Bukefalos 28 år!

Vi som tränar för Lydnadsettan!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

Hon går inte ner sig efter. Hon blir liksom i te låg utsn skyggar undan, och blir hon riktigt osäker gör hon lekinviter. Får se om jag kan hitta nån man att prata lite med idag som sen får testa att kolla.
 
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

Tror vi ska tävla på samma ställe på onsdag??? Nackas kvällstävling?

Nu blev Nova klar med klass 1 i torsdags då hon fick LP1 och en 3:e placering i klassen :banana: men jag kör de 3 ytterligare tävlingarna jag anmält till:)
 
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

Japp det är på nacka! Vad kul :D vet du hur de gör tandvisningen där?

Och grattis såklart!
 
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

Haha, näe vi är ute och går så räcker det att någon sneglar lite på honom för att han ska bli helt hysteriskt glad :p dock har jag hopp efter lördagens utställning, han uppförde sig faktiskt när domaren kikade honom i munnen!
 
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

Jag är lite avis ;). Däremot är det rätt skönt att ha en hund som struntar i människor... Men jobbigt i situationer likt denna.
 
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

Om hon inte går ner sig efteråt hade jag nog startat. Era övriga moment är så säkra att jag inte tvivlar på att ni kommer att fixa första priset, även med nollad tandvisning :laugh:
 
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

Men gulle dej! Jag hoppas att det går bra! Om inte annat får vi en liten check på var vi står och vad vi behöver träna mer på.

När ska ni starta?
 
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

Det kommer nog gå alldeles strålande, annars blir det precis som du säger, en check på var ni står :)

Vi ska starta typ, nästa år ;) Jag ska ta tag i lite delar som jag känner att jag missat på vägen först, sen är vi nog redo för tävling :)
 
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

Kl

Vi tränade lite med "apporten" igår och nu håller han den till jag säger loss, i alla fall i några sekunder :) ska se om filmen funkar ...

http://m.facebook.com/?_rdr#!/54173...04400&wend=1346482799&ustart&__user=541737342

vår största utmaning blir nog också tandvisningen. Inte för att han är rädd, utan för att han är så jäkla glad i folk :p

Såg ingen film i länken :( Skulle vara intressant att se eftersom vi också jobbar en del med apporteringen nu. Kiro håller också några sekunder och släpper när jag säger loss men nu har vi fastnat lite på ca 4-5 sekunder sen spottar han ut och erbjuder något annat beteende. Vi har dock inte kommit till apportbocken än utan använder lite andra saker.

Vi kommer nog också att få jobba med tandvisningen av samma anledning som dig. Kiro vill gärna hoppa upp i knät och hångla upp alla nya människor (helst i öronen) :o. Det kommer nog krävas en hel del träningen innan han har självbehärskning nog att sitta kvar när det kommer en ny människa så nära. På utställningen gick det bra men då hade han ju fått hälsa innan och jag kunde "hålla fast" honom lite försiktigt när domaren tittade och klämde.

Ibland önskar man sig en mindre social hund ;)

KL.
Hur stor apportbock ska en hund på ca 15 kg ha? Jag köpte en 400g men än så länge verkar den vara lite stor och tung.
 
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

Vi har inte heller kommit till jättemånga sekunder men han håller den och när han råkat spotta ut den inser han att han gjorde fel så då håller han den ordentligt nästa gång :) har inte heller börjat med apportbocken än som synes.

http://m.youtube.com/watch?v=PZhkftGgpZ0

Vet inte heller hur stor/tung man ska ha ...
 
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

kl
Precis varit ute och tränat platsliggning (bland annat).
Nöjd med att han låg kvar trots störningar, mindre nöjd med hur dålig han var på att behålla hakan i backen vid samma störningar.

Det hände lite saker runt omkring oss som fick honom att reagera (bli nyfiken), då han lyfte hakan och spände hela kroppen, såg ut att sträcka på sig för att se så mycket som möjligt men ändå ligga kvar om nån fattar :p Armbågarna var kvar i backen.
Det jag funderar på hur detta bedöms på tävling?
 
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

Nej alltså innan linförigheten? Fy så taskigt :p

Oh no, det var ju supertaskigt! Domarna här kör alltid tandvisning efter platsen, iallafall de tävlingar jag sett på hemmaplan.

Ja det var verkligen uselt. Domaren får ju välja själv men det är nog inte så vanligt att de gör såhär.. En vettig människa fattar ju att det kan vara katastrofalt för de som har osäkra hundar.
:cool:
 
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

Jamen fy tusan :(.

Kl

Kommer inte starta på ons, måste träna mer tandvisning innan. Bara så trist att en sån grej ska stå i vägen när allt annat är bra!
 
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

Jag håller med, trist att en sån grej ska stå i vägen! Men ni reder nog ut det där med :laugh:

Hur gick det på träningen idag?
 
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

Det är inga problem ;). Min mallehane hängde i famnen på domaren och vi fick 8.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Annonsera mera VII
  • Bett-dilemma
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp