sommarlov när jag ska arbeta lite mer än heltid hela sommaren, men ledig från studierna hursomhelst), eftersom sista tentan för terminen är avklarad. :)

Jag önskar dig supermycket lycka till med din sista tenta för terminen! Så skönt när den är avklarad sedan! :) Nu sitter jag dock som på nålar och väntar på att resultatet för min sista tenta ska läggas upp. Det skulle vara så härligt att få ett besked om godkänt, så att jag helt kan släppa den! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag som många andra behöver hitta jobb till sommaren. Känner att jag inte orkar med att jobba i vården längre, så måste hitta något...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: Mirre
·
Skola & Jobb Hej! Jag håller på att leta arbete efter att ha läst klart på universitetet. Ingenjör som inte är renodlat datainriktad, men med väldigt...
Svar
10
· Visningar
796
Senast: Anna-Bella
·
Relationer Hej! Vill väll mest skriva av mig. Jag och mitt nu ex hade varit tillsammans i 4 år och bott ihop i 3 år. Jag hade ett samtal med...
Svar
6
· Visningar
993
Senast: cewe
·
Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 380

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka