Vilka ben är bra?

Sorry, jag var kanske lite otydlig...

Du har förstått exakt vad jag var ute efter. :)
 
Jag har inga riktiga belägg för det utan går bara efter vad jag själv upplevt med min egna hund. Hon äter bara råa ben, rått kött och grönsaker. Hon får alltså ingen hundmat med konstiga konserveringsmedel och sånt som jag inte vet exakt vad det är. Det fungerar jättebra för oss och jag känner mig trygg i att jag alltid vet vad hon stoppar i sig.

Det som gör mig skeptisk till rökt mat är på grund av egna upplevelser med bland annat rökta märgben och rökta grisöron. Hon har en enda gång fått ett rökt märgben vilket hon bara hann tugga på någon minut innan hon bitit loss en hård supervass bit. Sen var det liksom slut på det roliga, jag vågar inte låta henne ha sådan saker. Rökta grisöron brukar alltid resultera i lös mage, även om min toffla alltid bara är lös i magen under en enda "bajssession" så känns det onödigt. Hon gillar iofs grisöronen men det finns bättre saker att ge henne om hon behöver sysselsättning en liten stund. Färska märgben eller ett litet köttben av nåt slag. Håller henne dessutom sysselsatt bra mycket längre än ett grisöra. :)

/Fluffboll
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp