vid köp av begagnad sadel..

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare karatefisken
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 879
K

karatefisken

Har man då rätt att ånga sig om man ångrat sig två dagar efter köpet? eller gäller det bara när man köper i affär?

Sv: vid köp av begagnad sadel..

Har du köpt den privat borde ni gjort upp vad som gällde vid köpet. Men du kan ju alltid fråga säljaren...

det finns nog inga generella regler. kolla med säljaren och gör upp om villkoren för köpet i förväg

Det finns ingen allmän ånger rätt, sånt måste man komma överens om innan.
Man kan inte gå å sköpa en sadel å sedan säga att den inte passade när man köper av en privatperson, det kan man inte ens hos ett företag eftersom man har en viss skyldighet själv att veta vad man ska ha .Därför är det bäst att ta ut en sadelmakare å låta prova ut sadlar istället.

Jo, köper du beg. sadel i butik har du oftast öppet köp även på den. Så är det i af i de butiker jag vet om.

nej asså jag har inte köpt någon sadel och ångrat men bara tänker liksom om den där bytesrättslagen gäller vid köp av begagnad utrustning av privatperson.

"Bytesrättslagen" gäller ej mellan två privatpersoner utan endast mellan näringsidkare och privatperson..
Och då endast om det avtalats i förväg....

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 189
Utrustning Hej! Jag har en dressyr sadel (en ganska ovanlig här i Sverige) är en sommer remos musica 18tum som köptes ny sommaren 19 som jag...
Svar
1
· Visningar
327
Senast: DarkInNight
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
943
Senast: MissFideli
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
446
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka