Vi som tränar för Lydnadsettan!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Dentaku

Trådstartare
Inspirerad av RedChili startar jag härmed en tråd för oss som vill satsa på Lydnadsettan, oavsett om det gäller att komma till start, förbättra resultat eller bara finslipa moment för vår egen skull! Vi kan lägga in presentationer av oss själva, uppdatera hur träningen går och kanske se om det finns några träningssugna i närområdet(även om vi får hålla tråden ren från annonsering så att inte Snuffsan måste morra åt oss). Jag får väl börja med att presentera det här ekipaget:

Dentaku och Rover(korthårscollie)

Tävlingserfarenhet: Nej

Träningsvana: Har gått ett par kurser men ingen tävlingsinriktad, tränat mycket moment på egen hand

Säkrast på: Hopp(det där lär jag få äta upp)

Osäkrast på: Platsen

Håller till: Dalarna/Stockholm

Mål: Komma till start
 
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

Den här tråden gillar jag :bump:

Jag tränar och tävlar då med min saluki Wahidah. Hoppas bli klara med klass 1 i år, men tja, vi behöver en sån här tråd :angel:

Tävlingserfarenhet: Tävlat en gång! 124,5 poäng = tredjepris blev resultatet.

Träningsvana: Tränar själv samt med vänner ibland.

Säkrast på: Ställande under gång.

Osäkrast på: Hopp över hinder. Uthålligheten i linförigheten är inte den bästa heller.

Håller till: I Sthlm

Mål:
LP1


Kan tillägga att jag GÄRNA tränar med andra om någon har vägarna förbi Sthlm :D Vi är flyttbara med kollektivtrafik om så skulle behövas och det går jättelätt att ta sig hit med hjälp av pendeltåg eller bil på motorväg.
 
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

Squareplats och Devil, 1år gammal Flat-hane

Tävlingserfarenhet: Hunden: Ingen. Matte: Lite!

Träningsvana: Tränar mycket på egen hand och på brukshundklubben. Inte gått någon kurs i tävlingslydnad, men borde göra det för störningens skull

Säkrast på: Inget är 100%, men kanske inkallningen? ;)

Osäkrast på: Platsen

Håller till: Skaraborg

Mål: Inom rimlig framtid: 1a pris LKI. Inom en mer avlägsen framtid: Starta SM? :angel:
 
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

Vi har planerat in några tävlingar nu i höst. Det blir: 24/9, 9/10, 16/10 och antingen 29/10 eller 30/10. Tror det blir lite väl jobbigt att ta båda de sista sådär dagarna efter varandra.. Så då väljer jag nog att starta på den som ligger närmast och är lättast att ta sig till.

Nu ska vi träna främst på hopp över hinder, apport med andras apportbockar och läggande under gång så att jag slipper dk där. Resten löser sig nog bara fröken Wahidah behagar vara något annat än en segpropp när man ska in på banan ;)
 
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

Uthålligheten under linförigheten, ja... Ställande och läggande känns mycket lättare(även om läggandena har en tendens att bli rätt sneda), då HÄNDER det ju iallafall något tycker Rover. Jag är ju i Stockholm ibland(bl a nu i helgen), träffas jättegärna och tränar! Jag bor i Västerort men är flyttbar.
 
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

Ian, westie

Tävlingserfarenhet: Hunden: Ingen. Matte: Lite!

Träningsvana: Tränar mycket på egen hand och på BKn, tränar även för Lotta Linusson lite då och då.

Säkrast på: Just nu sitter apporteringen verkligen toppen.

Osäkrast på: Uthålligheten i LF. Något osäker position (hamnar gärna långt fram), samt läggande under gång som går förbaskat segt.

Håller till: Stockholm

Mål: 1:a pris i Lydnadsklass I samt II (ej LP eller liknande) . Går det jättebra kanske vi startar 3:an, men det är absolut inte ett mål.
 
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

Nu har jag fått för mig att träna in momenten till 1an med tanten också :angel:

Såå

Red_Chili med Zala, snart 11årig saluki

Tävlingserfarenhet: Inte på lydnadsplanen.

Träningsvana: Knappt någon! Hon kan några tricks.

Säkrast på: Platsliggning

Osäkrast på: Resten :D

Håller till: Stockholm

Mål: Lära in så många moment som möjligt :p
 
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

Skulle vi någon gång råkar få ett CK på utställning så ska vi nog satsa på LP1 för att få Whippetklubbens trippelpris. Vem vet, jag kanske får tillfälle att återkomma till tråden? :)

I varje fall har jag tänkt att börja traggla mer med lydnaden när övrig träning går i vintervila. Ordnas det någon träningsträff i Stockholm under senhösten/vintern så hakar jag gärna på!
 
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

Falukorw och Nova (dv.schnauzer)

Tävlingserfarenhet: Ytterst liten, tävlat 2 ggr med 163,5p första gången och andra gången var nu i lördags då jag bröt efter missad plats pga blött i marken.

Träningsvana: Är med i en träningsgrupp, tränar mest på egen hand dock

Säkrast på: Inkallning, apport, läggande, hopp

Osäkrast på: Linförighet

Håller till: Stockholm

Mål: LP1
 
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

Rd_chili bor ju vart vi bor ju :) Ska ni träffas någon gång vill jag också vara meeeeed :angel:
 
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

Ravishing och Rottisen Flinga

Tävlingserfarenhet: ingen alls!

Träningsvana: hon är ju bara 5 mån än. Men tränar hemma varje dag. Ska gå kurs för eva bodfäldt i nov.

Säkrast på: Inkallning, fritt följ än så länge ;-)

Osäkrast på: ställande och läggande, hopp över hinder (har inte riktigt börjat med hoppet alls inget krut på det amdra.

Håller till: Stockholm

Mål: LP1 men främst startklar innan hon är året.
 
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

Bra initiativ med denna tråd. Här kommer en litn presentation om oss.

Iggy Pop, 16 mån Jack Russel

Tävlingserfarenhet: ingen alls!

Träningsvana: Har gått några drop-in kurser för att prova på. Nu tränar vi hemme i väntan på att kursen ska börja.

Säkrast på: Inget just nu, men hopp över hinder är rätt ok!

Osäkrast på: platsliggning - det är jobbigt! ;)

Håller till: Växjö

Mål: LP1 till att börja med sen får vi se.
 
Senast ändrad:
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

Ian, westie

Tävlingserfarenhet: Hunden: Ingen. Matte: Lite!

Träningsvana: Tränar mycket på egen hand och på BKn, tränar även för Lotta Linusson lite då och då.

Säkrast på: Just nu sitter apporteringen verkligen toppen.

Osäkrast på: Uthålligheten i LF. Något osäker position (hamnar gärna långt fram), samt läggande under gång som går förbaskat segt.

Håller till: Stockholm

Mål: 1:a pris i Lydnadsklass I samt II (ej LP eller liknande) . Går det jättebra kanske vi startar 3:an, men det är absolut inte ett mål.


Visst ar Lotta Linuson bra? Jag tog nagra lectioner fran henne forra sommaren och kommer nog tillbaka for fler nasta sommar igen.:D Sag hej fran Elaine och Mandy nasta gang du ser henne.
 
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

Jag hakar också på med den lille.

Sarek, en kelpie på 8 månader.

Tävlingserfarenhet: Hunden; nej. Matte; hyfsad.

Träningsvana: En del. Har tränat aktivt med tidigare hund, och lilleman har fått vara med i träningsgruppen på BK sedan i våras. Det kommer även bli några fler träningstillfällen för Anders Kjernholm i höst och det ser vi fram emot.

Säkrast på: Inget än så länge

Osäkrast på: Inget än så länge

Håller till: Lund med omnejd

Mål: Det hade varit roligt att vara med på SM
 
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

När min wachtelgrabb har fixat en etta i öppenklass, så kanske vi ska ta tag i det här med :D
Får nog återkomma i tråden eftersom det inte lär bli av förräns tidigast till våren, i om att han startar öppenklass nu till hösten..
Så har vi gott om tid att lära oss skillnaden på 'ligg' och 'sitt' med, och kanske inte använda ett kommando för båda :angel:
 
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

Har gjort tre starter i ettan och fick ett förstapris i senaste. Tänker inte satsa på LP då min tränare motsätter sig det. Det är så osäker platsliggning i ettan och risken att hunden blir påhoppad är överhängande. Men än så länge kan vi bara momenten i ettan. :grin:

Tävlingserfarenhet: Ja

Träningsvana: Går för tränare varannan onsdag och tränar på egen hand däremellan

Säkrast på: Platsliggningen

Osäkrast på: Ställandet

Håller till: Stockholm

Mål: LPElit :cool:
 
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

Angelika och Google engelsk springerspaniel 20 mån

Tävlingserfarenhet: Nej

Träningsvana: Gick en tävlingslydnadskurs med förra hunden, denna har bara gått valpkurs, sen tränar vi själv och på öppna träningar på klubben.

Säkrast på: Inget än men ingångarna är bra och läggandet är bra.

Osäkrast på: Platsen

Håller till: Katrineholm/Stockholm

Mål: LPI och LPII sen får vi se hur långt det räcker, beror lite på hur mkt tid och energi jag lägger på jaktträningen/jakten också.

Vill gärna träna med nytt folk och nya hundar, alltid nyttigt och inspirerande!
 
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

Mycket bra initiativ till att starta denna tråden, bra att få lite inspiration, tips och påputtning:D

simba_112 (eller Lisa om man så vill:D) och Troja, Vit Herdehund 3år.

Tävlingserfarenhet: Ja, har startat flertalet ggr i LklI doch endast ett 1a pris pga strulande platsligg.

Träningsvana: Har gått flertalet kurser bl.a. tävlingslydnad men tränar mest på egen hand.

Säkrast på: Linförighet/fritt följ

Osäkrast på: Platsligg och apport

Håller till: Gotland

Mål: Ehm.. Lydnadschampionat och SM..:o:D Kapaciteten finns, bara matte som måste få till träningen. Höga mål ja, men de är långsiktiga:D Vi börjar med att försöka få till LPI!
 
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

Kul tråd, jag behöver få ner på pränt att även jag ska ta tag i LK1:an.

Elionor och Loka 6år


Tävlingserfarenhet: Nej

Träningsvana: Har gått lydnadskurs och tränat på egen hand.

Säkrast på: Apport, hopp och platsliggning.

Osäkrast på: Ställande och läggande under gång.

Håller till: Norra Stockholm/Vallentuna

Mål: Komma till start

Elionor och Qito 1år

Tävlingserfarenhet: Nej

Träningsvana: Ingen alls! Han kan sitt och nästan ligg. ;)

Säkrast på: Linförigheten (för där han kopplad :o)

Osäkrast på: Allt men nog främst platsliggningen och apporten lär bli svår.

Håller till: Norra Stockholm/Vallentuna

Mål: Klättra i klasserna!

Båda hundarna har är grovt understimulerade efter graviditet/förlossning och nu är det dags att ta tag i deras träning igen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp