Vikttråden 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hallå!
Här vet jag inte hur det går då jag åt mängder av onyttigt och drack likaså under midsommar. Så nu är det frukansvärt tungt att låta bli godiset igen....
Undrar om det är värt det, har ju en kamp med mig själv varje gång efter frossar dagar :meh:
Jag var nere på nästan lagom vikt för ett par veckor sen. Men har sen jobbat natt och em och haft midsommar så jag vet att jag har gått upp många kg.
Så invägning ska det inte bli förrän i mitten av nästa vecka har jag bestämt mig för. Vill verkligen inte se vad jag har ätit upp mig till....
Jag försöker att jogga bort en del av överflödet. Sen är det grymt skönt för psyket att vara ute och jogga, man löser många problem då. Om inte annat så ser man dom i ett annat ljus efter ett jobbigt pass :D
Jag har också börjat jogga lite lätt med någon diffus målsättning om att springa Lundaloppet nästa år. Får se hur det går med den saken :p

Midsommarhelgen var väl en katastrof. Inte så mycket för maten men för alla godsaker som kom fram. Även om jag tog mindre så åt jag nog av ungefär allt som bjöds.

Vägde in mig på 64,5 i morse. Ganska nöjd med det, men det är såklart flera kg kvar. Problemet är att de sitter så jädra hårt. Men jag har i alla fall kommit igång med mina fastedagar igen och löpningen går ganska bra. Motiverade mig själv genom att köpa en sport-bh idag. Så nu måste jag ju springa, annars har jag ju slängt en massa pengar i sjön, haha.

Jag har inga problem att fortsätta motionera trots semestern men svårare att motivera mig att inte balla ur ätmässigt.

Vägde mig idag och har nu gått ner 1/2 kg under min första målvikt! Men ändrade den efter att läst här vad ni väger och vill väga, så nu har jag mellan 2 1/2 till 4 1/2 kg kvar tills jag känner mig nöjd.
Försöker att jogga så mycket det går, jag gillar det och känner mig bra i huvudet efter också.

Ska nu iväg och äta ute och säkerligen dricka något onyttigt också....
Känns inget vidare nu när man närmar sig målet.
Går på natt på söndag och vet redan ju att jag går upp en del den veckan. Som tur är så har jag semester efter det.
Men har beställt en resa tills då, får släpa med mig träningskläder så jag inte tappar greppet den veckan. För äta god mat vill jag ju då.

Jag kämpar vidare och önskar att vi alla kommer i mål så småningom, även om det tar tid!

Hu. Jag måste ansluta mig till tråden. Jag trodde att mina extrakilon skulle trilla av mig ganska lätt när jag ökade på löpningen, men de biter sig envist kvar! Inte nog med det, efter två veckor med akut bronkit så har jag dessutom gått upp ett kilo. Det är bara att inse att jag måste tänka mer på vad jag äter - och framförallt hur mycket. Fem kilo vill jag gå ner i ett första skede och det inom loppet av tre månader, sedan vill jag gärna gå ner ytterligare två.
Träna har jag inga problem med, det har jag massor av motivation till eftersom det är ett fritidsintresse. Men varför ska det vara så svårt att dra ner på maten? Varför är mat så gott? Varför är det så gott med vin? :arghh:

Hu. Jag måste ansluta mig till tråden. Jag trodde att mina extrakilon skulle trilla av mig ganska lätt när jag ökade på löpningen, men de biter sig envist kvar! Inte nog med det, efter två veckor med akut bronkit så har jag dessutom gått upp ett kilo. Det är bara att inse att jag måste tänka mer på vad jag äter - och framförallt hur mycket. Fem kilo vill jag gå ner i ett första skede och det inom loppet av tre månader, sedan vill jag gärna gå ner ytterligare två.
Träna har jag inga problem med, det har jag massor av motivation till eftersom det är ett fritidsintresse. Men varför ska det vara så svårt att dra ner på maten? Varför är mat så gott? Varför är det så gott med vin? :arghh:
Men är inte dina kilon muskler nu, med tanke på att du ökat löpningen och gått upp?

Själv står jag ff och stampar..... :crazy:
Inser att om det ska hända något så måste mat/godis minskas eller motion ökas... får se vad som infaller först :p motivationen är liksom inte på topp... :angel:

Men är inte dina kilon muskler nu, med tanke på att du ökat löpningen och gått upp?

Om det bara vore så väl. Visst kan man drabbas av sälsyndromet och lägga på sig vätska när man ökar träningen. Men då brukar det säga "svosch" några veckor senare. Svoschet lyser med sin frånvaro, så det här är dessvärre fett.

Vad roligt @lilsis! Och grattis @carre!

Här går det framåt. Har dock haft lite problem med rygg och nacke, så träningen har tyvärr blivit lidande. Har fått justera Levaxindosen, och då mår jag alltid pest i ett par veckor, så jag unnar mig att ta det lite lugnt. Jag hade en frossarhelg (nästan en hel vecka) och blev livrädd över att jag fått ett återfall i gamla vanor, men ryckte upp mig igen. Vägde in mig på 77 kg imorse, och det var länge sen! Typ 7 år sen! 12 kg kvar till målet. Passar en del av mina gamla kläder, men kilona runt midjan sitter tyvärr stenhårt. Kommer troligen ta ett tag innan fettet omfördelas...

Jo, och särskilt långdistanslöpning.
Jag har fått lite mer muskler över axlar och armar det sista året, pga något ökad träning. Jag kan dock inte påstå att det SER UT som att de musklerna skulle väga särskilt mycket. Tänker jag tex på ett kilo kött som jämförelse, blir tanken på flera kilo nya muskler helt orimlig. Det är inte så att mina kläder går sönder pga min svällande muskelmassa, om vi säger så.

Jag har fått lite mer muskler över axlar och armar det sista året, pga något ökad träning. Jag kan dock inte påstå att det SER UT som att de musklerna skulle väga särskilt mycket. Tänker jag tex på ett kilo kött som jämförelse, blir tanken på flera kilo nya muskler helt orimlig. Det är inte så att mina kläder går sönder pga min svällande muskelmassa, om vi säger så.

Som jag brukar skriva när det här kommer på tal. Det brukar med spytung styrketräning och proteinöverskott i kosten ta ett år för en kvinna att lägga på sig ett kilo muskler. Jag kan dock lätt lägga på mig ett kilo vätska över natten genom att dricka alkohol, äta mycket kolhydrater och salt.

Som jag brukar skriva när det här kommer på tal. Det brukar med spytung styrketräning och proteinöverskott i kosten ta ett år för en kvinna att lägga på sig ett kilo muskler. Jag kan dock lätt lägga på mig ett kilo vätska över natten genom att dricka alkohol, äta mycket kolhydrater och salt.
Oss emellan JD. Min dagliga livsföring innefattar mycket oftare alkohol, kolhydrater och salt än spytung träning och proteinöverskott.

Din livsföring också? :o Nåväl, jag ville bara stödja ditt argument. Muskler kan ju också, utan att väga särskilt mycket, börja synas lite mer om man i någon mån lyckats stävja inmundigandet av sånt som binder vätska.

Ja så illa är det! Visst finns det individuella skillnader men kvinnor har ju inte samma hjälp av testosteron som män, därav skillnaden.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Oseriös avel 2023
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

• Septisk artrit
  • WE-tråden
  • Födda 2022