Vikttråden 2023

Dags för måndagsvägningen. Konstigt nog har jag gått ner lite i vikt trots allt frossande i veckan, särskilt då i lördags, men antar att det kommer visa sig nästa vecka. Om jag kan hålla mathållningen så börjar jag svagt skönja förhoppningen att hoppa från ett första nummer till ett annat.
 
Haha, jag behöver nog köpa en ny våg. Först när jag vägde mig var det +-0 från "starten" för några veckor sen. Då blev jag lite nedslagen att tidigare viktnedgång liksom endast ska berott på menscykeln. Sen ställde jag mig på vågen igen och den visade två nya värden, något samt ett par kilo över tidigare. Och då kändes det orimligt! Både för den visar olika värden men också att jag skulle gått upp flera kilon på ett par veckor, när jag då ätit bättre än tidigare både vad gäller godsaker men också bättre mat med mindre portioner.
 
Haha, jag behöver nog köpa en ny våg. Först när jag vägde mig var det +-0 från "starten" för några veckor sen. Då blev jag lite nedslagen att tidigare viktnedgång liksom endast ska berott på menscykeln. Sen ställde jag mig på vågen igen och den visade två nya värden, något samt ett par kilo över tidigare. Och då kändes det orimligt! Både för den visar olika värden men också att jag skulle gått upp flera kilon på ett par veckor, när jag då ätit bättre än tidigare både vad gäller godsaker men också bättre mat med mindre portioner.
Jag har biltemas "dyraste" våg, den är väldigt stabil i vad den visar. :)
 
Vad gör ni för att låta bli att vräka i er sötsaker när det är det enda ni vill göra?

Har börjat äta stora mängder frusna jordgubbar och andra söta frukt/bär. Det hjälper mot sötsuget. Sedan att inte ha något hemma är viktigt. Och att därför inte gå och handla när man är sötsugen. I förrförra veckan så hoppade det ner ett multipack kexchoklad när jag var på Willys. Tänkt att finnas för när jag kraschade men de tog slut på några dagar.

Sorbet behöver jag ha hemma, men det är inte så dåligt ur kalorisynpunkt. 130 kcl/100g. Sedan att äta låååångsamt när man inte kan motstå det. Och bara fokusera på att äta det söta, inte titta på tv, sitta vid datorn osv. Utan bara sitta och titta på godisskålen.
 
Har börjat äta stora mängder frusna jordgubbar och andra söta frukt/bär. Det hjälper mot sötsuget. Sedan att inte ha något hemma är viktigt. Och att därför inte gå och handla när man är sötsugen. I förrförra veckan så hoppade det ner ett multipack kexchoklad när jag var på Willys. Tänkt att finnas för när jag kraschade men de tog slut på några dagar.

Sorbet behöver jag ha hemma, men det är inte så dåligt ur kalorisynpunkt. 130 kcl/100g. Sedan att äta låååångsamt när man inte kan motstå det. Och bara fokusera på att äta det söta, inte titta på tv, sitta vid datorn osv. Utan bara sitta och titta på godisskålen.
Jag är väl tvärtemot andra för jag blir lugnare av att ha saker hemma.
Problemet är att äta är som ett intresse. Jag önskar att det inte var det.
Jag kan låta bli onyttigheter men tycker allt känns värdelöst då.
 
Jag är väl tvärtemot andra för jag blir lugnare av att ha saker hemma.
Problemet är att äta är som ett intresse. Jag önskar att det inte var det.
Jag kan låta bli onyttigheter men tycker allt känns värdelöst då.

Ett annat knep är att köra 'lördagsgodis' där du vet att du får äta en dag i veckan. Så du kan se fram emot det ordentligt. Då är det lättare att motstå eftersom du vet att du snart får äta godis.

I omgångar bakar jag intensivt när suget kommer. När allt är i ugnen är jag inte intresserad av att äta det eftersom det är så länge jag varit sugen att jag inte är det längre.
 
Ett annat knep är att köra 'lördagsgodis' där du vet att du får äta en dag i veckan. Så du kan se fram emot det ordentligt. Då är det lättare att motstå eftersom du vet att du snart får äta godis.

I omgångar bakar jag intensivt när suget kommer. När allt är i ugnen är jag inte intresserad av att äta det eftersom det är så länge jag varit sugen att jag inte är det längre.
Fast en dag triggar bara till att jag vill ha mer!
 
Fast en dag triggar bara till att jag vill ha mer!

Då är det cold turkey och jag skulle inte ha något hemma. Bara det att du blir ängslig och orolig när du inte har det är ett tecken på att du är beroende. Sockerberoende är fortfarande beroende.
 
Då är det cold turkey och jag skulle inte ha något hemma. Bara det att du blir ängslig och orolig när du inte har det är ett tecken på att du är beroende. Sockerberoende är fortfarande beroende.
Nu fattar jag inte? Jag har det hemma och kan låta bli. Äter oftast på helgen i ganska måttliga mängder eller lnte alls.
Jag vet inte var du får ängslig eller orolig ifrån.
 
Nu fattar jag inte? Jag har det hemma och kan låta bli. Äter oftast på helgen i ganska måttliga mängder eller lnte alls.
Jag vet inte var du får ängslig eller orolig ifrån.
Nu fattar jag inte? Jag har det hemma och kan låta bli. Äter oftast på helgen i ganska måttliga mängder eller lnte alls.
Jag vet inte var du får ängslig eller orolig ifrån.

Att du blir lugn av att ha det hemma menar jag. Vilket kan vara ett tecken på att du behöver vara säker på att du har tillgång till det. Du använde också orden 'vräka i sig' vilket, återigen imo, är ett tecken på att du inte riktigt har full kontroll på ditt ätande?
 
Att du blir lugn av att ha det hemma menar jag. Vilket kan vara ett tecken på att du behöver vara säker på att du har tillgång till det. Du använde också orden 'vräka i sig' vilket, återigen imo, är ett tecken på att du inte riktigt har full kontroll på ditt ätande?
Vet inte om du missuppfattar mig eller om jag förklarar dåligt.
Jag frågade vad ni gör när ni vill vräka i er godis men vill låta bli. Jag är en allt eller inget person när det gäller allt och om jag är sugen på godis så funkar det inte med två godisbitar.
Jag kan inte äta godis varje gång jag är sugen och undrar därför hur andra gör för att hitta ngt som gör att det känns värdefullt.
Att jag kan ha det hemma och låta bli anser jag är mindre problematiskt än att inte kunna ha det.
Det handlar som sagt inte att kunna låta bli utan att hitta ngt som är lika njutbart.
 
Det finns typ tusen olika smaker. Kanske dags att prova lite?
Mitt favoritte är lussebullete. Av förklarliga skäl så går det inte att få tag på just nu - men det smakar som lussekatter.
Jag jag inte provat tusen men jag har provat de som är ”vanligast”, de med smaker som jag tycker om, lite udda smaker men det går bara inte. Smakar blask. Som att brygga svagt kaffe.
 
-3 idag (ej kilo ska tilläggas). Vet inte om jag tror så mycket på gram eftersom det kan diffa så mycket beroende på omständigheterna just då. Känner att kilo är ett bättre riktmärke. Men ett kilo är ganska mycket, iaf på en vecka.
 
57,5 kg.
En kamp för mig när jag inte kan motionera som vanligt.
Fördelen är att jag är mindre hungrig men önskar att jag vore mindre glad i sötsaker.
 
Idag är en sån där dag när jag bara äter och äter alla onyttiga saker jag kan lägga mina små händer på. Tänker att det får vara så och upp på vagnen och nyttigt ätande och bättre blodsocker imorgon. Orkar inte bry mig.
 

Liknande trådar

Tjatter Som en person som alskar utvarderingar och planeringar forsoker jag alltid hitta lite tid i mellandagarna for att fundera over det...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 926
Senast: BernT
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 983
Senast: zassoo
·
Trädgård & Växter Jag hittade det här idag https://rikaretradgard.se/sveriges-allt-rikare-tradgardar-omvandlingen-fortsatte-2023/ och blev så glad! Jag...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
5 887
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Om någon här sparar i stabila utdelningsaktier vilka sparar ni i ? Jag vill öka mitt innehav i detta och är därför lite nyfiken på vad...
Svar
10
· Visningar
744

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp