Vi Som Pluggar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi Som Pluggar

Psykologi.

Våra föreläsningar är som sagt inte särskilt viktiga i vår utbildning (och ska ej vara). Det är nog annorlunda på 1) tekniska utbildningar och 2) utbildningar som läser traditionellt. Som för dig! Där är säkert föreläsningarna av jättestor betydelse!

Jag går oftast på föreläsningarna, men om föreläsaren är väldig dålig så går jag inte på nästa. Det ger mig väldigt lite i jämförelse med vad jag kan få gjort själv under två timmar. Vi har dock överlag väldigt få föreläsningar så problemet uppstår inte så ofta. Många av våra äldre terminare gör exakt likadant och tycker likadant :-)

KL
I helgen ska jag göra den sista uppgiften på hemuppgiften och sedan finjustera lite - sedan ska den lämnas in. Spännande! Går direkt på uppgift två sen.

Nä, läser lite omvårdnadskurser nu. Har sökt in till VT men tror inte jag kommer att komma in eftersom jag sökte in på reell.

Psykologi.

Våra föreläsningar är som sagt inte särskilt viktiga i vår utbildning (och ska ej vara). Det är nog annorlunda på 1) tekniska utbildningar och 2) utbildningar som läser traditionellt. Som för dig! Där är säkert föreläsningarna av jättestor betydelse!

Jag går oftast på föreläsningarna, men om föreläsaren är väldig dålig så går jag inte på nästa. Det ger mig väldigt lite i jämförelse med vad jag kan få gjort själv under två timmar. Vi har dock överlag väldigt få föreläsningar så problemet uppstår inte så ofta. Många av våra äldre terminare gör exakt likadant och tycker likadant :-)

Hmm, det stod ju längre upp på sidan :angel:

Vi har lite samma situation, många går om föreläsaren är dålig. Däremot så bygger föreläsningarna på vad man ska kunna när man pluggat kursen, och vi har ju rätt många föreläsningar.

Psykologi låter för övrigt riktigt riktigt roligt! :D
Jag skulle vilja jobba med att göra experiment på hjärnan/folk, och då såklart inte fysiska.. :p

Vad pluggar du?

Hos oss säger i princip alla äldre studenter/examinerade att det bästa man kan göra är att gå på föreläsningarna, trots dåliga eller tråkiga föreläsare.
Jag pluggar teknisk fysik, så det blir ju en del plugg..
Åh jag beundrar er tekniska fysiker (och andra civ. ing för den delen med) så! Att ni pallar en sådan intellektuell ansträngning varje daaaag!

Själv har jag invärtesmedicinkurs som är en av de största på mitt program. Den är faktiskt jätterolig! Men den är lite mer "ingengörig" i sin tjänstgöring om man jämför med tidigare kurser. Ofta har vi obligatoriska saker 8-16.30 och sen ska man gå hem och läsa på :p. Tur att man pysslar med något intressant iaf :).

Hos oss säger i princip alla äldre studenter/examinerade att det bästa man kan göra är att gå på föreläsningarna, trots dåliga eller tråkiga föreläsare.

Jag vet inte vad äldrekursarna säger men jag får jättejättemycket av föreläsningarna! Speciellt om jag skriver om anteckningarna och pluggar lite på vad vi gått igenom på kvällen också.

Haha, det finns smarta, och så finns det sådana som jag som mest inte förstår särskilt mycket men går dit ändå :p Roliga klasskompisar och en längtan efter en säker inkomst, roligt jobb och trevliga jobbarkompisar gör att allting är helt okej :) Sen tror jag att framförallt tjejer har för höga tankar om oss, de allra flesta är bara vanliga (killar) som pluggar mycket. De allra flesta är inga supermänniskor (även om de finns) :angel:

Just nu är det fan inte roligt, har fyra kurser samtidigt eftersom jag hoppat in från att annat program, tre mattekurser och en fysikkurs. Fysikkursen vet jag knappt vad den handlar om, men den ska vara lätt så jag hoppas att dagen-före-tentaplugg fungerar. De övriga kurserna är Komplex analys, Differentialekvationer och transformer och Vektoranalys.. Bläää :angel: Längtar tills fysiken kommer in!

Vad läser du? Invärtesmedicin låter också roligt! :D

Det är verkligen ett jätteroligt och intressant ämne :) Kan tyvärr inte säga detsamma om ditt ämne, ryser bara jag läser namnet på dina kurser... Jag är INTE mycket för de naturvetenskapliga ämnena, haha :p Men avundas er som kan!

(Apropå "experiment" så ska jag iväg och delta i en studie nu om en timma, kan meddela att man är ju definitivt försörjd med biobiljetter här, om man kan tänka sig att vara med i några forskningsexperiment då och då ;))

Jaa, alltså jag hade bara det momentet med statistik :angel:
Fast i min kandidat ingick en massa äcklig statistik, minns inte om det var 15 eller 7,5 (jag har förträngt hela den kursen tror jag). Den kändes som minst 30 O_o

Men nu är det nästan helg! Idag ska vi äta kanelbullar allesammans, eller hur?

Går du ornitologikursen i Kalmar?

Jag läste 15 hp statistik/metod, förträngde mycket ungefär direkt. ;) Däremot metod-delen, sjukt värd!

KL

Valde idag att börja om helt och hållet på hemtentan... Har fått ihop 1,5 A4 med någorlunda relevant text. Bara 3,5 kvar då :banghead:

+ Cherie

Tack för pepp! :D

Det gick galant :) Det var typ två småsaker som jag vet att jag hade fel på, annars kändes det bra! :banana:

Nu återstår bara 3 veckors väntan på resultatet ;)

Bra jobbat!! :)

KL

Har beställt en till biokemibok idag för 500 kronor men det kändes verkligen behövligt! Har suttit med den på bibblo och även om den inte är lika detajlerad som vår The Cell så kan man förstå sammanhang och förklaringar så mycket bättre i den än i den engelska litteraturen. Just för att boken i sig är så sammanfattad tar den bara med det viktiga så kan man förstå det och bygga på med detaljerna ur de "riktiga" böckerna sen.

Passar på att tipsa (igen?) om Khan Academy! Där finns MÄNGDER med inspelade lektioner i ungefär alla ämnen som finns. De är videor med röst och en kille som ritar/skriver, precis som på tavlan i klassrummet. Han är himlans pedagogisk och förklarar på ett sätt som gått de flesta lärare förbi. :p Man måste inte logga in, klicka bara på Learn uppe till vänster på sidan och kör på! Helt gratis. :)

Jag vet inte vad äldrekursarna säger men jag får jättejättemycket av föreläsningarna! Speciellt om jag skriver om anteckningarna och pluggar lite på vad vi gått igenom på kvällen också.
Alla är vi olika! Och man måste komma fram till vad som fungerar för en själv.

Jag hade aldrig klarat någonting ifall jag inte gick på föreläsningarna, medan massor med andra människor inte får ut någonting av föreläsningarna utan läser hemma istället.

Jag kan inte läsa. Blir helt knäpp av att sitta och läsa, jag måste få det serverat på ett helt annat sätt och sen använder jag böckerna som uppslagsverk när jag löser övningsfrågor tex.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag som många andra behöver hitta jobb till sommaren. Känner att jag inte orkar med att jobba i vården längre, så måste hitta något...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: Mirre
·
Skola & Jobb Hej! Jag håller på att leta arbete efter att ha läst klart på universitetet. Ingenjör som inte är renodlat datainriktad, men med väldigt...
Svar
10
· Visningar
796
Senast: Anna-Bella
·
Relationer Hej! Vill väll mest skriva av mig. Jag och mitt nu ex hade varit tillsammans i 4 år och bott ihop i 3 år. Jag hade ett samtal med...
Svar
6
· Visningar
990
Senast: cewe
·
Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 354

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka