Victor Hugo hjälm?!

Josephine

Trådstartare
Någon som har en victor hugo hjälm? Jag har testat en Charles Owen hjälm med läderband. Där drog jag en 58 och i vanlig sammet 56. Hur sitter Victor hugo hjälmen, vilka storlekar drar dom? Hade tänkt att beställa en men eftersom jag inte vet riktigt tänkte jag att någon här visste?

http://home.swipnet.se/carinashastshop/Victor Hugo.jpg

Den är ju för snygg:) .

/Josephine

Sv: Victor Hugo hjälm?!

Ett tips är att köpa hjälmen från www.erikshastshop.com i stället.
Den är mycket billigare där. Själv tycker jag att Charles Owens hjälmar är mycket snyggare än VH hjälmarna, men det är ju en viss skillnad i pris också dock.

Egentligen behöver du testa Victor Hugon för att veta att den garanterat passar ditt huvud, både storleksmässigt och så att den verkligen passar din huvudform bra eller vad man nu ska säga.

Vad var det för en 58 du hade provat? För du skrev ju att i "vanlig sammet" drog du 56?? :confused: I oförsig så har jag själv aldrig provat en VH så jag vet inte hur de är i storlek etc. men jag förstod inte riktigt vad du menade..

Jag testade en charles owen hjälm, där storlek 58 passade mig utmärkt. Men i en "vanlig" sammetshjälm,

ungefär en sånhär;
http://www.ponnyshopen.nu/butik/storabilder/7414.jpg

Har jag storlek 56:crazy: det är det som förvirrar mig :o
Ja, jag tycker med att Charles O hjälmen är snyggare, men jag har inte riktigt bestämt mig ännu för vilken!!

Nu ska jag in och kika på hemsidan du länkade till!!

Tack tack!

Senast ändrad:

har ingen V.H. själv men dom är sååå klumpiga och fula. urrk.
ser ut som dom är 2 storlekar större än vad dom är.

Men CO är ju så mycket snyggare än VH! Fattar inte ens att du har svårt att välja! :rofl: .

är dom :D haha, jag har inte ens sett VH hjälmen IRL; det e därför jag funderar :P Det får väl kanske bli en CO hjälm eftersom det är den jag testat:idea: Plus att den satt perfa och den var supersnygg:love:

Senast ändrad:

Jag tycker du ska prova hjälmarna först och jämföra. Personligen så tycker jag liksom sorbe att Charles Owen hjälmarna är mycket finare och lite nättare i modellen (har själv en sådan, dock utan läderhakband) men det beror ju på vad som passar ditt huvud också.

Det är ju en viss skillnad i pris också, för en CO med läderhakband får du ge runt två papp, för en VH runt sjuhundra. :smirk:

jag har testat Charles Owen med läderbanden, och inte Victor hugo. På bilderna tycker jag att dom är ganska lika faktist. Charles O hjälmen satt jättebra, jag blev kär direkt. Får väl tjata på mamma då det gäller priset på den;)

Någon som vet om man kan köpa charles owen(john withaker) modellen billigare på någon hemsida?

jag har en sånn! och det är absolut inte klumpig, sitter perfekt!! :D Jag lskar den, den är supeskön. Verkligen. Men jag har inte provat den andra så jag kan inet jämföra. Men för det priset är det absolut värt det! Jag älskar den!

Beror på om du vill köpa den i Sverige eller från England?

Här i Sverige finns Ridsportshopen.com som har de billigast vad vi har hittat iaf. Men de verkar ha extrema långa leveranstider!.

Sorbe skrev:
Här i Sverige finns Ridsportshopen.com som har de billigast vad vi har hittat iaf. Men de verkar ha extrema långa leveranstider!.

extremt super duper jätte sjukt as fett galet LÅNGA LEVERANSTIDER!

Inte bra! Equality Line skickar sina på en dag, fast synd att man inte kan direkt beställa från dem, det skulle bli sååå mycket billigare då! :D .

Eller hur... Jag önskar att de var webshop :D aaah vad fattig jag
skulle vara då! Och vad bortskämda hästarna skulle vara :D.

Du har bytt avatar :D

Liknande trådar

Utrustning Hej på er! Jag är verkligen i behov av att köpa en ny ridhjälm, min är avramlad med flera gånger, den är även väldigt gammal samt sitter...
Svar
8
· Visningar
1 900
Senast: mowglieee
·
Gnägg Visste inte om jag skulle lägga tråden här eller i utrustning, men provar här. Tittade igenom en blogg jag hade för många år sedan, och...
Svar
0
· Visningar
825
Utrustning Förut när jag ägde häst var sadel och bett det värsta jag visste att köpa. Nu har jag ett hästlöst problem. vad fasiken ska jag ha för...
Svar
8
· Visningar
2 408
Senast: Drago
·
Utrustning Som rubriken lyder Hur är passformen på Charles Owen hjälmarna? Runda? Avlånga? Tycker de är så himla fina, men har inte möjlighet...
Svar
1
· Visningar
1 045
Senast: Saigon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka