Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och det var mycket riktigt vattnet som vägde en massa extra, för i förrgår visade vågen på 1 kg MINDRE än när jag blev gravid - hur gick det till??ställde mig på vågen i morse, med fingrar som prinskorvar = extra mycket vatten i kroppen, som försvunnit under dagen. Jag vägde 2-3 kg mer än innan jag blev gravid.
Har tappat räkningen på vilken vecka jag är i nu, typ 20-21 nånting tror jag...
kl
Jag startade på 54 kg, väger nu 67 kg. Jag är i vecka 33+2.
Men ingen kan tala om för mig vart jag har lagt dom här 13 kg.
Fast jag vet....... Dom har lagt sig på rumpanJag har fått en ankstjärt.
( Och stooora tuttar
)
Det är därför jag är så förbannat vinglig när jag ska ner för trappor och liknande! För jag tror alla mina kilon ligger på magen.Jag hävdar bestämt att man behöver lägga en hel del ny vikt i rumpan för att inte tippa framåt när mage och bröst växer så det knakar!![]()
Jag hävdar bestämt att man behöver lägga en hel del ny vikt i rumpan för att inte tippa framåt när mage och bröst växer så det knakar!![]()
*KL*
Vecka 26 nu och har gått upp 5,4 kg sen inskrivningen.
och att om man har BMI=fetma, som jag har, så får man inte gå upp mer än 6 kg i vikt...
QUOTE]
Oj, det skulle inte vart lätt för mig, min första vägde nämligen 5160g, alltså skulle jag få gå upp typ 800g!!! Moderkakan vägde dessutom ett kilo! Fast jag var förstås inte så överviktig på den tiden...
Första grav: 30 kilo, allt borta efter ett halvår.
Andra grav: Upp femton, ner 25 på ett halvår!
Tredje grav: 13 kilo, och det är nio år sen snart och kilona sitter fortfarande envist kvar. Det är skillnad på att vara 23 och få barn mot att vara 30!
Den som har koll på vad saker och ting väger inser snabbt att en viktuppgång på max 6 kg i praktiken innebär att man minskar i hull under graviditeten. Och i nästa andetag vet man ju att man inte bör banta när man är gravid.Oj, det skulle inte vart lätt för mig, min första vägde nämligen 5160g, alltså skulle jag få gå upp typ 800g!!! Moderkakan vägde dessutom ett kilo! Fast jag var förstås inte så överviktig på den tiden...och att om man har BMI=fetma, som jag har, så får man inte gå upp mer än 6 kg i vikt...