Vilka paddar under lindorna?

Sv: Vilka paddar under lindorna?

Tygöverdragna vaddstycken tycker jag funkar bäst till ridlindor. Smidiga och bra (dessutom de enda som har rätt storlek till min hästs ben..). Tjockare paddar under stallbandage.
Lindar inte så ofta dock, hade jag gjort det kanske jag hade köpt på mig dyrare paddar, men de jag har funkar bra.

Håller med, dom är överlägset bäst, använder bara såna!

Under stallbandage har jag Equilines jättestora "dynor".

Har också Equilines stora paddar, supermysiga Fungerar ej så bra till hästar som äter på lindor/paddar.

Min äter bara på sånt han inte gillar, tex vissa benskydd biter han sönder och tar av sig direkt. :p
Dom stora mysiga paddarna tycker han om att ha på sig så dom rör han inte. :D

använder teddy/fleece paddar under ridnning
och några isamma material fast tjockare under stallbandagen

Liknande trådar

Hästvård Jag pratade med två veterinärer på kliniken när jag var där för Barkas senaste ultraljud. De kunde båda tänka sig att problemen vid... 2
Svar
20
· Visningar
1 899
Senast: sorbifolia
·
Utrustning Hej Behöver lite tips. Har en kvalitetssadel "Butet" som är något smal vid manken och vid sadelprovning sa sadelprovaren att jag...
Svar
16
· Visningar
857
Senast: Smultron
·
Hästvård Jag har snubblat över några trådar på FB på sistone om alternativbehandlingar av hästar (avmaska med örter, inte vaccinera...
Svar
6
· Visningar
434
Senast: animalasia
·
Hästvård Min islandshäst har haft återkommande skador ända sedan jag köpte honom för 2 år sedan. Innan jag köpte honom har han bara gått på bete... 2
Svar
30
· Visningar
2 084
Senast: Noxos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Hönstråden II
  • Somna in hemma