Bukefalos 28 år!

vila före träning?

F

fonen

funkar de om man låter hästen stå dagen innan träning?
hästen går i en stor hage där dom rör på sej mycke..

har de någon betydelse om dom står dan innan?
hur brukar ni göra?
ja brukar normalt bara rida lite lösgörande dagen innan men nu hann ja inte de..hästen har gått hela veckan..nästan..

vad brukar ni göra dagarna innan träning?
 
Sv: vila före träning?

Nu är inte vi så avancerade, men jag brukar inte märka någon större skillnad om hon får stå dagen innan en träning. De står ju som sagt inte blickstill om de får gå i hagen tillräckligt länge och med kompisar. Jag tror inte du ska oroa dig!
 
Sv: vila före träning?

Det fungerar aldeles utmärkt, förutsatt att hästen är i kondition och rids regelbundet annars. Rid på du, inga problem!

du kan låta hästen vila betydligt längre än en dag, och ändå rida som vanligt OM den som sagt är i kondition ordentligt. Det är när man rider en häst i icke kondition och ej musklad oregelbundet hårt, som den kan ta skada. annars inte.
 
Sv: vila före träning?

Jag rider max 4 ggr/v och tränar 1 gång varannan v för intstruktör. Jag märker ingen skillnad om min häst har stått en eller ibland två dagar innan träning. För mig är det nästan bara bra om hon stått dagen innan. På träningen tror hon nämligen att vi ska göra samma övningar som dagen innan:) Hon förekommer mig ofta och gissar ofta vad jag vill att hon ska göra. Därför måsten jag variera träningen hela tiden. Smart häst som kräver mycket av mig som ryttare.
 
Sv: vila före träning?

jag och min häst är inte heller så avancerade, men jag märker ingen skillnad om hästen vilar eller ej dagen innan träning.
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 236
Kropp & Själ Jag har blivit kallad till hälsokontroll. Det står i brevet att man får inte äta 10 timmar före, förstår att det har med värdena att...
2
Svar
20
· Visningar
1 212
Senast: movi
·
Kropp & Själ Hej! Har innan jag tog upp hästintresset igen tvättat håret två gånger i veckan och det har funkat bra. Nu när jag rider i princip...
Svar
19
· Visningar
1 104
Träning Jag har kört fast lite i mitt träningsplanerande och behöver tips. Just nu lägger jag upp en grovplanering i excel för hela året, sedan...
2
Svar
23
· Visningar
2 079
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp