Vilka är rakare än M&N?

Ackio

Trådstartare
Jag har fått höra att M&N är rak. La den på min unghäst och nej, för svängd? Rätar han på sig glappar den bak och den är inte för vid fram vad jag kan se heller. Behöver en 17,5-18" som inte har för lång anläggningsyta men med rätt bra stöd då det är unghäst som ska ridas in.
Den kan inte läggas längre bak för då hamnar den för långt bak på ryggen och han är rätt rak när han rör sig så känns som helt fel sadel för honom. Försökte dra bak den mer men då hamnar den för långt bak :( så tror jag behöver en "kortare".

Så ligger M&N på honom när han står still:

20140204_081740.jpg


20140204_081717.jpg


20140204_081726.jpg


Och sänker han huvudet så ja..

20140204_081732.jpg


1265421_165243297013483_1402554736_o-768x1024.jpg


20140103_143500-1024x767.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Vilka är rakare än M&N?

Testa knights Eva Marion. Har en till min som är väldigt rak
 
Sv: Vilka är rakare än M&N?

Har inte reflekterat så mycket över längden faktiskt. Min har ganska lång rygg.
Men upplever inte att den är mycket längre än min M&N på 17 tum

Knightsen är 17.5
 
Sv: Vilka är rakare än M&N?

Tack. Ska kika och mäta :) Se om nån jag känner har en och kan mäta.
 
Sv: Vilka är rakare än M&N?

Sadeln ser ut att ligga för långt fram, och är nog fel modell för hästen.

Sadlar som kan vara värda att testa är Albion K2, Passier, Crown, nyare M&N än den på bilden.
 
Sv: Vilka är rakare än M&N?

Cliff Barnsby kan passa de har rakare modeller och inte jättelånga.
Ttillräckligt kort för min korta islänning iaf :)
 
Sv: Vilka är rakare än M&N?

Håller med Feel.
Nyare M&N är rakare och har mindre bossor
 
Sv: Vilka är rakare än M&N?

Tack för tipsen :) Kollar runt för fullt för se om man hittar något i närheten att pröva :)
 
Sv: Vilka är rakare än M&N?

Vi köpte en begagnad Kieffer med omvärmningsbar bom och fick den omgjord så den passade den häst jag hade då som hade spikrak rygg.
 
Sv: Vilka är rakare än M&N?

Startrekk dressyr kanske skulle kunna vara ngt? Stabil bomlös som ser ut som en bomsadel. Järn fram.
 
Sv: Vilka är rakare än M&N?

jag har en wintec isabell werth till min rakryggade häst. den finns i läder också (bates).
 

Liknande trådar

Utrustning Herregud ! Är i sadelträsket DELUXE (igen) 😐 Hur svårt kan de va att finna en bra dressyrsadel till mig och hästen 😣 Tycker jag...
Svar
5
· Visningar
1 073
Senast: poetin
·
Utrustning Är i akut behov av ny sadel till hästen. Har några andar trådar här där jag testar två sadlar, Prestige Michel Robert(34/17 ullstoppad)...
Svar
7
· Visningar
2 317
Senast: Oknytt
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 305
  • Artikel
Dagbok Det är så konstigt. Ibland kan jag känna det som att jag hamnar i ett ”förvildat” läge där jag plötsligt blir som skygg för allt och...
Svar
1
· Visningar
610
Senast: Tualma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp