Bukefalos 28 år!

Vi som tränar för Lydnadsettan!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

kl*

Idag var vi och tränade på den plan som vi sen ska tävla på.
Linförigheten gick bra.

Liggandet under gång gick lite segt. Vi tränade med en 12 veckors valp som störning, kanske lite mastig störning plus att det blåser storm idag.

Ställandet gick bra.

Apporteringen gick också bra, trots att det var första gången som hon hade kontakt med en bock.

Platsliggandet gick så där, blev lite väl mycket störning för henne till och från, får backa lite och träna mer på det. Duktigaste tjejen låg dock still 20 sek med en 12 veckors huligan i ena örat :o

Ingångarna var dock lite halvtaskiga, kan det bero på nått så enkelt som att min jacka fladdrade på henne eller är det nå annat som dykt upp? Hon kom och stod vid sidan men när hon skulle sätta sig så backade hon ett eller två steg och satt sig snett bakom mig.

Hoppet va problemfritt.

Lite att jobba på har man :p
 
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

Hemligheten är att leta på t ex utställningar och mässor, då kan man komma över dem för runt 30 kr styck :) Jag hamstrade senast och har klickrar överallt nu...
 
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

Kl:

Jag ansluter väl jag också då!

Sara och Toka (Kelpie på 15 månader)

Tävlingserfarenhet: En del

Träningsvana: Tränar för tränare med jämna mellanrum men tränar också tillsammans med andra och ibland ensam.

Säkrast på: Läggnde

Osäkrast på: Ställande

Håller till: Växjötrakten

Mål: SM? :D
 
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

Äntligen någon som finns hyffsat nära oss;) Alla andra bor ju så himla långt bort..


Dags för kurs imorrn igen. Känns sådär att vi inte hunnit träna mer i veckan men det är mycket nu. Husrenovering tar sååå mycket tid! :eek:

Kämpar på med apporten här hemma på köksgolvet iaf. Går bättre och bättre men intresset för den är ju inte topp tyvärr.
 
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

Den ligger kanske på samma ställe som mina två? Jag köpte en ny idag, måste ju börja finslipa positionerna i ff/linförighet. Men attans att de ska vara så dyra, jag skulle behöva en hel påse...

Men alltså... hur GÖR ni när ni lyckas tappa bort era klickers? :D Jag har aldrig(!) tappat bort någon och enda gången jag behövt köpa ny var när unga dåren tuggade sönder min första... (vem är förvånad över just det?) Jag trodde de var människomagneter eller något sådant ;)

Vad räknar du som dyrt? Jag tycker mig ha sett mååånga klickers för typ.. 20-30kr. Visserligen inga superhäftiga med rolig design och sjuttio olika ljud, men helt klart fungerande och bekväma att hålla i.
 
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

Hm, det är kanske bara jag som letar dåligt(både efter redan inköpta klickers och sådana som inte kostar skjortan). 20-30 kronor känns klart prisvärt! Den jag köpte idag kostade det dubbla. Iofs med olika ljudnivåer men det behöver jag inte, tyvärr var det den enda modell som fanns.
 
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

jag brukar inte tappa bort dom, dock så brukar de åka med i tvätten och komma ut i flera obrukbara delar.
 
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

Jag satte t.o.m. ett sånt där skruvat plastarmband á la 80-tal på mitt, inte hjälpte det. Jag tappar bort dem för att jag är noga med att lägga dem på ett "bra ställe" för att inte tappa bort dem när jag tränat klart, problemet är att jag alltid glömmer bort vart dessa "bra ställen" är... :p

Jakan har jag bott i så där hittar jag.

LadyFrost, vilket SNYGGING! :love:
 
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

Kul tråd!
Jag får hem min hund på fredag efter att ha varit borta från honom i 2 mån (har varit bortrest...). Första planen är att snabbt kolla igenom hur mycket han kommer ihåg, sen att jobba väldigt mycket på motivationen och arbetsglädjen innan vi sätter igång "på riktigt" igen.
Målet är i alla fall att komma till start och när vi väl tävlar, fortsätta förbättra oss.


Jenka och Sigge (dvärgschnauzer)

Tävlingserfarenhet: Nej, inte i lydnad

Träningsvana: Tränar mycket moment själva och i träningsgruppen, har gått en kurs i ren tävlingslydnad.

Säkrast på: Oj... Alla moment sitter men motivationen sviktar ibland. Bäst är han nog på inkallning och hopp. Apporten älskar han (så där är motivationen iaf hög:)), men tuggar ibland.

Osäkrast på: Platsen

Håller till: Linköping (besöker Stockholm ofta)

Mål: Börja tävla, och sen förbättra våra egna resultat! Framförallt behöver platsen bli säkrare innan det är dags för tävling, har varit dålig på att träna den på sistone.
 
Senast ändrad:
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

Det blev ett Knorvel! :D Det är en liten Tanspotshund, med mycket vilja och mycket energi (och just nu mycket hormoner, känns det som :crazy: ). Ungefär sisåhära ser han ut:


Norrie 6 months! by derfian, on Flickr

Han är ungefär 2/3 öron och 1/3 hund, men lika glad är han för det ;)

Glöm inte de gigantiska tassarna! (eller har de försvunnit sen jag såg honom sist?)

Kul att det blir lydnad, har du bestämt dig för agility nu också? :p
 
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

Åh vad roligt, detta är verkligen en tråd för mig!

Jag har en Aussiehane vid namn Kingston som är ca 16 månader. Imorgon är första träningstillfället i en grundkurs i tävlingslydnad.

Tävlingserfarenhet: Ingen alls, har inte ens sett en tävling :o

Träningsvana: Vi har gått massa kurser -valpkurs, allmänlydnad, klicker, lek-kurs (!), koppelkurs, ett tillfalle på agility, allmänlydnad igen, Inkallningskurs och nu börjar vi känna oss redo för tävlingslydnaden.

Säkrast på: Det får vi se imorgon

Osäkrast på: Allt!

Håller till: Stockholm, norrort

Mål: Bli tillräckligt bra för att kanske, eventuellt, möjligtvis våga anmäla oss till en tävling någon gång i framtiden.:angel:

Om någon vill träna de moment vi kör på kurserna med mig mellan tillfällena, så tränar jag gärna med sällskap. Bor som sagt i Stockholm, norrort.
 
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

En kompis kom och hälsade på idag och jag utnyttjade skamlöst hennes närvaro för att få bilddokumentation av dagens träningspass. Det finns en del att jobba på men kontakten och arbetsglädjen fanns lyckligtvis redan från start, och han stördes inte av fotografen. Ursäkta den dåliga fotokvalitén, och kom gärna med kommentarer och konstruktiv kritik!

Taggat ekipage:

roverochmatte.jpg


Rover tycker det räcker att man går så här i ff(med snyggt utsvängd rumpa):

slarvfrittflj.jpg


Matte vill hellre att det ser ut lite mer så här:
bstfrittflj.jpg


Läggande(det gick inte blixtsnabbt men han fortsatte åtminstone inte gå):

lggande.jpg


Inkallning i flygande fläng:

inkallning.jpg


inkallningsitt.jpg


Och när det går så bra blir matte och hund jätteglada!

hoppochlek.jpg
 
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

Vad fin han är!

Det jag tänkte på var i läggandet -kika inte över axeln när du går vidare utan fortsätt ditt skamlösa utnyttjande av vännen;) Låt henne/honom säga till ifall han går vidare eller reser på sig!


kl
Tjuven Ebun:devil: har idag käkat upp TVÅ bitar (2dagar gammal) prinsessbakelse! Det blir helt klart ransonering av korven på kvällens kurs!!
 
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

Tack för tipset! Jag tänkte se till att jag har någon som säger till när han går bra i fritt följ också så jag kan klicka/berömma på en gång då.
 
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

Rottcops Ina, Rottweiler (2 år)

Tävlingserfarenhet: Lydnadklass 1 (en tävling, en på g nu i okt)
Träningsvana: Gått introduktionstävlingslydnadskurs

Säkrast på: Apporten

Osäkrast på: ställande under gång

Håller till: Östra Jämtland

Mål: LP I :)


Maldas Gote, Bouvier des flandres (4 mån)
Tävlingserfarenhet: Inga
Träningsvana: tränat mycket med störning av Ina
Säkrast på: Inkallning.
Osäkrast på: det mesta
Håller till: östra jämtland
Mål: IPO
 
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

Annika och Manta (mellanpudel, 2 år)

Tävlingserfarenhet: Matte har LP1 med storpudeln. Manta har bara tävlat utställning än så länge.

Träningsvana: Har blivit mest agilityträning och där har vi kommit igång riktigt bra nu när vi går agilitykurs. Lydnaden tränar vi på egen hand. :)

Säkrast på: Hmm.. inget moment är klart men hopp och inkallning är nog det som är närmast och känns lättast för oss i dagsläget.

Osäkrast på: Platsliggning, finns det nåt tråkigare än att ligga still när man kan springa och leka och göra en massa saker?? :bump:

Håller till: Söderhamn-Bollnäs.

Mål: Bli tävlingsklara och sen klättra uppåt i klasserna.
 
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

Jag ansluter väl jag också då!

Sara och Toka (Kelpie på 15 månader)

Toka! Vilket alldeles underbart roligt namn, det skulle ha passat perfekt på min Manta också.:D Jag led dock av svår beslutsångest och idétorka när jag fick hem henne så hon fick behålla valpnamnet. ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sulöm häst - tips
  • Ridstrumpor!
  • INK

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp