Vikttråden 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vikttråden 2013

ja men det var typ ett par såna jag köpte. men bygeln satt från öra till öra med en bygel runt huvudet vid bakhuvudet istället men bygeln var alldeles för stor.
Nu tänkte jag att jag skulle köpa såna som sitter runt öronen istället. Dom borde ju sitta kvar.

Ska köra och lämna tillbaka dom nu i helgen så ska kika på deras andra utbud. Något borde jag hitta. Det är jävligt irriterande när man måste stoppa in luren i örat hela tiden.

Aa, det lät gott med sallad och tsatsiki som "mm" föreslog :d tror du står dig på det, dinkelburgare låter mättande :D Annars skulle jag köra på något mer protein tex ägg, eller även lite mozzarella, light om man vill.

Mm, det är jättegott!

Åt just tzatziki med en kycklingsallad idag :)

Belöningar längs vägen rekommenderar dig när du har en lång väg att gå. Jag har satt upp morötter vid 5, 7½, 10, 12½, 15, 17½ och 20 kg. Små belöningar som frisörbesök, fixa naglarna, kryssning osv.

2 kg är ju jättebra!

Takk :laugh: och tack før tips!

Denna vecka har dock gått helt åt skogen! Och jag kan konstatera:

Farliga situationer før Netika:

Lite sømn
- OMG jag blir så vanvettigt hungrig!! Blir inte mätt :crazy: Spelar ingen roll hur mycket eller vad jag äter. Och det jag blir så sugen på är bara skitmat.
Borde vara enkelt att tackla men... livet mitt just nu ser inte så ut att jag alltid får den sømn jag borde. Så hur farao tackla detta?

"Goda vänners lag"
- Kan ha de bästa førutsatser att hålla mig till planen men klarar det inte. Blir annan mat och mer än vad jag borde :(

Hotell
- Reser en del i jobbet och bo på hotell funkar dårligt. All den goda maten, och frukosten.

Hur f*nken ska jag hantera dessa situationer? :confused:

*KL*

Svea har ställt sig på vågen efter sin resa, Svea väger nu X+0,9 (dock med full mage).

Nu är det dags att få kontroll över kaloriintaget igen och ägna ett par veckor åt att få fart på viktnedgången. Det lär ju inte bli så mycket träning i den här kylan.

*kl*

Hoppar in här, för att få lite heja-rop som ökar peppen lite. Jag har under hösten gjort små, små förändringar i min kosthållning, och ökat på antal km på promenaderna. Döm om min förvåning när jag här om dagen ser att jag tappat 7 kilo :eek: Nu är jag bara 3 kilo från den vikt jag hade när jag var som smalast. Men jag vill tappa minst 8 till för att se om jag behöver tappa mer :D

Heja heja! :banana: Härligt! :laugh:

Jag var på första Friskis-passet igår, och ÅÅH vad kul det var!! :laugh: Gick på ett "jympa bas"-pass, och konditionsdelen var inte speciellt jobbig, däremot styrkedelen... :crazy: Så idag är jag lagom stel. Men känner mig väldigt peppad nu! Jag går med två vänner, och tanken är två pass i veckan varav ett jympa och ett skivstång, eventuellt core också.

*kl*

Hoppar in här, för att få lite heja-rop som ökar peppen lite. Jag har under hösten gjort små, små förändringar i min kosthållning, och ökat på antal km på promenaderna. Döm om min förvåning när jag här om dagen ser att jag tappat 7 kilo :eek: Nu är jag bara 3 kilo från den vikt jag hade när jag var som smalast. Men jag vill tappa minst 8 till för att se om jag behöver tappa mer :D

Grattis, vad roligt för dig!

Du är ju snart i mål :)

Takk :laugh: och tack før tips!

Denna vecka har dock gått helt åt skogen! Och jag kan konstatera:

Farliga situationer før Netika:

Lite sømn
- OMG jag blir så vanvettigt hungrig!! Blir inte mätt :crazy: Spelar ingen roll hur mycket eller vad jag äter. Och det jag blir så sugen på är bara skitmat.
Borde vara enkelt att tackla men... livet mitt just nu ser inte så ut att jag alltid får den sømn jag borde. Så hur farao tackla detta?

"Goda vänners lag"
- Kan ha de bästa førutsatser att hålla mig till planen men klarar det inte. Blir annan mat och mer än vad jag borde :(

Hotell
- Reser en del i jobbet och bo på hotell funkar dårligt. All den goda maten, och frukosten.

Hur f*nken ska jag hantera dessa situationer? :confused:

Det enda du kan göra är att försöka göra bra val. Det är ingen som tvingar i dig maten utan du får själv avgöra vad du vill äta och sedan hålla dig till det. Lättare sagt än gjort, jag vet.
Men man har inte så mycket till val. Det är ingen som går ner i vikt åt dig heller. Allt hänger på dig.
Om någon försöker truga i dig en massa skit så tacka nej tills det blöder i den andres öron. Nån gång fattar dom.

Angående frukost på hotell så brukar det alltid finnas kokt ägg och yoghurt. Det är en bra start speciellt på hotellfrukost. Det finns ju alternativet en smörgås med valfritt pålägg och ett kokt ägg till.
Av påläggen hade dock jag valt skinka och något grönt på det, samt ett litet mörkare bröd.
Jag hade hoppat över juicen och tagit en kopp te. Dricker man kaffe med mjölk i så är det helt okej. Man ska inte sluta leva.

Men undvik pannkakor, rostat bröd, sylt, ost, prinskorv, köttbullar, bacon å. allt det andra dom har i samma stil.
Äggröra kan jag tycka är okej. I vilket fall är det nog nyttigare än många andra alternativ.

KL

Jävla skit! Nu när jag äntligen börjat få lite rutin på träningen så går jag och blir förkyld! Täppt i näsan, hostar en massa äckel slem och skitont i magen :(
Så nu blir det vila några dagar.
Men ska iaf försöka orka mig ut på långpromenader med hunden så det blir ngn motion.

Jag är så glad! Min chef och arbetsgivare vill också gå ner i vikt så vi har bokat tennis en gång i veckan under arbetstid, och vi ska även skaffa gymkort och träna det tillsammans minst en gång i veckan på arbetstid. Kan man ha det bättre? Vilken förmån!

Sen går ju kortet att använda annars också såklart. Åh känns så pepp nu! Kul med någon med samma mål så vi kan peppa varandra också! Grymt!

Bra jobbat Kivina!
Jag håller på att leta fram mitt ylleunderställ. Eller brallorna i alla fall, tröjan än long gone. -13° i dag men vad fanken det är underbart väder och med rätt kläder så borde det gå hoppas jag. Jag gillar när det är kallt när jag motionerar. Hatar att bli varm och svettig.
minimal, lycka att ha en sån chef!
Matmissbrukaren, jag har ett par lurar som jag älskar. Ett par AKG K420, kostar runt 300kr skulle jag tippa på. Jag har världens minsta huvud men de sitter som en smäck. Ungarna kan också ha dem och jag kan ha dem under mössan. Klarar inte av att ha saker i öronen för jag får så ont. Fick dem av min kille eftersom han hade köpt värstinglurarna från hel...

*kl & svarar alla*

TACK så jäkla mycket! Det är egentligen lite ofattbart. Egentligen var det inte ens jag som reagerade på att jag gått ner, utan det var en kompis som såg mig i somras som påpekade det när hon såg en nytagen bild på mig. Så jag var tvungen att ställa mig på vågen för att kolla och höll på att tappa hakan. Sen roade jag mig med att leta fram gamla bilder på mig från i somras och ta nya, och jäklar vilken skillnad det faktiskt är!

Jag tänker inte särskilt mycket på vad jag äter. Det är sällan jag äter sallad till maten eller liknande, men jag har minskat ner på portionerna rejält och försöker äta regelbundet, samtidigt som jag ökat på mängden motion.

Jag har mitt första delmål att tappa de här 3 kilona, då ska jag belöna mig med nya promenad/joggingskor :D Sen hoppas jag på att de sista 5 kilona och ska trilla av, av bara farten :D

Jag är proppmätt nu iallafall, 1,5 tofu/dinkelburgare och lite matvete och spenat. Blev en liten chili-cremefraischegrej till :) Tror jag kommer klara mig på det ett tag.

kl

5,5 km promenad i -16 grader, härligt! Makrill, två ägg och ett stort glas vatten till lunch. Känner mig som nyttigheten själv, men det kan behövas för ikväll blir det tacos! :D:love:

kl

Här kommer lite nya bilder från idag. Jag tycker mig se lite skillnad.

Den 7/1
2013-01-07_201003_50eda76addf2b3659d574648.jpg

Den 18/1
2013-01-18_120406_50f935dbddf2b30b8353348c.jpg

2013-01-18_120531_50f9360fe087c35e49f801f4.jpg

Har kört 30 min crosstrainer idag och satte på mig ett par leggins som är smalare i modellen. För några veckor sen kändes dom på gränsen till försmå och idag var dom alldeles lagom.

Hoppas bilderna kan ge lite motivation till er andra att kämpa på! :)

kl

5,5 km promenad i -16 grader, härligt! Makrill, två ägg och ett stort glas vatten till lunch. Känner mig som nyttigheten själv, men det kan behövas för ikväll blir det tacos! :D:love:

Gaah! Säg inte så! Tacos :love:

Å bra jobbat med motionen!

En timmes promenad endast med barnvagn idag. Hunden har sambon med sig på företaget idag för vi ska slippa en pipande hund (Hon är mer än lovligt galen efter löp). Riktigt skönt väder med strålande sol.

Jag ÄLSKAR tacos! :love:

Tack! Blir mer motiverad att äta bättre när jag tränar också.

Kul med bilder också, det är alltid bra att kunna jämföra :)

Du är ju jättesmal och fin! Ingen mage där inte!

Fraggeltass, min hund är likadan efter löp. Piip, piip, piip och dessutom blir hon sur som ättika mot andra hundar. I går krockade vi nästan med en tollare eftersom jag tittade ner i marken i stället för på vägen. Brukar aldrig möta någon där. Men mötet gick bra och min hund blev så glad att hon nästan hoppade ur sitt eget skinn...

Jag har i alla fall joggat 7.5km och det känns underbart! Promenerade sedan 4.5 km i skogen med hunden så att hon kunde springa av sig ordentligt i snön. Just nu vill jag jogga varje dag men jag tror inte att mina benhinnor skulle klara det riktigt än, men det är så härligt efteråt!

Men alltså, tacos är ju bra mat? :)
Gör på nötfärs och dra ner på ost & creme fraiche och ät mindre av brödet, typ?
Grönsaker, nötfärs & salsa är ju inte så tokigt! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka