Vilka muskler?

Elisha

Trådstartare
Vilka muskler är det som gör att man sitter upprätt i sadeln :confused: Vad jag menar är alltså att när jag rider dressyr och sitter ner i sadeln, blir jag gärna liite i bakvikt, väldigt lite och inget som direkt stör men vad ska jag träna för muskler för att sitta mer upprätt?
Eller är det bara att träna, träna, träna på att sitta rakt upp? :idea:

Sv: Vilka muskler?

Magmusklerna :D
Jag har även fått tipset att träna upp och stretcha ljumskarna.

Vilka muskler är det som gör att man sitter upprätt i sadeln :confused: Vad jag menar är alltså att när jag rider dressyr och sitter ner i sadeln, blir jag gärna liite i bakvikt, väldigt lite och inget som direkt stör men vad ska jag träna för muskler för att sitta mer upprätt?
Eller är det bara att träna, träna, träna på att sitta rakt upp? :idea:

Magen, som föregående skrev... bukmuskulaturen kommer ju även att stärkas med mer ridning, men kan ju med fördel kompletteras med andra träningsformer. ju mer man rider, ju mer kommer alla muskler att utvecklas. även ryggen kommer att bli starkare.

Jo, jag rider ju varje dag och har gjort det i 3 år så jag borde vara med tränad än vad jag är:smirk: haha:D

Jag känner mycket i ryggmusklerna när jag rider i alla fall. Men som alla redan sagt, mag- och ryggmuskler.

Dessutom är det dumt att bara träna magmuskler, man ska helst träna ryggmuskler också så att det blir lika. ^^

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har precis köpt en häst på 6 år. Jätte lugn och snäll att rida, kommer om ett tag. Han behöver bygga lite mer muskler pga inte...
Svar
16
· Visningar
1 559
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 270
Senast: Nota
·
Hästmänniskan Ni vet när man vill ha något riktigt illa och det då verkar som alla andra i världen har det förutom du? Känns verkligen som varenda... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 428
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 031

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Vad har ni för klösträd?

Hästrelaterat

Tillbaka