Vilka stigbyglar rekommenderar du?

bambi82

Trådstartare
Ska prova ut nya sadlar i vår till nyaste hästen och funderar på att köpa ett par nya stigbyglar också, har sedan tidigare springer, springer bow-balance och ett par freejump lite. Funderar på ett par freejump Pro, samshield shield R’up, eller springer flexcite. Är mest sugen på samshield just nu men hur är dom att rida i eller har ni någon annan att rekommendera?
 
Jag gillar Sprenger Bow Blance, mest för jag har problem med mina knän, annars vill jag minnas att jag gillade stigbyglar med bred platta.
 
Ska prova ut nya sadlar i vår till nyaste hästen och funderar på att köpa ett par nya stigbyglar också, har sedan tidigare springer, springer bow-balance och ett par freejump lite. Funderar på ett par freejump Pro, samshield shield R’up, eller springer flexcite. Är mest sugen på samshield just nu men hur är dom att rida i eller har ni någon annan att rekommendera?

Använder bara Freejumps. Hade Sprenger för en del år sedan då jag haft ont i ett knä men det hjälpte inte riktigt förrän jag bytte till Freejumps. Har inte haft ont i en dag av dessa och jag älskar plattan. Rider just nu 5 hästar om dagen ca och haft samma stigbyglar i flera år utan att piggarna blivit utslitna.
 
Har Freejump på hoppsadeln och ett par leddade Mark Todd på dressyrsadeln. Dom på dressyrsadeln ska bytas mot Bow Balance. Vill ha breda plattor på mina stigbyglar.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
298
Senast: liiinnea
·
Hundavel & Ras Hej! Skulle ni möjligtvis ha tid att ge tips på hundras? :bow: Jag har växt upp med jakthund och tränat och tävlat lite (viltspår...
2
Svar
27
· Visningar
3 037
Senast: tuaphua
·
Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 195
Senast: AraSlei
·
Kropp & Själ I våras fick jag Peroneustendinos. Konstaterat med UL. Efter ett antal behandlingar med stötvåg och laser samt anpassad ansträngning...
Svar
0
· Visningar
394
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp