Vikt på era katter?

Sv: Vikt på era katter?

Min, som fyllde 10 i går, väger också sådär 7-7,5 kilo. Och han bara är så, en högrest skogkatt och bondkattskorsning som faktiskt inte äter så mycket. Eller äter inte inomhus så mycket i allafall (mössen ute i stallet är sällsynta ... ), men vintertid går han inte ut så ofta och vikten stannar där ändå.

Han har *alltid* varit storväxt och är grymt kräsen på mat. En liten skål (max 2 dl) torrfoder räcker 4-5 dagar och då går det ändå max en 400 grams burk blötfoder vilket enligt vad jag läst inte är så mycket ändå.

Det här är katten som INTE äter trålad strömming, nätfiskad skall den vara. Och köttfärs av älg eller dyrare nötkött - extrapriset på Coop ratade han direkt. Inte odlad lax, hellre egenfiskad gädda osv ... Och han känner *alltid* skillnad och får matte att fundera på vad hon tänker sätta i sig :o

Bortskämd?! Javisst. Men utan min förskyllan, här flyttade han in för ett par tre år sedan. Frågar ni honom så är han *KUNG* och vi undersåtarna :love:
 
Sv: Vikt på era katter?

Min 9 år gamla kastrerade hankatt väger 3,5 kilo. Tidigare vägde han 5 kilo, men det var alldeles för mycket, så efter diet är han slank och fin igen.
 
Sv: Vikt på era katter?

stora starka Nisse väger straxt under 6 kilo (januari) som tre månadersbäs så hade han stooora tassar, lååång svans och Sveriges största fladdermusöron, han såg jättekul ut :)
Jag visste ju redan då att han skulle bli en stor pöjk -han är inte överviktig så det syns, han har en rätt stor magbula men han klättar upp och ned i spaljen, springer runt för fullt både ute och inne och är som han ska i övrigt så han får ha magen kvar då det e omöjligt att banta bort den.

Min yngsta var när han var lika gammal som Nils, hur liten som helst, liten svans, allting är pyttigt på honom. Den 1/7 fyller han ett år och han är mindre än vad Nils någonsin vart hos mej (tog hem båda vid tre mån. ålder) Han väger inte ens ett kilo sist han vägdes, nu ligger han nog lite över -skulle tippa på 1.2 - 1.5 kilo.
Så det kan skilja otroligt mycket.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 121
Senast: Sassy
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 984
  • Artikel
Dagbok Jag är uppvuxen med katter och har haft en katt själv också i vuxen ålder. Det har varit ganska lättsamt och enkelt och katten jag hade...
Svar
3
· Visningar
1 815
Senast: Zpunk
·
Katthälsa Min katt har gått ner i vikt från 5 kg för två år sedan till 3,6 kg idag. Han är utekatt och har hållit sig undan och kommit in mer och...
Svar
7
· Visningar
3 821

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp