Bukefalos 28 år!

Vikt på 5-månaders kisebebis

sture

Trådstartare
Jag har tagit hand om en liten kattunge från stallet. Hon mådde inte bra, hade diarré med inslag av blod, och öronskabb. Hon har bott hos oss nu i 1,5 vecka och mår mycket bättre. Hon har blivit vaccinerad och behandlad mot sitt öronskabb. Hon vägdes till 980 g i stallet och vägde 1,1 kg hos veterinären samma dag som hon fyllde 5 månader, då hade hon varit hos oss 1 vecka. Detta bör ju vara ganska lite eftersom hon varit ganska illa däran. Vad väger/vägde era katter vid samma ålder ungefär?

Mina andra katter som är 13 och 10 år väger 5 resp 4,5 kg och jag kommer inte ihåg vad de vägde när de var lika gamla.
 
en som är 3 månader väger ca 1-1,5 kilo, så jag tycker den borde väga 3kg i alla fall.
 
1,1 kg är lite för en fem månader gammal kattunge, absolut. Min tre månader gamla devon väger 1,8 kg så nog tycker jag att en på fem månader gott och väl borde ligga runt 2,5 kg iaf.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Kan riskera att bli en rörig tråd, men det är för att det är rörigt just nu. Lite historik: Min vinthund fick urinträngningar och hade...
Svar
5
· Visningar
1 825
Senast: Lime
·
Övr. Katt Jag har för mig att det funnits en presentationstråd för oss och våra katter tidigare (hittar den dock inte vid en snabb sökning), men i...
Svar
10
· Visningar
1 851
Senast: cili
·
Övr. Hund Negativa kommentarer om vårt hundval undanbedes vänligt men bestämt. Jag är ute efter generella råd utifrån rådande omständigheter och...
Svar
16
· Visningar
2 367
Senast: Jenka
·
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
28 136
Senast: EmmaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp