Vi Som Pluggar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi Som Pluggar

hehe, rejäl bredd men inga jobb :p
Mja, jag vill få färdigt min magister först. Den är på halvtid så jag har 1,5 år kvar. Sen har jag gjort åt alla mina CSN-veckor tror jag :o

Jag hade fel! Jag klarade duggan med stoooor marginal! Wiho! Trevlig överraskning! Jag är glaaad!!

Grattis!! Vad skönt!

På min kurs var det 60% (:eek:) som kuggade första tentan, och jag var en av dem :(. Tidigare år har max 10% kuggat, men nu var det en ny kursansvarig som gjort provet och eh, ja... Känns så jävla pissigt... Teorier som nämns en gång i kursboken a 4 meningar kom på tentan. Saker vi aldrig hört talas om, som aldrig nämnts på föreläsningarna.... :wtf:

Åh nej vad tråkigt. Även om det kanske är "lite" tröst att så många kuggar... Man ska ju inte jämföra sig men gör ju det så lätt ändå. Styrkekram! Och pepp! Du klarar omtentan :bump:

KL

Btw! Fick resultatet på mattetentan igår! Jag har haft sådan ångest under sommaren för att jag ska läsa matte och under början av kursen kände jag verkligen att "detta kommer aldrig att gå!!" Vi höll på att räkna i baser och primtal och SGD/MGM och allt var det hette, som var rena grekiskan för mig, som snackat mig till godkänt i MaA och MaB på gymnasiet.. Men ju längre kursen gick desto mer hängde jag med. Och tentan kändes ändå hyfsad, jag svarade på allt efter bästa förmåga. Svenskgrammatiken och matte-tentorna är det som är mest omtalat på alla lärarutbildningar inom alla åldrar. För de är skitsvåra.

Så ringde en klasskompis till mig igår och frågade om jag hade kollat resultaten. Hon hade kuggat på, hon fick 15p och g-gränsen var 16p (VG - 24, max 32.) Och vi kändes ändå ganska jämna inför tentan.

Jag fick 22p.
Jag har nog fortfarande inte greppat att jag klarade mig!

Kan man inte överklaga sånt..? :p
Vi var 90% i min klass som kuggade svenskgrammatiken i våras, det blev ett jävla liv. Inte för att det hjälpte.. men ändå! Om mer än 30% kuggar är det något som bör utredas tycker jag!!

Kan man inte överklaga sånt..? :p
Vi var 90% i min klass som kuggade svenskgrammatiken i våras, det blev ett jävla liv. Inte för att det hjälpte.. men ändå! Om mer än 30% kuggar är det något som bör utredas tycker jag!!

En del skolor har väl som regel att se över tentor som mer än en viss procent av eleverna kuggar? Tentorna ska ju vara rimliga, inte omöjliga. Det är ju värt att kolla upp om det är så på den skolan man går på...

Här har jag tenta imorgon, och jag tror att jag går mot min första omtenta. Med otroligt dåligt skött kurs, så vad jag dessutom tvungen att ta bort hästen akut igår kväll då han bröt benet. Noll sömn natten till idag, och själv med speedad 2åring hela dagen och kvällen. Hej dåligt studieresultat.

Nåväl, en omtenta ska väl inte vara hela livet.

Men usch!!! Beklagar :(

KL

Nu har vi fått tillbaka tentaresultatet. Jag blev godkänd! :)

Det var rätt hög andel som var godkända, alla hade väl pluggat halvt ihjäl sig till första tentan :p

+ GardenAngel

Grattis!! :bump:

Emor: Beklagar :(

KL

Biokemidugga imorgon :nailbiting: Försöker koncentrera mig på de stora mekanismerna, hur de hänger ihop och plugga in lite ord så jag kan beskriva dem ordentligt.

Ska äta middag nu och sen dra av ett par tre timmar till, sova, ställa klockan på 06 imorgon, plugga lite till och sen ska jag aldrig plugga dåligt igen, amen.

Lycka till imorgon!

Blir så avis på er som fått era resultat. Lämnade in en uppgift den sjätte och den har fortfarande inte rättats :( Hade helst velat ha feedbacken innan jag påbörjar uppgift nummer två, men nu är det försent för den är redan påbörjad...

Det fick mig att gå in och kika om min inlämningsuppgift blivit rättad!

När jag kommer in på sidan knyter sig magen. Jag möts där av ett lååångt inlägg om denna uppgifts svårighet. "De som klarade trean helskinnade ska sträcka på sig, eftersom jag hade riggat några fula fallgropar."

Gissa vem som klara't? :banana: Stolt tjej! Jag var sååå säker på att jag gjort fel nånstans med någon koordinat eller beräkning. Mer självförtroende inför nästa uppgift som jag tänkte göra, eller iaf börja med, i helgen. Då är det dags för den första praktiska uppgiften i programvaran!

Ja, det är jobbigt att ha det i bakhuvudet hela tiden tycker jag också. Men du får nog resultatet snart, man får nog försöka lära sig att släppa de inlämnade uppgifterna så fort man lämnat in dem... Även om jag håller med om att jag gärna skulle få feedback med lite tätare intervall. Vad har skolan för policy kring inlämnade uppgifter? Våra lärare har 10 arbetsdagar på sig att rätta en examination, och sedan har administratörerna 2 arbetsdagar på sig att föra in resultaten i systemet. Det kan således dröja mer än två veckor innan man får feedback (och det har då ALDRIG kommat innan dessa 10+2 dagar, det tar alltid så lång tid). Kanske har din skola en liknande policy? Då borde ditt resultat komma i början/mitten på nästa vecka kanske?

Chili, GRATTIS! Klart du ska vara stolt :banana: Duktigt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag som många andra behöver hitta jobb till sommaren. Känner att jag inte orkar med att jobba i vården längre, så måste hitta något...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: Mirre
·
Skola & Jobb Hej! Jag håller på att leta arbete efter att ha läst klart på universitetet. Ingenjör som inte är renodlat datainriktad, men med väldigt...
Svar
10
· Visningar
795
Senast: Anna-Bella
·
Relationer Hej! Vill väll mest skriva av mig. Jag och mitt nu ex hade varit tillsammans i 4 år och bott ihop i 3 år. Jag hade ett samtal med...
Svar
6
· Visningar
990
Senast: cewe
·
Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 354

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka