Bukefalos 28 år!

Vi som tränar för Lydnadsettan!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

Jag svänger åt höger! Det har funkat bäst hittills, hon har haft svårt att få koll på sin bakdel och är ju en rätt stor Rottistik.



Kivina: Vad kul med film! Jag vill jättegärna se sen om jag får, så himla roligt att följa er. Jag har ju typ helt lagt ner bloggandet nu, så jäklarns tråkigt att aldrig få nån feedback... så om man vill se film på mig får man tjata här eller på FB :p.

Jag måste titta på dem själv först för att se om de är något att visa ;) Jag får inte heller någon feedback på bloggandet, skittrist. Jag ska ge det ett försök och se om det blir någon förändring längre fram ;)

Jag kommer att tjata på dig, du kan vara lugn ;)
 
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

Men det är faktiskt jättetråkigt :(, jag har ju en hel del läsare varje dag men man tappar ju sugen totalt. Lägger man upp film så får man inte en endast kommentar? Jag skiter väl i om folk säger "åååh vad fint", eller "jamen tänk på fötterna i svängarna" eller vadfan som helst (så länge det är konstruktivt.) Men iaf NÅT!!

Samtidigt kanske det egentligen är de filmerna som är sådär man bör visa för att få feedback. Egentligen. Men man vill ju bara höra hur duktig man är... jag är så iaf!
 
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

Här är en till sådan... Det är inte roligt att få kritik när msn har fått för sig att det ser fint ut. Däremot om man vet att det finns brister så går det lättare :angel:
 
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

Men du vet att du inte behöver vända så fort om du inte vill? ;) Det är ju som med allt annat. Du svänger, vänder och styr hunden som DU vill att det ska se ut.
 
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

Nej det är ruskigt jobbigt... Jag är en riktig prestationsmänniska dessutom och vill alltid höra att jag är skitbra och duktig. Är man smart påpekar man de brister man ser INNAN man ber någon annan kommentera filmen, då har man liksom skyddat sig själv lite... Och det värsta om man lägger ut film, typ här, är om man inte skulle få några kommentarer alls. Därför lägger inte jag ut film... Även om jag filmas rätt ofta :).
 
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

Nej det är ruskigt jobbigt... Jag är en riktig prestationsmänniska dessutom och vill alltid höra att jag är skitbra och duktig. Är man smart påpekar man de brister man ser INNAN man ber någon annan kommentera filmen, då har man liksom skyddat sig själv lite... Och det värsta om man lägger ut film, typ här, är om man inte skulle få några kommentarer alls. Därför lägger inte jag ut film... Även om jag filmas rätt ofta :).

:rofl::rofl::rofl:

Du beskrev exakt hur jag gör med mina filmer.. Jag gör ALLTID så ;) Man måste ju liksom skydda sig själv lite :D Men jag har också insett att jag ju faktiskt är total nybörjare när det kommer till hund. Dessutom har jag en hund som har så jävla bråttom och är sjukt nyfiken av sig, så hon blir ibland extremt svårtränad. Alla jag tränat för älskar henne, men jag sliter ju mitt hår emellanåt eftersom jag är så oerfaren. (Se, nu kommer bortförklaringarna igen..) Men vi har kommit en bra bit på väg och har sjukt roligt tillsammans.

Sen får vi se hur det går med träning idag, hämtade hem henne från hundvakten imorse efter att ha varit där 1 vecka och hon känns seg. Provade träna lite på tomten nyss och hon bara segar och är tråkig :(
 
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

Jo det är ju så... man vill skydda sig själv :).

Vad tråkigt att hon känns seg, det är inte löp eller något på gång då? Fling är också lite seg... förvisso inte på träning, men hon sooover och sooover när vi är hemma och inget händer. Ovanligt! Börjar nästa bli orolig, min värsta mardröm stavas P-Y-O.
 
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

Nu börjar jag få ställandet på plats, ÄNTLIGEN!!!! :bump:
Började om helt och tränade enbart stadga och nu kan jag ställa honom, gå varv runt honom och även hopp omkring som en toka utan att han lyfter en tass.
Förutom linförigheten är det de moment vi haft störst problem med och nu verkar mina mål vara inom räckhåll.

Några tävlingar inplanerade?

Jag har som mål att ta mig till:
21/10 Järfälla
27/10 Märsta
4/11 Knivsta
10/11 Nacka

Men då måste linförigheten bli bättre först.
 
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

Kl

Idag ska vi börja med allergiutredning ... så nu blir det en utmaning för mig att belöna på andra sätt än med godis ett tag. Jag belönar med boll ibland, men godis är ju så enkelt! Hoppas han kan vänja sig vid att bli belönad med torrfoder. Hittills har han spottat ut.
 
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

Nej, det är inte löp på gång. Det brukar hon inte bli seg av, snarare tvärtom.. Hon har varit tröttare redan innan jag lämnade henne på kollo, men då var hon pigg och galen vid träning. Nu bjuder hon inte alls :(

Hon har iofs varit borta i 6 dagar och härjat med hundvaktens hund typ heldagar och brukar vara trött när hon kommer hem. Hon har iofs inga andra symtom än just trötthet, så hon kan ju vara lite trött i knopp och kropp efter att ha härjat flera dagar. Min värsta mardröm stavas precis likadant, så jag har stenkoll på allt som kan tänkas vara udda. Sen är hon lite skendräktig också..
 
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

Kl

Idag ska vi börja med allergiutredning ... så nu blir det en utmaning för mig att belöna på andra sätt än med godis ett tag. Jag belönar med boll ibland, men godis är ju så enkelt! Hoppas han kan vänja sig vid att bli belönad med torrfoder. Hittills har han spottat ut.

Usch vad tråkigt. Du får inte ens använda "rena" produkter som godis typ rent kött eller fisk? Lek är ju bra men lite svårt under inlärningen tycker jag.
 
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

Nej, till att börja med ska jag bara ge det här torrfodret. Sedan kan jag ju ge det han tål. Det är möjligen om jag kan ge ris, det står som första ingrediens i fodret.
 
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

Nej, till att börja med ska jag bara ge det här torrfodret. Sedan kan jag ju ge det han tål. Det är möjligen om jag kan ge ris, det står som första ingrediens i fodret.

Ok tänkte om torrfodret innehåller kött från ett visst djurslag, Men tänkte inte på att det kanske är behandlat så att proteinerna inte ser likadana ut som i färskt kött. Ris är ju säkert jättegott, eller inte :crazy:

Gav inte du VoH förut? Fick för mig det. Får man fråga vad symtomen är isf? Jag ger VoH till min valp därav nyfikenheten.
 
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

Jag tror att våra tjejer är i lite samma stadium. Flinga började löpa vid 16 juni + 3 v då... hennes skendräktighet borde väl komma typ nu? Inte konstigt om de blir lite sega. Ge det ett par dagar tycker jag :).
 
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

Ja, Doris började också löpa där nångång :p Hon var upp en sväng när jag gick ut, och när hon gick och la sig så roade hon sig med att bädda lite.. Så ja, skendräktighet it is! Jag är inte särskilt bekymrad längre ;) Men hon får då baske mig följa med på träning iallafall, med lite köttbullar tror jag saken ordnar sig :D
 
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

Proteinerna i fodret är hydroliserade, sönderdelade(?) så kroppen inte känner igen dem så vi måste hålla oss strikt till fodret. Men blir han bra så kan vi börja införa andra proteinkällor. Det handlar för hoppningsvis om 2-4 veckor bara ... Men det behöver ju inte vara fodret han är känslig mot. Det kan ju lika gärna vara nåt i omgivningen.

Jo, jag gav VoH innan! Han fick utslag och klåda. Nu är dock utslagen borta men klådan är kvar. Bytte på vets inrådan till ett annat foder, mrn klådan gav inte med sig då jag tror han är allergisk mot kyckling eftersom båda fodren innehåller det.
 
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

Men då är det nog lite skendräktighet för båda tjejerna :). Lycka till med odjuret och återkom med update!
 
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

kl
Ikväll ska jag och Rut på lektion igen :) Längtar! (Dock längtar jag inte till köerna genom sthlm, ska tvärs över hela staden i VÄRSTA rusningstid. Suck).
Vi har haft ett par riktigt bra dagar träningsmässigt, dock bara på hemmaplan, så jag får väl se vad virrpannan ska hitta på ikväll ;)
Återkommer med en förhoppningsvis positiv ;) rapport imorgon.
 
Sv: Vi som tränar för Lydnadsettan!

Nu börjar jag få ställandet på plats, ÄNTLIGEN!!!! :bump:
Började om helt och tränade enbart stadga och nu kan jag ställa honom, gå varv runt honom och även hopp omkring som en toka utan att han lyfter en tass.
Förutom linförigheten är det de moment vi haft störst problem med och nu verkar mina mål vara inom räckhåll.

Några tävlingar inplanerade?

Jag har som mål att ta mig till:
21/10 Järfälla
27/10 Märsta
4/11 Knivsta
10/11 Nacka

Men då måste linförigheten bli bättre först.

Wow, snacka om att känna sig ignorerad....:(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kastrera ja eller nej
  • Hur valde ni uppfödare?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp