Vilka färger till fux?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare armando
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 48
  • Visningar Visningar 16 512
Sv: Vilka färger till fux?

När min fuxiga häst var yngre hade hon sån där traditionell fuxfärg och då köpte jag allt läder i svart. Tycker det passar bäst till de ljusare eftersom brunt kan bli lite blekt och mesigt.
Men sedan har hon blivit riktigt mörk i färgen och jag ångrar att jag inte satsade på brunt för det är ju igentligen finast! :)

Brukar ha vita benskydd och sedan creme, oliv, beige, marinblått till det! Hon passar i allt förutom klara färger. Ska nog våga prova mörklila som någon ovan nämde, låter riktigt snyggt!

kl

Jag lägger (som vanligt när det gäller fux och färg) in min bild på min fux med gult bittles bridle -URSNYGGT!!!

Sen tycker jag att man ska ha mörkbrunt - brunt läder, inte svart.

Det var någon som skrev att man inte fick ha rödbrunt på fux, min sadel är i den färgen och jag tycker det funkar super.

sidepull.jpg

Här är han förresten i röd repgrimma - oxå jättesnyggt!

Bork.jpg

GRÖNT är jättefint på schabrak, benlindor osv. Typ mörkgrönt, inte allt för klar eller ljus grön. .

Svart träns o sadel, tycker jag. ... :)

Det beror ju på nyans på hästen, men jag skulle säga att svart är ett säkrare kort. Marinblått, skogsgrönt, vinrött och creme tycker jag passar bra på t.ex. schabrak och lindor.

Absolut inte lila i alla fall, inte i någon nyans alls, och gult ser även det ganska hemskt ut på fuxar, enligt min mening.

Blått, kornblått eller mörkblått. Obs, lägg även märke till mina 20 år gamla matchande Pikeurbrallor med lappar på knäna:angel:
Bla778tt-1.jpg

Eller grönt:idea:
gro776n-1.jpg

Vitt är annars väldigt snyggt överlag på en fux. Jag tycker att rätt brun färg är snyggt, jag har mörk choklad. Men svart träns och sadel är även det snyggt på fuxar. Absolut inte rödbrunt läder:eek:
Beige och brunt kan vara snyggt. Jag har ett orange shabrak som är snyggt, men absolut inte rött!

Min förra häst va mörk fux, hade mörkbrunt läder (klart snyggast!) På shabrak o sånt hade jag ganska mkt olivgrönt o naturfärger, jättefint på henne. Även mörkblått, mörkgrönt, mörkgrått, mörkbrunt, cremefärgat.
På skydd hade hon mest bruna, passade bäst i det, men även svarta.
Nuvarande hästen e oxå fux, fast ljusare. Mörkbrunt läder. Shabrak osv har han lite alla möjliga färger: mörkblått, duvblått (blå/grå), mörkgrönt, nåt lite klarblå-färgat shabrak, ganska mkt grått, lite svart, cremefärgat o vitt.
Hans skydd är svarta o gråa, även förra pållens bruna skydd passar bra på honom.

Färger jag INTE skulle använda på en fux (inte på nån häst...) e väl typ gult, lila, rosa, rött, mintgrön, turkos osv. För mkt svart o vitt tkr jag inte heller är snyggt. Jag håller mig till det klassiska med blått o grönt, o sen brunt läder!

brunt på läder.
vitt, creme, brunt, marinblått och grönt är snyggt till fuxar, även gult kan vara snyggt i rätt nyans.

en fux får absolut inte ha: rött, vinrött, lila rosa och orange..:devil:

jordfärger!
creme,sand,beige,bruna nyanser,olivgrön, khaki...
brun sadel och brunt träns är snyggast,nyansen beror på fuxens nyans.

Hahaha, min guldfärgade fuxpojke är såååååå söt i sitt hallonröda catagotäcke :banana: :D :bump: :banana:

Var egentligen menat till mitt mörkbruna sto men blev för stort, så han fick det istället :p

Är faktiskt inte så hemskt som man skulle kunna tro :D

Mina schabrak till min fux är typ Mörkblått, mörkgrönt, ljus beige, Mörkbrun, ljusblå, olivgrön mm.. de e han fin i ;):banana:

kl

Jag lägger (som vanligt när det gäller fux och färg) in min bild på min fux med gult bittles bridle -URSNYGGT!!!

Sen tycker jag att man ska ha mörkbrunt - brunt läder, inte svart.

Det var någon som skrev att man inte fick ha rödbrunt på fux, min sadel är i den färgen och jag tycker det funkar super.

sidepull.jpg

Här är han förresten i röd repgrimma - oxå jättesnyggt!

Bork.jpg

Nämen vilket läckert "bittles bridle" var har du köpt det, vad kostade det? Tycker du det fungerar bra?

Hos en tjej som heter Annika på www.svartarbo.com
Hon har dem inte ute på sidan så jag vet inte om hon säljer dom.

Både jag och hästen älskar det! :love:
Och det är så bra för det är bara att slänga in i tvättmaskinen när det är smutsigt! :bow:

Kunde välja mellan flera olika färger - men tyckte detta passade bäst till min pålle! :cool:

Hos en tjej som heter Annika på www.svartarbo.com
Hon har dem inte ute på sidan så jag vet inte om hon säljer dom.

Både jag och hästen älskar det! :love:
Och det är så bra för det är bara att slänga in i tvättmaskinen när det är smutsigt! :bow:

Kunde välja mellan flera olika färger - men tyckte detta passade bäst till min pålle! :cool:

Verkligen kanonfint, mailade - hoppas jag får tag på ett jag också. :)

Skogsgrönt så klart, gärna med små detaljer i guld. Lädret ska vara brunt eller tabacco. Benskydd svarta i terrängen och vita på dressyrpassen. Jag har inte min vackre fux kvar i livet längre utan nu är det kolsvart häst som gäller så nu får man tänka om med allt vad det gäller färger.

Till en svart häst tycker jag att blått, kungsblått är hyfsat snyggt och lädret svart. Min härliga dressyrsadel är mörkbrun och om den passar honom framöver så behåller vi den.:love:

brunt läder, bruna senskydd och blå, grön och "jordfärger" till shabrack/vojlock:)

jag har en fux som jag har grönt och rött till :D.. det tycker jag är snyggt iaf. men jag tycker löjusblått är det absolut fulaste förgen!!

Liknande trådar

Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 215
Senast: Capybara
·
Utrustning Jag gillar inte att rida med skydd eller lindor pga värme och har aldrig sett nåt behov av det förrän Barkas nuvarande ligamentskada...
Svar
11
· Visningar
525
Senast: Elo
·
Övr. Hund Husky finns ju i en hel del olika färger och teckningar. Vit, svart, svart-vit, brun, brun-vit, viltfärgad, tror jag det heter, grå... 2
Svar
24
· Visningar
1 836
Senast: geting
·
Övr. Hund Jag ska köpa en ny sele till min aprikosröda dvärgpudel som när solen lyser ser gyllene ut i pälsen. Jag har nästan bestämt mig för...
Svar
11
· Visningar
1 042
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka