Vilka stövelsporrskydd är bäst??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Havregryn
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 1 149
H

Havregryn

i läder? vilka använder du? vilka är kassa?`vilka är bäst?

Sv: Vilka stövelsporrskydd är bäst??

Jag har ett par från ett franskt märke.
Kostar ca 250 kr tror jag.
Är nog ett par år sen jag köpte dem och har inte använt dem på säkert 1 år.
Globus har gjort en identisk kopia.
Någon annan bukare kommer nog på vad märket är, har för mig att det var rätt ''exklusivt'' :p
Oj vilken bra hjälp jag var känner jag :angel:

Jag har ett par Guibert. Kostar typ 270-320 kr, eller så fyndar man sånna för typ 137 kr som jag gjorde. ;)

*kl*

Gud vad bra. Jag kom nämligen inte på hur de skulle sitta :o Någon som vill förklara eller ännu hellre visa en bild?

Jag ska leta efter dem, tror jag vet vart de gömmer sig. Men ta bort sporremmarna och tryck slutet på sporrarna (där man trär igenom sporremmen) igenom dem har jag för mig, de sitter bara fast på utsidan.

Så tänkte jag med, men blir inte det rätt fult? :o Den lilla plutten på baksidan antar jag ska vara under sporren för att hålla det hela på plats?

Gott, en julklapp till mig fixad då :D

Nu har jag gekås eminenta gummisaker för 9 spänn paret men redan innan jag köpte dem funderade jag på hur mycket bättre gummi är mot stöveln. Kunde dock inte motivera mig till att köpa läderskydden för 300 när det var summan jag hade kvar på kontot den 31 (:crazy:) och bara skulle rida med sporrar en handfull gånger detta året.

Nu var jag beställt sånna får hoppas att jag också blir nöjd :)

Liknande trådar

Utrustning Jag letar efter en grimma likt denna på bilden. (Obs! Prisklass lägre/slit och släng) Dvs vanlig nylon + ändarna som fäster i ringarna...
Svar
16
· Visningar
1 081
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Köpte ett begagnat träns, och hela tränset hade fått sig ett oljebad! 🫣 Där det bara är läder har jag lyckats få det ok genom att...
Svar
5
· Visningar
899
Senast: Fibusen
·
Utrustning Har någon tips på mjuka ridkängor? Gärna i läder. Mina fötter är tyvärr superkänsliga och jag får lätt skavsår eller ont, alltså är...
Svar
0
· Visningar
147
Senast: NilHe
·
Utrustning Min lilla welsh mountain ska gå Sugar Cup i fälttävlan i helgen. Hade ni broddat? Och hur skyddar jag bäst mot brodd-tramp? Boots fram...
Svar
5
· Visningar
735
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31