Vikttråden 2023

Lite förvånad över att konstatera att jag faktiskt gått ned lite över helgen trots tvivelaktig kosthållning och bristande rörelse. Men å andra sidan känns det som att det faktiskt börjar gå lite per automatik med rimligare portioner och att bara äta fika/godis/snacks som jag verkligen är sugen på och inte "bara för att" och för att vara artig, så en helg full av fika och god mat hölls ändå på en rimlig nivå. Att få in vanan på det har varit ett mål, så det känns bra! :up:

Vad som känns ännu bättre är att jag nu faktiskt passerat 10 kg ned och har bytt till en ny förstasiffra! :bump:

Långsiktigt skulle jag vilja gå ned ca 5 kg till, men målet för december får nog dock stanna på att bara hålla denna vikten och även försöka komma in i en ny rutin med gymträning trots mycket annat nu runt jul :)
 
Upp 1.1 kg, men inhalerade en pizza igår så är nog mycket vätska 😁

Tycker det syns mycket i ansiktet (tyvärr) att jag gått ner. Har liksom blivit lite insjunken, tänk om man kunde få välja områden där man ville ha kvar lite hull!
1000032142.jpg
 
Upp 1.1 kg, men inhalerade en pizza igår så är nog mycket vätska 😁

Tycker det syns mycket i ansiktet (tyvärr) att jag gått ner. Har liksom blivit lite insjunken, tänk om man kunde få välja områden där man ville ha kvar lite hull!
Visa bifogad fil 136594
De fantastiska smilgroparna syns ju ännu bättre nu!

Men visst hade det varit bra om man hade kunnat punktförbränna där man helst önskar.
 
Trots att vågen uppenbarligen visar rätt (lyckades kontrollväga på en annan våg) så är den ändå lite galen, eller så är jag det och börjar ge upp. Jag har enligt den gått ner 2.1 kg sedan i måndags. Vi pratar alltså inte några gram eller ens ett kg jag pendlar mellan, utan som mest nästan fyra kilo. Inom loppet av tio dagar.
 
Så där ja, dags igen! Jag har lyckats gå upp allt jag tappade i höstas under slutet av november december 🤣 långsiktigt vill jag gå ner 10 kg. Nu är målet ett kilo i månaden. Lärdom från i höstas. Viktigt att få i mig tillräckligt med protein, det dämpar suget på socker och kolhydrater och gör att jag klarar träningen. Mitt största problem nu är att få till träningen. Jag har en halvvild klängig 8 månaders som inte vill släppa iväg mig och känns farlig att ha i gymmet. Han gillar inte heller ligga i vagn om hn inte är trött. Att tajma att få på honom och mig ytterkläder lagom till han ska sova är svårt och tar emot så även promenader känna komplicerat. Måste lista ut en bra lösning. 5e dagen på kalorirestriktion. Känner att magen mår bättre av att ta bort godis och andra sötsaker. Kör kvargsmothie till frukost vilket jag står mig bra på. Efter träning proteindrink vilket är lika vidrigt som jag befarade. Målet nu är 1500 kalorier om dagen. För mig är det mer hållbart på lång sikt än 1200
 
Så där ja, dags igen! Jag har lyckats gå upp allt jag tappade i höstas under slutet av november december 🤣 långsiktigt vill jag gå ner 10 kg. Nu är målet ett kilo i månaden. Lärdom från i höstas. Viktigt att få i mig tillräckligt med protein, det dämpar suget på socker och kolhydrater och gör att jag klarar träningen. Mitt största problem nu är att få till träningen. Jag har en halvvild klängig 8 månaders som inte vill släppa iväg mig och känns farlig att ha i gymmet. Han gillar inte heller ligga i vagn om hn inte är trött. Att tajma att få på honom och mig ytterkläder lagom till han ska sova är svårt och tar emot så även promenader känna komplicerat. Måste lista ut en bra lösning. 5e dagen på kalorirestriktion. Känner att magen mår bättre av att ta bort godis och andra sötsaker. Kör kvargsmothie till frukost vilket jag står mig bra på. Efter träning proteindrink vilket är lika vidrigt som jag befarade. Målet nu är 1500 kalorier om dagen. För mig är det mer hållbart på lång sikt än 1200

Känner igen mig, min är 11 månader och jag skulle aldrig kunna ha henne i ett gym! Brukar åka iväg när maken är hemma med bägge barnen och antingen gymma eller åka skidor (just nu, annars går jag ut och joggar) en sväng på egen hand. När det inte varit snö har jag brukat passa på att hämta äldsta från förskolan med cykel (blir knappt två mil om vi åker förbi stallet också) eller ta med bägge barnen ut i joggingvagn, men just nu är det liksom kämpigt att ens få till några längre hundpromenader med barnen eftersom det är så jobbigt att klä dem för kylan.

Men träning framför TVn, med typ gummiband och så gillar bägge barnen! De brukar väldigt entusiastiskt hjälpa till...
 
Jag orkade inte hålla på att väga mig och greja utan tänkte att det ger sig nog och det gjorde det 😁
Målet var ju att gå ner de 5 kilo jag gick upp året utan häst. Vägde mig idag och de är borta + 2 till så totalt 7 kg 🥳
Kan inte säga att jag ansträngt mig jättehårt, senast igår åt jag 200 gram choklad på frukostrasten 😆
Men jag har en väldigt aktiv livsstil och äter bra mat, då finns det utrymme för utsvävningar 😋
Är absolut inte smal men gott och väl inom normalvikt och det är huvudsaken för mig.
 
Jag orkade inte hålla på att väga mig och greja utan tänkte att det ger sig nog och det gjorde det 😁
Målet var ju att gå ner de 5 kilo jag gick upp året utan häst. Vägde mig idag och de är borta + 2 till så totalt 7 kg 🥳
Kan inte säga att jag ansträngt mig jättehårt, senast igår åt jag 200 gram choklad på frukostrasten 😆
Men jag har en väldigt aktiv livsstil och äter bra mat, då finns det utrymme för utsvävningar 😋
Är absolut inte smal men gott och väl inom normalvikt och det är huvudsaken för mig.
Vad skönt att det räcker med att vara aktiv! Jag håller vikten som aktiv men måste vara restriktiv om jag ska gå ner i vikt. 😊
 
Går segt här! Sjukt mycket stress med dåliga grupparbeten hela december och nu har jag varit sjuk i 5 veckor. Men har kommit på att propuds chokladpudding med grädde är ett jättebra alternativ till frukost när jag är godissugen, äter jag det efter morgon promenaden så är jag inte sugen på något sött resten av dagen. :)
 
Går segt här! Sjukt mycket stress med dåliga grupparbeten hela december och nu har jag varit sjuk i 5 veckor. Men har kommit på att propuds chokladpudding med grädde är ett jättebra alternativ till frukost när jag är godissugen, äter jag det efter morgon promenaden så är jag inte sugen på något sött resten av dagen. :)

Det är så fruktansvärt gott ihop!!
 
Här måste tas nytt, riktigt tag nu. Veckorna och kilona upp går så fort när jag äter vad jag tycker. Nu bantar jag och räknar typ timmarna tills nästa gång jag får äta🤦🏼‍♀️ och dagarna tar aldrig slut.
Som tur är lossnar kilona fort i början. Men skulle behöva gå ner typ 5kg till.
Sen är projektet att hålla vikten också där också, men utan att behöva banta🙄
 

Liknande trådar

Tjatter Som en person som alskar utvarderingar och planeringar forsoker jag alltid hitta lite tid i mellandagarna for att fundera over det...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 907
Senast: BernT
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 959
Senast: zassoo
·
Trädgård & Växter Jag hittade det här idag https://rikaretradgard.se/sveriges-allt-rikare-tradgardar-omvandlingen-fortsatte-2023/ och blev så glad! Jag...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
5 805
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Om någon här sparar i stabila utdelningsaktier vilka sparar ni i ? Jag vill öka mitt innehav i detta och är därför lite nyfiken på vad...
Svar
10
· Visningar
726

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp