Vilka kommandon använder ni?

"Backa, min, varsågod,visselkommando för kom, och stanna" är de vanligaste dagliga kommandona här. Min betyder att katterna är mina, och han får inte störa dom eftersom ena katten är skeptisk mot honom så kontakt dem emellan får ske på hennes villkor.

Han kunde redan sitt namn när han kom hit så det viktigaste för oss blev stanna och varsågod.
 
Vilka är de mest användbara kommando ni har till era hundar?
"Gå och lägg dig" alt "gå i bädden". Betyder samma sak, dvs gå till din bädd och stanna där. Sambons labbe kan den första och min numera bortgångna borzoi kunde det senare. "Stanna" är också ett användbart kommando så att man kan öppna dörrar osv utan att hunden går ut.

Vilka är de första ni lär in när ni får hem en hund?
"Nej", "vänta", "gå och lägg dig", "stanna", "kom hit".

Vilka tycker ni har varit enklast att lära in?
Tycker inte egentligen att någon av de vi använder är speciellt svåra att lära in. Skulle vara inkallningen isf när där är andra frestelser runt om.
 
Som ovan naturligtvis inkallning, men ett användbart kommando vi har är ”Upp”. Betyder upp på en sten, trädstam, dikeskant eller liknande. Går ju oftast med hundarna lösa, och ibland får de följa med när jag rider, och då vill jag snabbt få undan dem från vägen om vi möter nån, bil, cykel, människa.
 

Liknande trådar

Hundträning Balder är drygt 1,5 år och kom till oss i början av juni. Han har ett speciellt förflutet som innebär att han aldrig fått någon direkt...
2
Svar
29
· Visningar
2 568
Senast: Pilot
·
Hundträning Hur har era hundar det med ordförståelse och hur tänker/gör ni för att lära in nya ord? Min vuxna hund är och har alltid varit väldigt...
Svar
5
· Visningar
577
Senast: Ainon
·
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
2 667
Senast: Dentaku
·
Övr. Hund Jag funderar till och från på att skaffa en hund. Jag har ingen aning om ras och det är i nuläget inte intressant heller eftersom jag...
Svar
19
· Visningar
1 708

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp