Vi Som Pluggar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi Som Pluggar

Nej, vi kör på passiv agressivitet. Alla är små under av glada tillrop och självuppoffring :meh: Men någonting har gått fel när den personen med minst mattetalang i grupppen hamnar med all statistik. Speciellt då denne inte kommer sig för med att a) erkänna att matte inte är den starka sidan och sen b) inte inser att det, i det läget, kanske vore bra att dela med sig av datan till övriga mer mattebegåvade gruppmedlemmar.

:banghead:

Lider med dig, har varit i den situationen förut.
Har själv två grupparbeten som pågår nu, båda lika hektiska och jag känner att jag har absolut ingen aning vad vi pysslar med.

Singapore i fyra ar :) vi hoppas pa att maken kan komma over efter ett ar och att huset gar att hyra ut ;) (sa jag lamnar han inte helt :D) Men vi ar ju lite realistiska att om han inte kan fa jobb sa maste han stanna i Sverige.

En van tipsade om att man kunde forsoka fa fram ett samarbete med ett Svenskt universitet, sa att jag kan vara i Sverige i ett ar. Men jag tror a) inte att mitt stipendie tillater det b) att det bara kommer att stora i mitten att byta miljo c) om maken kan komma over varfor skulle jag gora det? Min familjs alla problem klarar jag mig utan :meh:

fast du behover ju egentligen inte forsta matematik sarskilt bra for att klara statistik bra. Forstar man koncepten och kan trycka pa knappar sa funkar det for manga med. Men da far man ocksa valja ett knapptryckar program i.e. SPSS som om nagot gor att personers formaga att forsta sin egen data, vad som hander med den och vilket test som ar korrekt minskar drastiskt.

Tacka vet jag R, inte bara ar det gratis, man tvingas faktist anvanda hjarnan med. Det kanske tar timmar i borjan innan man hittar den forbannade felplacerade punkten, men i slutandan vet man vad man haller pa med i alla fall.

Forovrigt ar grupparbeten skit nar man hamnar i en dalig grupp.

KL

Som en anekdot sa var jag pa BES konferensen i London i Augusti, sjalvklart en massa sma bord med foretag som ska salja saker. Stannade vid en for att den handlade om bl.a. populationsmodellering. Dar en av personerna glatt forklarade att folk tycker ju att det ar sa himla krangligt att anvanda programmet R sa dem har utvecklat ett program som helt enkelt sager till R vad det ska gora, man satter bara in datan dar programmet sager att den ska vara.

Det tar dem saftigt betalt for. Kodningen ligger sakerligen gratis ute pa natet (eller jag vet att det ligger gratis ute pa natet for att gora detta). Populationsmodellering ar ju inte latt fran borjan, man behoer kunna andra och pilla pa saker for att fa det att funka korrekt.

Senast ändrad:

Härlig grupp du hamnat i.. Inte avundsjuk! Så glad att mitt grupparbetande är över för den här gången.

Skrev tenta i zoologi idag. Panikartat och i 680 km/h. Hela tentan (92 frågor) på under 45 minuter :angel: Får väl se hur det gick..
Jag missade tåget i morse, väckarklockan ringde inte. Fick smått panik och istället för att titta nya tågtider tog jag mopeden. Så jag startade dagen med att åka 1,5 mil i ösregn på en moped med dålig väghållning. Behöver jag tillägga att jag givetvis inte tänkte på att ta på en extra tröja eller regnbyxor innan jag gasade iväg? Fy faan vad kall jag är nu! Sitter inlindad i två filtar med en stor kopp kaffe och en Ballerina cookie (okej, ett helt paket..).

Åhh, jag har oxå svårt för grupparbeten! Är alltid folk som försöker glida med och inte göra sin del, eller inte gjort det dem ska tills deadline.
Fast med lite självinsikt så kan jag ju inse att personer som är så, nog inte tycker det är så kul jämt att göra grupparbeten med mej heller. :p
Är väl lite perfektionist och har kontrollbehov :o.

fast du behover ju egentligen inte forsta matematik sarskilt bra for att klara statistik bra. Forstar man koncepten och kan trycka pa knappar sa funkar det for manga med. Men da far man ocksa valja ett knapptryckar program i.e. SPSS som om nagot gor att personers formaga att forsta sin egen data, vad som hander med den och vilket test som ar korrekt minskar drastiskt.

Tacka vet jag R, inte bara ar det gratis, man tvingas faktist anvanda hjarnan med. Det kanske tar timmar i borjan innan man hittar den forbannade felplacerade punkten, men i slutandan vet man vad man haller pa med i alla fall.

Forovrigt ar grupparbeten skit nar man hamnar i en dalig grupp.

Det har du helt rätt i! Problemet här var att människan inte ens klarade av helt normal procenträkning...O_o

Lider med dig, har varit i den situationen förut.
Har själv två grupparbeten som pågår nu, båda lika hektiska och jag känner att jag har absolut ingen aning vad vi pysslar med.

Det känns som om det är standardläget när det kommer till grupparbeten. Jag tror jag förstod vårt tio minuter före inlämning.

Singapore i fyra ar :) vi hoppas pa att maken kan komma over efter ett ar och att huset gar att hyra ut ;) (sa jag lamnar han inte helt :D) Men vi ar ju lite realistiska att om han inte kan fa jobb sa maste han stanna i Sverige.

En van tipsade om att man kunde forsoka fa fram ett samarbete med ett Svenskt universitet, sa att jag kan vara i Sverige i ett ar. Men jag tror a) inte att mitt stipendie tillater det b) att det bara kommer att stora i mitten att byta miljo c) om maken kan komma over varfor skulle jag gora det? Min familjs alla problem klarar jag mig utan :meh:

Svarar folk lite huller om buller här känner jag ;)

Men gud vilket häftigt äventyr! När sticker du? Och vad skönt det måste vara att ha makens support. Det skulle ju kunnat bli ett riktigt jobbigt läge annars :)

Härlig grupp du hamnat i.. Inte avundsjuk! Så glad att mitt grupparbetande är över för den här gången.

Skrev tenta i zoologi idag. Panikartat och i 680 km/h. Hela tentan (92 frågor) på under 45 minuter :angel: Får väl se hur det gick..
Jag missade tåget i morse, väckarklockan ringde inte. Fick smått panik och istället för att titta nya tågtider tog jag mopeden. Så jag startade dagen med att åka 1,5 mil i ösregn på en moped med dålig väghållning. Behöver jag tillägga att jag givetvis inte tänkte på att ta på en extra tröja eller regnbyxor innan jag gasade iväg? Fy faan vad kall jag är nu! Sitter inlindad i två filtar med en stor kopp kaffe och en Ballerina cookie (okej, ett helt paket..).

Den var inte helt optimal men samtidigt har jag varit med om värre. Problemet nu var att vi hade så extremt olika erfarenheter sen tidigare. Är första riktiga arbetet vi gör på programmet och vissa hade aldrig sett, än mindre skrivit, ett vetenskapligt arbete förr. Det blir omständigt, ineffektivt och frustrerande men vi kom egentligen ganska bra överens hela vägen igenom.

Och, ett helt paket kakor är helt ok i sådana lägen. Jag har firat inlämningen idag med ett helt paket tofifee :D

Åhh, jag har oxå svårt för grupparbeten! Är alltid folk som försöker glida med och inte göra sin del, eller inte gjort det dem ska tills deadline.
Fast med lite självinsikt så kan jag ju inse att personer som är så, nog inte tycker det är så kul jämt att göra grupparbeten med mej heller. :p

Även om perfektionister och sådana med kontrollbehov (jag klassas nog in där själv) inte alltid är så roliga att jobba med brukar jobbet åtminstone alltid bli gjort. De som bara vill åka räkmacka bidrar ju med noll och ingenting.

*kl*

Jag klarade tentan i associationsrätt vilket jag är oerhört glad över. Missade en veckas tentaplugg och då hela delkursen var fyra veckor slog det ganska hårt. Fick dessutom 19/20 poäng på den muntliga gruppuppgiften vi hade, det känns himla gött. :D

Betygshetsande juriststudent som jag är kan jag nöjt konstatera att hoppet om ett gott betyg på kursen fortfarande lever. :p

Gud ja! Jag kan bli tokig på folk men inser samtidigt att folk har nog minst lika många anledningar att bli galna på mig. Tenderar att ta över och bli väldigt styrande i grupparbeten. Kan alldeles säkert gå folk på nerverna.

KL

Skjut mig i knät och släng mig i havet! Min hjärna känns som utskitet äppelmos och kroppen som ett krockat skithus. Ugh.
Äckelväder, äckelmörket och äckelskola.

Ridå.

Okej, forts.
Hade "rapportseminarium" igår och blev grillad av min handledare! Han är skitbra men tyckte alla i gruppen var fel ute med sina rapporter, och har inte så bra morgonhumör.. Och eftersom jag var först ut att opponeras på så fick jag ta vågen. Jag är inte så bra på att ta kritik, så jag fick verkligen bita mig i läppen för att inte börja gråta. Jag sa inte många ord under det seminariet..
MEN, han sa mycket vettigt som jag kan ta till mig nu när jag ska fortsätta skriva om matematikupplägg och planering.

Vi har dock 3 böcker i kurslitteratur att utgå ifrån - vilket inte är speciellt mycket då böckerna är fokuserade på didaktik och inte planering! Jag frågar alltid, i alla kurser, om man får leta upp egen litteratur. Jag har aldrig fått ett nej men det känns alltid "frowned upon". Nu har jag hittat en helt underbar bok som jag i princip skulle kunna basera hela min rapport på! Det korkade är att den är kurslitteratur i en annan kurs - som istället är fokuserad på pedagogiskt ledarskap! Men boken handlar typ bara om planering i matematik. *facepalm*

Jag ska iaf skriva en kickass rapport. Min handledare won't know what hit him!

Kan förövrigt meddela att vi fick ihop skiten riktigt hyfsat i slutändan. Hade till och med en timma till godo på deadline. Känslan är ändå att vi klara oss över godkäntgränsen och då det är den enda gränsen vi har att ta oss över så känns det bra. Nu gäller det att ladda om inför hemtentan istället.

Tassetass: Grattis! Bra jobbat! :bump: Måste kännas lite extra skönt med tanke på att du missade en vecka :)

i borjan pa Januari. Antagligen den 3:e eller 4:e, da jg maste ha tid att lyckas bli godkant pa halsoundersokningen innan registrering :)

ja, annars hade det varit jobbigt. Skamt asido sa skulle han a gift sig med nagon annan om han inte var ok med sana har saker, det var liksom raknat med for ett bra tag sedan. Kanske inte fullt sa langt bort men anda :D an sa lange har han ju flyttat fran Storbritannien till Sverige med mig (men da var vi bada totalt less pa UK sa det var inget problem), sa vi far val se hur manga mer aventyr jag lyckas tvinga med han pa :D hans karriar ar ocksa ratt flyttbar :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag som många andra behöver hitta jobb till sommaren. Känner att jag inte orkar med att jobba i vården längre, så måste hitta något...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: Mirre
·
Skola & Jobb Hej! Jag håller på att leta arbete efter att ha läst klart på universitetet. Ingenjör som inte är renodlat datainriktad, men med väldigt...
Svar
10
· Visningar
795
Senast: Anna-Bella
·
Relationer Hej! Vill väll mest skriva av mig. Jag och mitt nu ex hade varit tillsammans i 4 år och bott ihop i 3 år. Jag hade ett samtal med...
Svar
6
· Visningar
990
Senast: cewe
·
Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 354

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Krävande föräldrar
  • Tandfen utan kontanter
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka