Vila efter stelkrampsvaccinering

Vili

Trådstartare
har letat bland gamla trådar men inte hittat nått.

Undrar om det är likadant med stelkrampsvaccinering som influensavaccinering alltså inget hårt arbete under några dagar.

Min häst fick en tid för stelkrampsvaccinering samma dag som träning ligger , så vill nu höra om det är samma sak med alla vaccineringar

Sv: Vila efter stelkrampsvaccinering

Vaccinering som vaccinering säger jag. Det är en låg dos av det du vaccinerar mot som hästen "smittas" med, alltså kan immunförsvaret få jobba lite. Hade inte tränat om det var min häst, men gärna skrittat en sväng.

Sv: Vila efter stelkrampsvaccinering

tackar då vet jag de tänkte också att det borde vara samma

Liknande trådar

Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
12
· Visningar
1 635
Senast: Cattis_E
·
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 234
Senast: Mint
·
Hemmet Jag har börjat fundera på att byta ut våtrumsmattan på väggar och golv i vårt pyttelilla badrum (1,6 x 2,1 meter "stort"). Inget annat...
Svar
18
· Visningar
682
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 398

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka