Victor Hugo hjälm?!

Sv: Victor Hugo hjälm?!

Jo, vi kan starta namninsamling här på Buke! :angel: .

Jaaa! Tyckte den var fin, men snart kommer väl alla tvinga mig att byta tillbaka... Eller? :rofl: .

JA :D fast stackars mina föräldrar isf :angel:

STÅ EMOT GRUPPTRYCKET :banana:
kämpa, kämpa, kämpa! ;)

Hahaha. Kan sätta en liten text längst ner på bilden ifall de klagar allt förmycket! ;) .

Nån som vet var man kan hitta återförsäljare av Victor Hugo? På nätet nånstans? Har googlat men inte hittat..

Ridsportshopen har för mig aldrig haft långa leveranstider, kanske för att jag får dom direkt i handen av henne. Men hon har ingenting hemma utan hon beställer det, kanske därför det tar sån tid.

Men men, min kompis har en VH och de är gräsliga, urk. Köp en John Whitaker:love:

*kl*

Däremot, om trådskaparen håller på med islandshästar så tycker jag h*n ska köpa en Victor Hugo... :angel: .

Sorbe skrev:
*kl*

Däremot, om trådskaparen håller på med islandshästar så tycker jag h*n ska köpa en Victor Hugo... :angel: .

Och får man fråga vad du mena med det?

Senast ändrad:

John Whitaker är en hopphjälm och jag är inte speciellt förtjust i islänningar och tycker att märket ska få hålla sig på hopphästar och vissa dressyrhästar.

De som rider islandshästar tycker jag ska hålla sig med championhjälmar (sammetshjälmar med vanliga band oavsett märke, men inte JW) och i vissa fall vanliga GPA Titan.

Sorbe skrev:
John Whitaker är en hopphjälm och jag är inte speciellt förtjust i islänningar och tycker att märket ska få hålla sig på hopphästar och vissa dressyrhästar.

De som rider islandshästar tycker jag ska hålla sig med championhjälmar (sammetshjälmar med vanliga band oavsett märke, men inte JW) och i vissa fall vanliga GPA Titan.

Ja det är din åstikt ja, och den struntar jag fullständigt i!

Vad ska dom människor göra som inte gillar varken vanliga sammetshjälmar eller liknande göra då, rida utan hjälm bara för att dom inte "passar in i märket"?

Det där var bland det fjantigaste jag hört, tycker man ska få rida i vilken hjälm man vill. Vare sig man är hoppryttare, dressyrryttare, islandshästryttare eller skugsmulleryttare.

Klart du ska få rida i vilken j*vla hjälm du vill.

Mitt inlägg var mest ironi, å du ville veta vad jag menade med det och du fick svar på det. Du behöver inte bli upprörd. Alla tycker olika på denna värld. Dock tycker inte JAG om att se hopputrustning på islänningar.

Sorbe skrev:

Mitt inlägg var mest ironi, å du ville veta vad jag menade med det och du fick svar på det. Du behöver inte bli upprörd. Alla tycker olika på denna värld. Dock tycker inte JAG om att se hopputrustning på islänningar.

haha, jupp. Fattar inte bara undantagen men men... Jag vart inte upprörd i det du skrev, såg inte bara ironin i det.

Själv tycker jag att oavsett vilken häst man har så ska man välja den bästa hjälmen. Iallafall i den mån man har råd att göra det. Skitsamma om man rider shettis, Ardenner eller ett halvblod. Hjärnan är den samma och är värd att skyddas oavsett häst man sitter på.

Men LÄS! Skrev att det är självklart att man får rida med vilken jävla hjälm man vill. Men ska man jämföra mellan alla så är ju GPAs förra säkrast av alla på marknaden :smirk: .

Mogna diskussioner här, hehe.

emma-vsm skrev:
Nån som vet var man kan hitta återförsäljare av Victor Hugo? På nätet nånstans? Har googlat men inte hittat..

Källquist säljer VH. På www.kallquists.com finns förteckning över alla åf.

Sorbe skrev:

Förstår vad du menar att man får rida i vilken hjälm man vill, men vad är hopputrustining?:crazy: Är det speciella träns och schabrak eller? Får man inte ha en sådan hjälm eller kavaj som en hoppryttare använder? Det spelar nog ingen roll för dom som säljer kavajer och hjälmar... dom blir nog bara glada om man köper en vara i från dom:D

Men visst, du skrev att man får tycka som man vill, men jag tycker det var onödigt att skriva så. Får man inte ha vissa saker bara för man inte hoppar med pållen? Måste man rida dressyr och hoppa för att få köpa en hjälm?:crazy: Låter väldigt korkat... sen att du inte gillar islandshästar är en helt annan sak som jag inte orkar diskutera om nu:rofl:

Själv tycker jag att du, Josephine ska köpa en Hitek LAS helmet. Dom är jättebra och väldigt lätta plus att man inte har en hjälm som alla andra har:) Har för mig en tjej i ditt stall har en sådan:angel: Lycka till med hjälm-letandet!

//Loddie-bil:cool:

Senast ändrad:

Jag vet iaf vilken hjälm jag skulle köpa ;) antingen en pikeur eller en CO, sen struntar jag i vad andra tycker för jag köper den för att den passar till henne och dom är helt min typ:love:

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Utrustning Hej på er! Jag är verkligen i behov av att köpa en ny ridhjälm, min är avramlad med flera gånger, den är även väldigt gammal samt sitter...
Svar
8
· Visningar
1 900
Senast: mowglieee
·
Gnägg Visste inte om jag skulle lägga tråden här eller i utrustning, men provar här. Tittade igenom en blogg jag hade för många år sedan, och...
Svar
0
· Visningar
825
Utrustning Förut när jag ägde häst var sadel och bett det värsta jag visste att köpa. Nu har jag ett hästlöst problem. vad fasiken ska jag ha för...
Svar
8
· Visningar
2 408
Senast: Drago
·
Utrustning Som rubriken lyder Hur är passformen på Charles Owen hjälmarna? Runda? Avlånga? Tycker de är så himla fina, men har inte möjlighet...
Svar
1
· Visningar
1 045
Senast: Saigon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka