Vilka muskler....

Sv: Vilka muskler....

nääe, ja ville inte ge nån lektion, blev mest lite förvånad då det verkade som om folk trodde att vi hade muskler i höfterna :smirk:

Annars klagar ja inte på dina inlägg, tycker de låter bra :)

"Höfterna" är ju en komination av en massa enskilda muskler som på ett eller annat sätt sammarbetar med varandra. Fråga inte mer nu, jag är ingen expert...! De arbetar stabiliserande för ryggen och hjälper till att sträcka ut benet när vi springer( i avstampningsfasen) och drar fram det - och håller benen sträckta och raka när vi står upprätt.

jo, det förstår jag. men d e väll ändå musklerna i rygg och mage osv ? elr är jag helt ute å cyklar ?

och ivilket fall som helst, kanske en onödig kommentar från mig från början... tyckte bara d var intressant, då jag inte fann ... mig veterligen... några muskler där..:)

Okej, jag visste inte att magmusklerna tränades så speciellt mkt, men det gör de tydligen..?? :idea:
Så vilka muskler ska ha kompletterande träning: alltså lårens baksida, rygg, axlar....men hur är det med höfterna och baken?? Just curious ...:D

jak ääner av mina magmuskler efter alla hårda pass... så ja är helt säker på att man använder dom vid dressyrr iaf:)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är en rutinerad ryttare men är även 50+ och med två års gamla frakturer i ryggen. Jag rider och hoppar regebundet, van att rida lite...
Svar
1
· Visningar
219
Senast: ponny
·
Ridning Hej! Jag har precis köpt en häst på 6 år. Jätte lugn och snäll att rida, kommer om ett tag. Han behöver bygga lite mer muskler pga inte...
Svar
16
· Visningar
1 563
Senast: Edla
·
Anläggning Är i tankarna att bygga flera boxar. Vill ha skivor inte plankor. Vilken tjocklek behöver man använda om man använder osb? Jag läste...
Svar
3
· Visningar
371
Senast: Blyger
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
443
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈