Vilka snösulor?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare eiwo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 849
E

eiwo

Ja, som rubriken säger, vilka snösulor tycker ni är bäst? Förra året gick min häst barfota hela vintern eftersom han inte reds, men nu blir det till att sätta på skor och självklart snösulor. Förrförra året hade han kopior av 'snowgrips' eller vad de heter fram och 'hela' sulor bak eftersom de andra i stallet hade så och jag inte var där och kunde säga något om det :p Det fungerade bra och jag funderar på att göra likadant i vinter igen, men jag funderar på om dessa 'hela' sulor kan ställa till problem? Man kommer ju inte åt att kratsa hovarna, det finns ju ett litet hål vid ballarna där det kan komma in skit, men hur stor är risken för det? Och kan man få ut det?

Äh, jag är bara svamlig just nu, har inte sovit tillräckligt :p Hoppas någon fattar och kan sprida lite ljus över det hela!

Sv: Vilka snösulor?

ja tycker du ska ha några som är av plast.min hovslagare satte på såna idag åt mig.
dom kostar ca.100/par men dom var värda varenda öre sa han.
och dom gick att använda vid nästa skoning också.
ja skulle nog inte ha valt hela sulor då det blir så täppt..bra om det kan torka och så i hoven ibland.tänk om det skulle kila in nån sten eller nått där som man inte får ut..
nej usch..ta såna plast-gummi sulor dom är bra!:rofl:

använde snösulor med luftkanal i o dom var suveräna , blev inga snö styltor där inte:D skulle nog inte använda hela sulor , hört att det inte är bra för hovarna .:bump:

Känns lite konstigt att dra upp en sånn tråd när det är 7+ ute :angel:

Men visst det är ju svinkallt i norrland.

Liknande trådar

Hästvård Försöker orientera mig i djungeln mellan barfota och "standardskodd" häst eftersom min häst inte riktigt fungerar inom något av de...
Svar
6
· Visningar
3 471
Hästvård Har alltid använt Huf-grips mot snöstyltor och de fungerar jättebra men de är inte helt idealiska pga att det växlar mellan...
Svar
0
· Visningar
1 403
Senast: Centaur
·
Hästvård Jag vet att det finns jäättemånga trådar angående detta ämne men jag blir helt enkelt inte klok av alla olika svar hit o dit.... Jag... 2 3
Svar
40
· Visningar
8 764
Senast: Digbil
·
Hästvård Jag har bokat tid hos veterinär självklart, skulle dock gärna få hjälp att spåna lite kring detta innan besöket. Bakgrund: Två... 3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 204
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka