På Myfitnespal kan du slå in Big Mac meny om du villOm man använder en app/ kaloriräknare etc så måste det ju bli svårt om man äter ute?
Då får man ju gissa vad de haft i?
Annars får du helt enkelt äta det sånt du ser var det är...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
På Myfitnespal kan du slå in Big Mac meny om du villOm man använder en app/ kaloriräknare etc så måste det ju bli svårt om man äter ute?
Då får man ju gissa vad de haft i?
Hänger på här med!
Är helt klart dags att ta sig i kragen nu, har lagt på mig ca 12 kg från höst -15 (kilon som jag faktiskt lyckades banta bort vår och sommar -15![]()
) Inte ens "tjockisbyxorna" passar bra längre....
Hhmm, dagen i dag var stressig, inte så bra med andra ord:
2 knäckisar med kalkon til brunch
1 portion kyckling, ris och sås till middag vid 17
Skärpning imorgon!
Nu, stall! Rida och ordna till hästen.
Att veta exakt kaloriinnehåll i mat som andra har lagat blir väl iofs inte svårare av en app?
Det visar väl snarare att exakt kontroll inte är helt realistiskt?
Man måste anta.På Myfitnespal kan du slå in Big Mac meny om du villca 1000 kcal kebab pizza med sås, drygt 2000 kcal
Annars får du helt enkelt äta det sånt du ser var det är...
Varje punkt är alltså att betrakta som en måltid? Så att du äter vid sju distinkta tillfällen under dagen, och då ibland enbart kvarg?
Alltså, jag fattar om du pga magoperationen måste äta små måltider och därför många, men jag undrar ändå om det är så jag ska förstå listan.
Varför äter du ute varje dag?Man måste anta.
Problemet är att jag har varit med om saker man inte tänker på innehåller mkt kalorier tex sås eller dressing som redan är iblandat i sallad.
Eller mkt smör som använts i maten.
Om man som mig äter ute nästan varje dag kan detta bli en stor skillnad till slut.
Pga jag ofta inte har ett annat valVarför äter du ute varje dag?
Jag skulle inte heller kunna äta ute varje dag, utan att gå upp i vikt
Det är ju ett val en gör själv
Helt utan kaloriräknare kan du i det läget vara viss om att du får i dig en jävla massa kalorier. Det du kan försöka göra är att minska skadan: minska potatisen/riset/pastan på tallriken, be att få såsen bredvid så att du bara äter lite av den, ät ett jätteberg med grönsaker till. (Om det nu är på vanliga lunchhak du äter).Man måste anta.
Problemet är att jag har varit med om saker man inte tänker på innehåller mkt kalorier tex sås eller dressing som redan är iblandat i sallad.
Eller mkt smör som använts i maten.
Om man som mig äter ute nästan varje dag kan detta bli en stor skillnad till slut.
Mängden och rätten du äter, bestämmer du väl själv?Pga jag ofta inte har ett annat val
Det ingår i mitt jobb
Mängden och rätten du äter, bestämmer du väl själv?
Nej det är oftast inte vanliga lunchhak. Det är en rätt som serveras oftast.Helt utan kaloriräknare kan du i det läget vara viss om att du får i dig en jävla massa kalorier. Det du kan försöka göra är att minska skadan: minska potatisen/riset/pastan på tallriken, be att få såsen bredvid så att du bara äter lite av den, ät ett jätteberg med grönsaker till. (Om det nu är på vanliga lunchhak du äter).
Det kanske går om du går bakvägen? Dvs räknar hemma och lär dig med ögonmått ungefär hur många kcal det är i en portion av ett visst livsmedel.Nej det är oftast inte vanliga lunchhak. Det är en rätt som serveras oftast.
Men jag tänker som du att försöka få mer grönsaker och minska kolhydrater.
Men problemet är att det är svårt att räkna.
Om du inte vet mängden smör/grädde som finns i såsen/dressingen. Då äter du inte detIbland finns bara ett alternativ,
Mängden kan man bestämma själv.
Men det jag ville veta var hur jag ska räkna kalorier.
Nej inte samma varje dag.Det kanske går om du går bakvägen? Dvs räknar hemma och lär dig med ögonmått ungefär hur många kcal det är i en portion av ett visst livsmedel.
Vad menar du med en rätt som serveras oftast, äter du samma rätt varje dag?![]()