Vi Som Pluggar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi Som Pluggar

Härligt med flyt! :)

Jag har också suttit med min grupp idag och spånat lite fram och tillbaka och jag måste säga att det hela är mycket klarare nu än tidigare! Men jag har inte riktigt benat ut allting än så det får gå lite som det vill imorgon på redovsningen.

Jag läser till psykolog.

Härligt att pluggmotivationen har dykt in! :) Då blir det onekligen roligare att plugga!

Det verkar vara grupparbetenas dag idag :D Även här har kändes det som om någonting lossnade idag. Vi är sju stycken mycket viljestarka individer så varje detalj är en kamp i sig. Idag var dock två sjuka - kanske därför det gick så bra? :angel:

kl
jag blir galen på våra föreläsningar. Får sitta och googla och översätta och fundera vilket ord han menar titt som tätt. Det är någon konstig blandning av engelska svenska finska och ibland tyska. Suck. Inte lätt! En del klasskompisar har gett upp och läser i boken alt. googlar istället. Men jag är rädd att jag inte fattar då så jag kämpar med föreläsningarna. Fast jag fattar inget av de heller. Så fort han säger något konstigt så tappar jag koncentrationen och det är ofta konstiga saker sägs. Suck. Gah! Ingen motivation till detta alls!

Ja, det känns jättebra och behövs verkligen nu i slutspurten på kursen! Inte ens en vecka kvar tills den är slut :eek: Sedan får jag börja läsa det som är roligt - nästa kurs är anatomi! :bump:

Jag älskar gruppträffarna, jag är i en väldigt bra grupp så vi har väldigt roligt samtidigt som vi lär oss väldigt mycket när vi sitter tillsammans. Hoppas att vi behåller vår grupp även nästa kurs :)

Roligt! Är det på LiU? Har en nära vän som precis börjat läsa till mattelärare där :)

Det blir mycket roligare! Förut var det såååå segt, men jag tycker det är så kul att framför allt rätta texter (varför höll jag mig inte till tanken att söka till svensklärare? :angel:) så det har fått upp suget en del :p

Bilda klubb?

Fattar knappt vad de vill att jag ska göra. Jag ser bara STATISTIK och min hjärna tar semester. Har suttit i tre jäkla dagar nu ju och fortfarande inte kommit någon vart..

Ja gärna, men jag återkommer med mer aktivt deltagande i klubben när vi har vår andra statistikkurs i termin 9 ;)

:( Hur går det för de andra i klassen, fattar de någonting? Har du någon du kan ta hjälp av?

Ja, det känns jättebra och behövs verkligen nu i slutspurten på kursen! Inte ens en vecka kvar tills den är slut :eek: Sedan får jag börja läsa det som är roligt - nästa kurs är anatomi! :bump:

Jag älskar gruppträffarna, jag är i en väldigt bra grupp så vi har väldigt roligt samtidigt som vi lär oss väldigt mycket när vi sitter tillsammans. Hoppas att vi behåller vår grupp även nästa kurs :)

Härligt att ha något roligt att se fram emot :)

Åh visst är det härligt att ha en bra grupp! Det har jag också :) Vi kommer dock byta grupper varje termin. Är bra tycker jag så mixas klassen runt lite :) Alla verkar vara så trevliga ändå!

Mja, det är en distansutbildning, så vi har ett forum på kurshemsidan. Men hittills har jag inte ens fått svar från kursledaren om exakt vilka dataset som ska analyseras och hur de ska delas. Så vi får väl se.

Jag vet exakt vilka beräkningar jag ska göra. I teorin. Men sen att få ut dem i verkligheten, nää det går inte. Och tolka alla siffror. Nope. Helt stopp.
Gah!
Jag som hade hoppats att slippa allt sånt här trams.. Tur att hovslagaren kommer om en timme, då måste jag överge alla mätvärden och tester :D

Jaha, fastnat igen. Hjälp hjälp :D

Gjorde ett Chi2-test i Excel, men fick ett minst sagt märkligt värde till svar..
2,03104E-20

Hur ska jag tolka det? O_o I min värld ska det inte vara bokstäver och tecken i, bara siffror. Fattar nada. Igen.

Borde inte göra sånt här egentligen, jag ska vara ute i naturen och studera ekosystem!

Det är ändå ofta bra att vara där.. Om inte annat så kanske du känner igen något när du sen läser boken, och då fattar man ofta mycket lättare :)

Jag resonerar ofta tvärtom ;) Men så läser jag ju enligt PBL och mina tentor bygger inte på något sätt på föreläsningar - hade tentorna byggts på saker som sagts på föreläsningar hade jag nog gått dit.

Annars brukar jag tänka: Lär jag mig mest av att gå på föreläsningen (där jag inte fattar någonting/den är urtråkig så jag kan inte koncentrera mig/annan orsak) eller lär jag mig mest om jag pluggar ämnet på egen hand? Och så väljer jag det som känns mest tidseffektivt.

Jag. Hatar. Statistik.

Nämen?! Fler som läser statistik nu ser jag... (Jag joinar gärna klubben :devil: )
Har suttit i en månad nu och slitit med en enkät, programmerat och färdigställt den, analyserat, skrivit rapport och redovisat. Just som man börjar se ljuset i tunneln och inser att sk*ten äntligen är klar..... är det dags att gå in på den kvalitativa delen och börja med djupanalysen :banghead: :banghead:
Fördelen är att vi har kommit halvvägs in i kursen och alltså börjar närma oss slutet. Nackdelen är att det inte är den sista statiskkursen.....

Så, då har jag fått gnälla av mig lite, nu kan jag återgå till min kära rättspsykologi som är myyyyycket roligare just nu! (fördelen med att läsa dubbelt)

Kl

Hoppar in här. Imorrn är första riktiga tentan! :eek::crazy::nailbiting::wtf:

Hur ska detta gå... :p

(Pluggar till veterinär)

Jag är glad jag inte läser någon mer statistik :D

Gjorde ett t-test i graphpad istället och lämnade in uppgiften ihop med lite svammel om vad en hypotes är. Går det så går det, blev det fel får jag göra om.

Aaah, nu tar jag helg!

Eller nej, det gör jag ju inte.. Har ett par zoomorf föreläsningar att ta igen. Och femtielva tusen delar att lära mig.
Och fågelläten att lära in.
Och CSN att bråka med.

Jaja, jag tar torsdagkväll i varje fall.

Vad pluggar du?

Hos oss säger i princip alla äldre studenter/examinerade att det bästa man kan göra är att gå på föreläsningarna, trots dåliga eller tråkiga föreläsare.
Jag pluggar teknisk fysik, så det blir ju en del plugg..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag som många andra behöver hitta jobb till sommaren. Känner att jag inte orkar med att jobba i vården längre, så måste hitta något...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: Mirre
·
Skola & Jobb Hej! Jag håller på att leta arbete efter att ha läst klart på universitetet. Ingenjör som inte är renodlat datainriktad, men med väldigt...
Svar
10
· Visningar
796
Senast: Anna-Bella
·
Relationer Hej! Vill väll mest skriva av mig. Jag och mitt nu ex hade varit tillsammans i 4 år och bott ihop i 3 år. Jag hade ett samtal med...
Svar
6
· Visningar
991
Senast: cewe
·
Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 354

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka