Bukefalos 28 år!

Vilka har akutmottagning i sthlm?

G

GaurdianAngel

Vet att Bagarmossen har öppet för akut sjuka djur, men vilka mer har det? Åker inte till Bagis i första taget, så vet ni vilka som har öppet kväll och nattetid?
 
Sv: Vilka har akutmottagning i sthlm?

Såvitt jag vet är Bagis det enda som har dygnet runt öppet i STockholmsområdet?

Djurakuten vid Odenplan hade kvällsakut förr iaf, öppet till 22, men det är 6 år sen jag var där så jag ska inte svära på att de ens finns kvar än.

När jag åkte med lillvovvan (jag bor inte i SThlm men sak samma) så vill jag eg INTE åka till Ultuna (öppet till 22 alla dagar), men då fanns det bara Bagis och Strömsholm kvar, så det fick bli Ultuna ändå *morr*
 
Sv: Vilka har akutmottagning i sthlm?

Dom som har NATTöppet är Bagis och Ultuna, jag har själv valt Ultuna ett par ggr då jag tycker bagis är drygt.
Kvällsöppna finns det väl en del, Albano och Djurakuten har t ex öppet till 22. Arninge djurklinik och djurkliniken Roslagstull har öppet till 21 (mån-tors), det är några iaf.
 
Sv: Vilka har akutmottagning i sthlm?

Ok, tack för Era svar!

Natten blev lugn så det behövdes inte.
 
Sv: Vilka har akutmottagning i sthlm?

Zoya skrev:
Dom som har NATTöppet är Bagis och Ultuna, jag har själv valt Ultuna ett par ggr då jag tycker bagis är drygt..

Ultuna har INTE nattöppet längre!

De stängde dygnet runt jouren i höstas och har nu öppet till 22 alla dagar. Dock om du kommer in 21.55 så sparkar de inte ut dig kl 22 utan de jobbar med hunden så länge det behövs.

Men det har INTE nattöppet eller dygnet runt jour längre!

Så det är Bagarmossen och Strömsholm (jättekul för mig som bor 8 mil norr om Ultuna) eller distriktsveterinären om det händer något nattetid.
 
Sv: Vilka har akutmottagning i sthlm?

Jag trodde att det bara var hästakuten som stängdes nattetid, inte smådjur men jag vet inte så du har säkert rätt....
 
Sv: Vilka har akutmottagning i sthlm?

Zoya skrev:
Jag trodde att det bara var hästakuten som stängdes nattetid, inte smådjur men jag vet inte så du har säkert rätt....

De stängde smådjur sen med, minns inte exakt när, men nu i höst någon gång. var notis om det i tidningarna (och kom på lokalnyheterna). Jag var ju in med lillvovvan akut 3 november och då hade de haft stängt ett tag. Men tar man sig bara in genom dörrarna innan klockan 22 så, de jobbar vidare med hunden så länge det behövs, och de har inneliggande djur på natten.

(Jag och lillvovvan var kvar till midnatt, vi kom in vid nio, och hon avlivades 20 i 12 ungefär)
 
Sv: Vilka har akutmottagning i sthlm?

Vet inte om ni nämnt dessa, men vi åker till de här
Vi kom dit typ halv tio en gång, och fick stanna tills allt var klart... Det var ju några år sen, så de kanske inte är så snälla idag...men jag tycker de ger bra service.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
1 945
Senast: Mkb
·
Hundhälsa Nu orkar jag inge mer. Nu är 4 av 5 djur hemma sjuka och behöver veterinärvård. Hundarna är såklart jobbigast när dom är dåliga. Ena...
Svar
6
· Visningar
1 697
Senast: BornAgain
·
Hundhälsa I våras fick min lilla JRT tik på 14 år akut bukspottskörtelinflammation. Hon blev pigg och frisk på mindre än en vecka och blev...
2
Svar
22
· Visningar
2 247
Senast: tanten
·
Hundhälsa Pankreatit, sänka 100, anemi, noll blodplättar, inflammerad tarm. Snabb förklaring. Under påsken ringde hundvakten och sa att hunden...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
10 568
Senast: solrose00
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp