Vilka färger till fux?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare armando
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 48
  • Visningar Visningar 16 512
Sv: Vilka färger till fux?

*knapplån och skakar förhoppningsvis liv i tråden...* :angel:

Jag ska ev. köpa en fux för första gången i mitt liv. Och istället för att alla bara skriver vilka färger som är snygga så kan väl ni (ok en del har redan gjort det) som har fuxar visa upp bilder med utrustning på - tack så mkt! :bow:

Här kommer en färgglad fux, matchande ljusblått schabrak ingår..
marmis4.jpg

mvh el

Jag tycker att fuxar gör sig speciellt bra i grönt! :)

har tyvärr ingen bild att visa upp. Men om jag hade haft en fux, så hade jag absolut satsat på grönt! :D

Min islandshäst är ljusfux med vit man & svans och passar fint i färgerna olivgrön, beige, brunt, sand & cremevit.
Min sadel är svart men tränset jag har just nu är brunt, matchar inget vidare.

Sedan passar han väldigt bra i blått, men det var min förra häst färger så det undviker jag, dock har han en blå grimma.

Orange, gult, rosa & rött tycker jag inte om. /Linda

rött funkar om det är rätt nyans.. jag har en röd och vit grimma som passar jättebra!
8723786.jpg

även ljusblått och brunt är fint!
8578632.jpg

8749496.jpg

Min sköthäst är fux och otroligt söt i marinblått och beige. Jag tror att alla dova färger fungerar på en fux. Det ska vara ganska naturligt och inte för skrikigt.

Personligen föredrar jag brunt läder. Det ska inte vara rödbrunt utan bara brunt. Helst mörkbrunt till en fux.

Tack för era bilder :bow:

Tyvärr blev det ingen fux dock för den var inte OK... :(

Har en svettfux och jag skulle aldrig sätta på henne vinrött eller rött.. det skär sig. Samma som rosa eller ljuslila.

Jag använder mkt marinblått och mörkgrönt. Sen har jag köpt ett ljusgult-vaniljfärgat schabrak... Hon skulle nog passa i beiget också, men det blir inget för jag tycker beiget är trist.

Liknande trådar

Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 215
Senast: Capybara
·
Utrustning Jag gillar inte att rida med skydd eller lindor pga värme och har aldrig sett nåt behov av det förrän Barkas nuvarande ligamentskada...
Svar
11
· Visningar
525
Senast: Elo
·
Övr. Hund Husky finns ju i en hel del olika färger och teckningar. Vit, svart, svart-vit, brun, brun-vit, viltfärgad, tror jag det heter, grå... 2
Svar
24
· Visningar
1 835
Senast: geting
·
Övr. Hund Jag ska köpa en ny sele till min aprikosröda dvärgpudel som när solen lyser ser gyllene ut i pälsen. Jag har nästan bestämt mig för...
Svar
11
· Visningar
1 042
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka