vilka sadlar?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare cerrox
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 28
  • Visningar Visningar 2 196
Sv: vilka sadlar?

hur lång rygg han har!? hmm.. menar du hela ryggen då? jag har inte mätt den, men han har iallafall 135 i täcken. ;) men du menade säkert något annat mått!? :D

jag har 17" i min nuvarande sadel, men det märker jag att det är för lite. man ska väl få in en hand bakom baken i sadeln, vilket jag inte får?? så 17,5" eller 18" passar nog bättre. vet inte hur pass mycket större en 17,5" är än en 17"!?? kanske måste gå upp ända till 18"!??

ja, det verkar som att globus är bäst i pris av den typen av sadel som jag ska ha. vill gärna prova den, ska se om jag kan hitta några andra begagnade sadlar av dom märken du nämde att prova också. är även lite smått intresserad av griffin sadeln också. men tyvärr är jag skadad & har inte blivit friskförklarad ännu. så jag har lite svårt att rida just nu. :(

Nej, jag menar, hur lång rygg har hästen mellan bogbladets yttersta läge till det 18:e revbenet?

Det skiljer sig oftast 1 cm mellan 17" och 17,5". Men det skiljer sig oftast 2 cm mellan 17,5 och 18".
Och med tanke på att du avr lång också kommer du nog behöva mer utrymme för dina ben.

Maila mig när du är frisk så kan jag se om vi kan köra förbi...

ok. hur lång han är mellan bogbladets yttersta läge till det 18:e revbenet vet jag faktiskt inte. men jag ska mäta det. :D

tack för att du redde ut vad det är för skillnad i sits storlekarna. :) men har jag verkligen sagt att jag är lång!? :confused: bara undrar, för jag är faktiskt inte överdrivet lång! :D mäter 165 cm över marken. men har ganska stor bak. så 17.5" eller 18" får jag nog allt ha. :smirk:

& japp, har du kvar sadeln då vill jag gärna prova den. :)

Jaha, då kanske det var en annan intressent som var den långa då. Det är en som heter samma som dig som har mailat ;)

Vilken byxstorlek behöver du?
För då var du inte särskilt lång :D

jaså, en till med samma namn, där ser man. ;) för jag är ju inte direkt lång, men har ungefär storlek 40 i byxor.

Stübben!
Folk säger att de är fårda men de är de inte. ( inte de nya iallafall)
De är märkes sadlar som håller i många många år! + de är inte så himmla dyra.. Det är bra andre hands värde på dem.
Ingen skit sadel som sådana franska eller italienska sadlar. De håller inte i längden.
Jag köpte mina -04 då var vi och tittade på massa olika ställen och de flesta tyckte att stübbens var en jätt ebra sadel en utav de bästa. Även jensen sa det trots han vill sälja sitt egna märke.

Go Stübben!:p

Men det är olika för olika ryttare.. men nu vet du vad jag tycker.:D

tack för svar. men tydligen så passar inte stübben sadlarna den typen av häst som jag har!? fast jag tror ändå inte att jag hade velat ha en sådan sadel, för det är faktiskt så att min bak tycker att dom är föör hårda. :smirk: fast då har jag ju inte provat dom nya. ;)

Liknande trådar

Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
186
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
981
Senast: Esmeralda
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 291
Senast: iNHALE
·
Utrustning Då fröken häst är en riktig prinsessa på ärten så har hon bestämt sig för att sadeln inte passar längre. Teorin är att den blev för smal...
Svar
4
· Visningar
885
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka