Viktuppgång under graviditet?

Sv: Viktuppgång under graviditet?

*kl*

Nu har jag gått upp totalt 5 kg (v 20) och jag tror banne mig det mesta sitter i brösten. Innan jag blev gravid hade 80 D, igår köpte jag en ny BH i stl 85 F. :crazy:

kl

I vecka 26 har jag nu gått upp 5 kg. Men vad jag kan se och känna så är det mestadels på magen allt sitter, ja liite på brösten också för dom har blivit större.

ställde mig på vågen i morse, med fingrar som prinskorvar = extra mycket vatten i kroppen, som försvunnit under dagen. Jag vägde 2-3 kg mer än innan jag blev gravid.
Har tappat räkningen på vilken vecka jag är i nu :rofl:, typ 20-21 nånting tror jag...
Och det var mycket riktigt vattnet som vägde en massa extra, för i förrgår visade vågen på 1 kg MINDRE än när jag blev gravid - hur gick det till?? :confused: (vecka 24 nu, tror jag)
Jag kan inte påstå att jag äter särskilt nyttigt eller motionerar särskilt mycket. Snarare tvärt om...

*kl*

Jag ställde mig på vågen häromdagen, 12 dagar efter BF.
49 kg :bow:.
Sista gången jag vägde mig innan BF vägde jag 62.

Det känns jävligt härligt :D

Jag gick upp lite mer än 25 kg.. vägde +25 sista besöket hos BM.

Gick ner ca 10 kg 1 v efter förlossningen, sedan tog det 1 år att bli av med ytterligare 10 kg (tänkte bara på vad jag åt, bantade dock ej aktivt), och sista 5 kg hos VV i våras/somras.

Kan dock säga att minst 10 kg bestod av riktiga frasvåfflor med grädde och sylt... :angel:

Kan tro det kändes trevligt!!

Jag tänkte ha som nyårslöfte att gå ner 10 kilo, kanske tom. 15 under 2009
Det känns inte som ett helt omöjligt mål med BF i februari... :rofl::angel:

Ligger på runt 11 kilo + just nu...

kl

Jag startade på 54 kg, väger nu 67 kg. Jag är i vecka 33+2.
Men ingen kan tala om för mig vart jag har lagt dom här 13 kg.
Fast jag vet....... Dom har lagt sig på rumpan :D Jag har fått en ankstjärt. :) ( Och stooora tuttar :D )

Senast ändrad:

kl

Jag startade på 54 kg, väger nu 67 kg. Jag är i vecka 33+2.
Men ingen kan tala om för mig vart jag har lagt dom här 13 kg.
Fast jag vet....... Dom har lagt sig på rumpan :D Jag har fått en ankstjärt. :) ( Och stooora tuttar :D )

Jag hävdar bestämt att man behöver lägga en hel del ny vikt i rumpan för att inte tippa framåt när mage och bröst växer så det knakar! :idea:

Jag hävdar bestämt att man behöver lägga en hel del ny vikt i rumpan för att inte tippa framåt när mage och bröst växer så det knakar! :idea:
Det är därför jag är så förbannat vinglig när jag ska ner för trappor och liknande! För jag tror alla mina kilon ligger på magen. :D

Haha! Det var de bästa jag hört! Det har du nog alldeles rätt i :D Vad glad jag blev nu, tänk vad smart kroppen är ;)

KL

Jag gick upp 15,8 kg, och har nu gått ner allt, det är 2 veckor sedan L föddes imorgon:laugh:, nu ska bara resten bort så småningom också!

Kl
Jag har gått upp runt 20 kg, men jag tror att det mesta är svullnad, jag är väldigt tjock om ben och armar. okej, en dubbelhaka har jag lyckats skaffa mig också. Är i v. 38 imorgon, jag tror inte jag kommer att gå upp så mycket mer. Är faktiskt inte orolig heller för att jag inte kommer att gå ned, jag tror inte att det blir så svårt faktiskt. Men sen måste jag gå ner min övervikt också, jag hann "bara" gå ned 17 kg innan jag blev gravid, så jag har 10 kg kvar. 2009 SKA bli mitt normalviktiga år! Nu får 10 år räcka som överviktig.

och att om man har BMI=fetma, som jag har, så får man inte gå upp mer än 6 kg i vikt...
QUOTE]
Oj, det skulle inte vart lätt för mig, min första vägde nämligen 5160g, alltså skulle jag få gå upp typ 800g!!! Moderkakan vägde dessutom ett kilo! Fast jag var förstås inte så överviktig på den tiden...

Första grav: 30 kilo, allt borta efter ett halvår.

Andra grav: Upp femton, ner 25 på ett halvår!

Tredje grav: 13 kilo, och det är nio år sen snart och kilona sitter fortfarande envist kvar. Det är skillnad på att vara 23 och få barn mot att vara 30!

och att om man har BMI=fetma, som jag har, så får man inte gå upp mer än 6 kg i vikt...
Oj, det skulle inte vart lätt för mig, min första vägde nämligen 5160g, alltså skulle jag få gå upp typ 800g!!! Moderkakan vägde dessutom ett kilo! Fast jag var förstås inte så överviktig på den tiden...
Den som har koll på vad saker och ting väger inser snabbt att en viktuppgång på max 6 kg i praktiken innebär att man minskar i hull under graviditeten. Och i nästa andetag vet man ju att man inte bör banta när man är gravid.
Motsägelsefullt? Näää, inte ett dugg - eller? :grin:

Fast jag är, som sagt, mycket förundrad över min egen vikt den här graviditeten, för trots en del godis, pizza och andra onyttigheter, kombinerat med väldigt lite motion, så har jag fortfarande inte gått upp något alls - vecka 25 nu.

Liknande trådar

R
Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 563
R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 807
Senast: julgrisen
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
1 418
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får... 6 7 8
Svar
148
· Visningar
11 006

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka