• Islandshäst
  • Trådstartare Trådstartare moccis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 921
M

moccis

Är det någon som har sett Benni Lindals video "Inridning av Islandshästar" och kan ge mig tips om den?
moccis

Sv: Video

Jag har den, men det är år sedan jag kollade den sist. Men visst är den inspirerande - dock hade jag gärna sett mera "fel-situationer" och hans lösningar på dessa.

Sedan dess har det också kommit en fortsättning som heter "träning" och som mera handlar om uppträning och vidareutbildning av hästar efter vilan osv (man följer hästarna ca 6-8 månader efter vintervilan).

Helt klart är båda dock sevärda :)
Men det är även Eyólfurs "A Hestbakki".

Jag har sett den, tycker också att den var bra! Har funkat bra på de hästar jag har ridit in iaf :banana:

Har inte hunnit sett den andra videon än men den är säkert också sevärd!

Såg både "inridning" och "träning" i skolan. Jättebra bägge två!

Jag har den! Den är superbra :banana:, verkligen att rekomendera!

Liknande trådar

Islandshäst Varför är det så fel i islandshästvärlden att rida långturer? Jag har startat några clear round i distanritt och får höra av... 2
Svar
30
· Visningar
1 443
Senast: Badger
·
Kultur Hej! Jag har precis startat en ny youtube kanal där jag läser upp mina egenskrivna skräckhistorier (95% av dom är mina egna iaf). Jag...
Svar
6
· Visningar
394
Islandshäst Hej! Jag undrar om det är okej att jag rider islandshäst? Jag är 163 cm lång och väger 63-65 kg. Jag googlade och fick fram olika...
Svar
7
· Visningar
788
Senast: Edla
·
Kropp & Själ Jag har försökt att leta mig fram, men alla jag hittat har också träning av ben inblandat, om vartannat. Då jag sitter med ena benet...
Svar
5
· Visningar
327
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka