Bukefalos 28 år!

T

Taladinn

Det ska tydligen finnas en "sjukdom" som kallas viliskog typ , någon som känner till den ?:confused: symtom ? att man kan operera vet jag, men blir hästen helt återställd efter ? :)
 
Sv: viliskog?

Det slår mig att du kanske menar det fenomen som uppstår vid ledinflammation då synovialmembranet (den hinna i leden som producerar ledvätskan) förtjockas och kan vecka sig så att "sjögräsliknande" utskott uppstår. Dessa kallas också villi. Här kan du läsa mer om detta.

http://www.euro-vets.com/read/bread/artros.html
 
Sv: viliskog?

Okej tack:) , men jag tror ändå inte att det var något sånt:angel: Jag tror det var något med inflammation men det var precis ovanför hoven tror jag ? :idea:

nån annan ? :p


/ taladinn med frågor om konstiga "sjukdomar" ;)
 
Sv: viliskog?

Ja, det enklaste är väl att du ställer frågan till veterinären som behandlade hästen så får du svar på alla dina funderingar.
 

Liknande trådar

Hästvård Finns det någon som har erfarenhet av ledinfektion med följande operation/artroskopi? Hur mår er häst och hur gick konvalecensen? Blev...
Svar
4
· Visningar
687
Senast: Sigma
·
Hästvård Vad har ni för erfarenhet av operation av lösa benbitar på häst? Har en 6 åring som vi upptäckt detta hos. Hur ser konvalescensen ut...
Svar
1
· Visningar
379
Senast: Nevermind
·
Hästvård Hästen hade kolik i söndags, inte tarmvred men påväg, väldigr ont, hade ej druckit som hon borse. Vet kom och gav dropp och hjälpte...
Svar
11
· Visningar
1 220
Senast: Freazer
·
  • Artikel
Hästnyheter Jan Hellstedt vaknade upp en morgon och var förlamad upp till bröstkorgen. Ett drygt år senare kämpar han fortfarande med sjukdomen. Och...
Svar
0
· Visningar
232
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp