Vila i frid gamle vän

Sv: Vila i frid gamle vän

*kl*

Vill skicka styrkekramar till er som precis förlorat era bästa vänner. Fick själv ta bort min älskling juni -08. Sorgen och saknade kommer och går. Är just nu inne i en period när saknaden efter honom är enorm och man undrar om man skulle ha kämpat lite till även fast man gjort allt man kunde.

Tårarna strömmar på mig så det är tur att ingen ser mig just nu.

För mig har sorgen och saknaden gått i vågor. Precis när man trott att den skulle försvinna så har den slagit till med förnyad kraft.

RIP
Simon
f: 010518
d: 080617

jag har köpt och sålt en del hästar, förlorat en par stycken till dom evigt gröna ängarna men det finns en häst som jag aldrig riktigt kan sluta sörja.
min vackra abbeh..
han var så speciell, rädd och nervös i början men när jag fick hans förtroende fich jag även hela hans hjärta.
han var en underbar personlighet och jag hade kunnat ge mig själv för att han skulle få några få lyckliga år till efter många olyckliga.
jag ville väga upp allt det hemska han hunnit vara med om under sitt liv genom att ge honom precis all kärlek jag hade.

JAG ÄLSKAR DIG FORTFARANDE!

Har också förlorat en bästa vän. Tiden gör smärtan mindre, men minnena finns alltid kvar. Sådana här trådar gör mig alltid illa berörd för jag minns extra mycket den smärta jag kände då, när hon blev tvungen att tas bort p.g.a. sina obotliga senskador.

Ticonderoga xx e. Shaftesbury u. De Sebes
f. 23/3 1986
d. 10/9 2003

mintrolle.jpg

Trollet.jpg

Tack för alla värmande ord..igår begravde jag min vän..i skogsbrynet ovanför hagen som småttingarna ska gå i till sommaren..så han kan hålla koll på dom!
Jag kommer aldrig att glömma dig gamle vän..
Har förlorat en häst tidigare..

Blackie
f 1/6 1978
d 16/11 1998

Jag tror hon syftar på två olika hästar...

Min häst begravdes direkt, själv orkade jag inte vara med och det blev inte den platsen jag helst hade önskat pga. att marken var så frusen men det blev rätt bra ändå. Han vilar i sin älskade skogshage.
så småningom har jag tänkt att plantera lite blommor där.

Förlorade min älskling i november och det är fortfarande lika tungt. Hur lång tid efter tog det för er som skaffat ny häst att köpa ny? Som det känns nu så kommer det att dröja. Skickar tröstkramar till er alla.

Exxet
f 28/5 96
d 28/11 08

Usch, en och en halv månad har gått, och jag gråter fortfarande.
Trodde tårarna skulle ta slut snabbare, men nej.
Mår inte alls bra.......

Lazano
* 15/5 1999
+ 14/1 2009

Det har gått ett år sedan mitt häst avled och jag gråter fortfarande.
Det är inte lätt det här..

I dag är det tre år sedan jag förlorade mitt livsljus.
Vi fick nästan 22 år tillsammans.
Varje dag är saknaden oändlig. Men samtidigt en stor glädje över att få ha delat mitt liv med henne.

Jag vet vad du går igenom.

här är min minnesfilm.

http://media.putfile.com/Tillsammans

Senast ändrad:

*devis knapplån*

Vilken fantastiskt fin film! Ni verkar ha haft ett underbart liv tillsammans..precis som jag och min Kalle..

Martenix: Jag skrev ut din fina dikt och la den på hans grav med en röd ros..Ska plantera någon form av buske där till våren tänkte jag..Idag kom snön och täckte hans grav..

They say memories are golden,
Well, maybe that is true;
I never wanted memories,
I only wanted you.

A million times I needed you,
A million times I cried;
If love alone could have saved you,
You never would have died.

In life I loved you dearly,
In death I love you still;
In my heart you hold a piece
No one could ever fill.

But now I know you want me
To mourn for you no more,
To remember the happy times
Life still has much in store.

Since you'll never be forgotten
I pledge to you today;
A hallowed place within my heart
Is where you'll always stay.

If tears could build a stairway
And heartache make a lane;
I'd walk the path to heaven
And bring you back again.

Det känns fantastiskt bra att ha er i denna svåra tid..
Tack!
Många kramar till er alla!

Förlorade min älskling i november och det är fortfarande lika tungt. Hur lång tid efter tog det för er som skaffat ny häst att köpa ny? Som det känns nu så kommer det att dröja. Skickar tröstkramar till er alla.

Exxet
f 28/5 96
d 28/11 08

Jag skaffade ny häst ganska omgående. Var hästlös ca 2 veckor. TYvärr vart det ett förhastat köp och efter att ha kämpat i 7 månader utan att få det att fungera så har jag gett upp och ska sälja henne. Så nu letar jag häst igen men denna gången får det ta så lång tid det tar vill inte göra något förhastat igen,.

*kl*

Jag har inte förlorat någon helt egen häst än, det har dock varit mycket nära två gånger.

Men, jag förlorade en kompis den 9:e december 2008 som stod mig nära. Hon var egentligen min systers men bodde hos mig sitt sista år. Jag hade känt henne som föl.

Hon föddes två veckor för tidigt och ingen trodde att hon skulle överleva. Enorma insatser från veterinärer räddade hennes liv, men det var kanske aldrig meningen. Kanske kom hon ut två veckor för tidigt av en anledning - att hon var reumatisk.

Hon fick 8 år i livet, sen gick det inte längre. Hon fick sluta medan hon ändå mådde skapligt bra.

Iförrgår var min syster ute hos mig och jag plockade fram Almas saker, täcken och grimmor som inte jag har någon användning för längre. Min syster har två andra hästar (mor och syster till Alma) som har bättre användning för sakerna, men usch, jag har lite svårt att förstå fortfarande att hon inte kommer ha användning av sina saker igen.

20636082.jpg

Jag släppte henne med vetskapen om att hon hade haft en bra sista år och att jag gett henne allt jag kunnat.

Vem är det du ska sälja? Inte är det väll travisen som vi alla följde i den lååååånga tråden om dräktighet.

I tisdags fick min skrutt galoppera vidare till Trapalandas evigt gröna ängar.

blixtenred.jpg

Rambo "Blixten"

* 24/4 1992
+ 24/2 2009

Sov gott hjärtat, det kommer en dag då våra vägar korsas igen

Avlivade min livkamrat för ett halvår sedan, vart ihop i 14 år. Hennes leder var gamla och slitna och hon hade så otroligt ont.. Det var hon som lärde mig allting. Saknar henen nått så fruktanssvärt.

Alva togs bort för snart 1 år sedan också, 10 år gammal var aldeles för ungt. Tyvärr hade det slagit runt i huvudet på henne så hon var mer eller mindre farlig dom sista dagarna :( Saknar dig nått enormt.

Fick tyvärr även avliva Lilla ny som bara blev 3 dagar gammal och även hans syster året efter som blev 3 månader. Det var det värsta jag varit med om. Dom föds till världen och får sånt slut.. Varför?

Saknar er mina änglar, Hos mig finns ni alltid kvar !!

Ja visst är dikten så fin... Hittade den för många år sedan och den har alltid legat någonstans i bakhuvudet för att dyka upp nu...
vill dock poängtera att jag inte skrivit den själv, utan bara sett den i olika sammanhang.

Försökte igår skriva ner min älskade Pontjacks sista dagar på ett papper för att få lite rätsida, jösses vad tårarna rann! Att det kan göra så ont!

Livet är inte alltid så lätt...

Avlivade min prinsessa för 1,5 år sedan :cry:

Här är hennes minnesfilm:
http://www.youtube.com/watch?v=xx4T4XrxQUo

Kände mig som en bov men 10 dagar senare promenerade den nya hästen in i stallet.
Det är inget jag ångrar i dag!

Ojoj - jag säger som så många andra, saknaden kommer och går. Det är nu 14 år sedan jag fick avliva båda mina "förstahästar", både min hemuppfödda ponny och min tävlingshäst som jag delade födelseår med. Den senare kom mig att stå otroligt nära, då vi växte upp tillsammans (från 2 års ålder) och vi senare tillryggalade 1000-tals mil ihop i träning och på distansbanorna. Han var hästen som bar alla nybörjare och barn med fjäderlätta steg och som gav den kunnige mer att bita i, han är hästen som aldrig förlorade en spurt tack vare sitt enorma löphuvud, hästen som förlorade sitt öga och fastnade i taggtrådsstängsel och blev utdömd men kom tillbaka till tävlingsbanorna tack vare sin livskraft, hästens vars hjärta berörde så många människor!

Pappa (som red och tävlade honom tills jag var gammal nog) gjorde om i sitt kök nyligen - och nu hänger där hans gamla sadel och hans pokaler, som ett tack till allt han gav oss. Jag är på väg att bygga ett nytt stall och i det planerar jag att ha en väggmålning av honom - min underbara vän i mot och medgång! Den där dikten skulle passa in på väggen också! :)

Jag har aldrig saknat och sörjt någon så mycket och länge, de människor jag har förlorat har inte lämnat så djupa ärr efter sig som han...

Allt medlidande till er som har detta färskt i minnet....

Jag tog hans bortgång mycket hårt och det dröjde 10 år innan jag köpte ny häst - men då var jag redo att ta min nya häst för vad han är och inte jämföra honom med ngn vars minne är glorifierat.

Liknande trådar

Gnägg Tack för allt kära vän. Mitt ute i Smålands skogar, på en gård med vackra stenrösen och gärdsgårdar, inne i en liten mörk gruppbox, där... 2
Svar
28
· Visningar
3 939

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka