Viljas hälta. Råd och tips mottages!

Älskar när man lägger upp en fin bild på Vilja, skriver hur dåligt jag mår, att jag inte vågar köpa hund på ett tag och hur jag önskade Vilja kunnat få stanna kvar.

Så skriver en Aussie uppfödare såhär- " Stämmer det att du tagit bort 4 unghundar på 2 år? " och sen bara fortsatte det.

Så ja, skit snacket sprider ju sig kan man ju säga.
Blev otroligt ledsen över hennes kommentar och hela den dagen var förstörd.

Vilja ska tas bort på torsdag hos den sista veterinären vi var hos senast 💔😭.
Hon har fått maxdos smärtstillande nu sen sist vi var där. Men hon kan oavsett vakna och halta från start. Men vi ville ändå ha denna sista tiden med henne och bara få vara, åka bada och sånt.

Har fått blockera flera olika Mas uppfödare och även folk jag trodde var mina vänner inom Mas världen då alla hoppat på mig och trakasserat mig på facebook.

Bland annat skrev viljas uppfödare detta "Du väljer enklaste vägen för dig och inte hunden".
Då viljas uppfödare tydligen har fått 2 veterinärer att säga att Vilja kommer bli helt återställd efter operationen.. Trots att mina individuella veterinärer sagt tvärt om och "dömt" ut henne.


Så ja får se om det ens någonsin blir fler hundar.

Trots att det jag mest vill är att ha en frisk hund jag kan träna/tävla med i olika roliga grenar och bara testa oss fram och ha roligt.
Men vågar inte med tanke på Fixa´s uppfödare och nu Vilja´s
 
Uppfödaren
 

Bifogade filer

  • 20200623_215322.jpg
    20200623_215322.jpg
    115,2 KB · Visningar: 367
Vad folk börjat kommentera på min Facebook. Detta en Aussie uppfödare som jag en gång för några år sedan mejlat med.

Så ja.. riktigt ledsen över denna kommentaren.
Har tappat all nöje med att ha hund.. jag försöker verkligen till 110 % att ge mina hundar bra mat, hälsosamt liv, ja ett så bra liv de kan få.

Brinner så hemskt mycket av att träna hund eller ja de lilla jag hunnit. De har varit så otroligt roligt och jag har verkligen levt i de stunderna.

Men jag är LIVRÄDD för att köpa hund igen och jag vet inte om jag någonsin kommer våga det.
Sen vet jag inte ens om någon kommer vilja sälja till mig nu med alla rykten 😞.
 

Bifogade filer

  • 20200623_221714.jpg
    20200623_221714.jpg
    75,7 KB · Visningar: 404
Senast ändrad:
Men jag är LIVRÄDD för att köpa hund igen och jag vet inte om jag någonsin kommer våga det.
Sen vet jag inte ens om någon kommer vilja sälja till mig nu med alla rykten 😞.

Vettiga uppfödare säljer valpar genom att ta reda på fakta och inte genom att tro på rykten, så om någon uppfödare nekar dig en valp baserat på att du haft oturen att köpa trasiga hundar från andra uppfödare ska du nog vara tacksam för att du slapp undan ännu en märklig uppfödare :up:
 
Älskar när man lägger upp en fin bild på Vilja, skriver hur dåligt jag mår, att jag inte vågar köpa hund på ett tag och hur jag önskade Vilja kunnat få stanna kvar.

Så skriver en Aussie uppfödare såhär- " Stämmer det att du tagit bort 4 unghundar på 2 år? " och sen bara fortsatte det.

Så ja, skit snacket sprider ju sig kan man ju säga.
Blev otroligt ledsen över hennes kommentar och hela den dagen var förstörd.

Vilja ska tas bort på torsdag hos den sista veterinären vi var hos senast 💔😭.
Hon har fått maxdos smärtstillande nu sen sist vi var där. Men hon kan oavsett vakna och halta från start. Men vi ville ändå ha denna sista tiden med henne och bara få vara, åka bada och sånt.

Har fått blockera flera olika Mas uppfödare och även folk jag trodde var mina vänner inom Mas världen då alla hoppat på mig och trakasserat mig på facebook.

Bland annat skrev viljas uppfödare detta "Du väljer enklaste vägen för dig och inte hunden".
Då viljas uppfödare tydligen har fått 2 veterinärer att säga att Vilja kommer bli helt återställd efter operationen.. Trots att mina individuella veterinärer sagt tvärt om och "dömt" ut henne.


Så ja får se om det ens någonsin blir fler hundar.

Trots att det jag mest vill är att ha en frisk hund jag kan träna/tävla med i olika roliga grenar och bara testa oss fram och ha roligt.
Men vågar inte med tanke på Fixa´s uppfödare och nu Vilja´s

Men alltså, va fan. Det är ju inte så att du velat det här? Eller att du gjort något för att det ska bli så?
Usch så tråkigt när det blir ett drev. Du är ju snarare ansvarsfull som gör allt du kan för dina hundar! ❤️
 
Men alltså, va fan. Det är ju inte så att du velat det här? Eller att du gjort något för att det ska bli så?
Usch så tråkigt när det blir ett drev. Du är ju snarare ansvarsfull som gör allt du kan för dina hundar! ❤

Ja jag försöker verkligen det 😞. Jag vill inget hellre än att ha en frisk hund jag kan få leva mitt liv med och träna/tävla i olika sporter så som rally, agility, lydnad, vandra i skogen, bada på stranden och bara hänga ihop.
Jag försöker allt jag kan för att kunna göra detta så som köpa bra foder, gå kurser, bära ut och in från bil, bilbur så de åker säkert, ta hissen så de inte går i trappor, aktar så de inte hoppar upp och ner för soffan.

Kan skriva en hel bok..

Och varför skulle jag vilja ta bort en hund som äntligen kommit ur valpstadiet, kan gå lös överallt, är i en ålder där man kan börja träna lite mer seriöst.
Ja menar vem vill inte göra om valpstadiet 2789 gånger. De är ju så kul 😞😅.

Nej finns ingen logik alls i detta mer än att uppfödarna inte vill erkänna att deras valp har genetiska skador.
Antagligen för de vill ta valpar på syskonen/föräldrarna till hundarna.

Vet tex att fixas uppfödare ska ta valpar på hennes mamma..
Och att viljas uppfödare vill ta valpar på hennes helsyskon.

Men ja detta är en riktigt skit situation.
 
@border_kelpie Tänker på dig idag och hoppas ni haft ett par fina dagar det sista :heart
Känner så med dig, förstår din rädsla för att skaffa ny hund, och din frustration kring hur dina uppfödare agerat och agerar. Jag hoppas du med tiden ska komma stärkt ur det här, med vetskapen om att du gjort vad du kunnat för dina hundar och det är sådana ägare alla hundar vill ha och behöver. Förhoppningsvis kommer du om ett tag tillbaka till hundsporten och glädjen med att ha hund. Peppkramar, om du vill :heart
 
Nu har vilja stilla somnat in med huvudet i mitt knä 💔😞.

Veterinären va jätte ödmjuk och vilja var inte rädd eller nervös en enda gång, då vi tog det i hennes takt.

Kommer för evigt sakna Vilja och hennes roliga påhitt ❤😭.
Men nu är hon fri från smärtan 💔.
 

Bifogade filer

  • 20200615_202324.jpg
    20200615_202324.jpg
    526,4 KB · Visningar: 236
Nu har vilja stilla somnat in med huvudet i mitt knä 💔😞.

Veterinären va jätte ödmjuk och vilja var inte rädd eller nervös en enda gång, då vi tog det i hennes takt.

Kommer för evigt sakna Vilja och hennes roliga påhitt ❤😭.
Men nu är hon fri från smärtan 💔.
:heartheart:heart Beklagar det du har behövt ta dig igenom. :heartheart:heart
 
Nu har vilja stilla somnat in med huvudet i mitt knä 💔😞.

Veterinären va jätte ödmjuk och vilja var inte rädd eller nervös en enda gång, då vi tog det i hennes takt.

Kommer för evigt sakna Vilja och hennes roliga påhitt ❤😭.
Men nu är hon fri från smärtan 💔.
Jag beklagar din förlust, men av det lilla jag sett så tror jag också att hon inte mådde bra av att ha så ont och visade det tydligt. Jag vet inte om det är till någon tröst men jag tror att du tog det bästa (och svåraste) beslutet som man kunde ta!
Beklagar sorgen och smärtan efter förlusten :heart
 
Beklagar verkligen. Men det är verkligen starkt gjort av dig.
Hon hade ont, jätteont. Och allt det fick ju henne att må dåligt mentalt också. Du gjorde vad du kunde, och när du inte kunde göra mer så gjorde du det sista och viktigaste du kunde för henne. ❤️
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag står i ett svårt dilemma, min Malinois hane Herax på 3.5år har sen dec 2020 haft rörelsestörningar och olika symptom ifrån...
Svar
2
· Visningar
2 114
Senast: WildWilma
·
Hästvård Någon som har synpunkter och tankar om detta resonemang? @spaderÄss eller nån? Why do ‘cresty’ necks suddenly go rock hard? This...
Svar
0
· Visningar
756
Senast: MonteRose
·
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
4 921
G
Ekonomi & Juridik Jag har blivit offer för ett försök till internetbedrägeri! Därför vill jag varna andra om detta och publicera mail som jag fått av...
Svar
7
· Visningar
3 442
Senast: terese
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp